Nou idd polkadotjes.. hoe vaak ik wel niet te horen kreeg dat mn kids best al in het fietsstoeltje konden. Ze konden hooguit 10 sec zitten. .. en de regel is toch echt zo lang als ze zelfstandig kunnen zitten mogen ze in de stoel.. dus als ze 10 sc zelf kunnen zitten mogen ze er ook maar 10 sec in...
Ach ja. Ondanks dat ik geen fiets heb (en geen draagzak oid) vind ik dit nou niet zo schokkend vergeleken met al die moeders die ik s'ochtends tegen kom met kind voor en achterop de fiets (en soms nog een kleine ernaast op een fietsje). Wanneer je dan valt valt dat kind ook flink hard.
Het lijkt makkelijk, maar idd, echt niet veilig! Ik merk ook dat sommigen me raar aan zitten te kijken als ik zeg dat ik wil dat mijn meisje later mooi een helmpje op krijgt. Dan krijg ik bijvoorbeeld de opmerking dat je niet alles kan voorkomen. Nee, dat snap ik, maar hersenletsel kan ik met een helm eventueel voorkomen denk ik dan.
Een ontzettend groot verschil... dit is een zelfde vergelijking als kinderen in de auto met of zonder zitje
Idd. Zelf zou ik het niet doen, maar misschien doe ik wel weer dingen die anderen absoluut niet zouden doen. Paar jaar geleden kwam ik op de piste in Oostenrijk ook een baby tegen in een draagzak bij papa. lekker samen skiend de piste af...
Vind ik niet eigenlijk. Heb weleens een moeder zien vallen en dt achterste kind klapte ook gewoon met hoofd tegen het asfalt. Bovendien ben je met 2 kinderen ook een stuk onstabieler.
Ik zou dit ook nooit zo doen! Inderdaad, als je ergens tegenaan botst en je kind tussen jouen je buik in komt te zitten. Een stuur hard in de buik kan bij een volwassene al zorgen voor shock. Laat staan wat het met het lijfje van een baby doet. Nee hoor dat vind ik echt niet veilig. In een stoeltje schiet een kind niet tussen jou en je stuur, dan bots je zelf tegen het fietsstoeltje maar dat fietsstoeltje blijft zitten. Wat nu als het kindje op de rug van de mama zit? (Veilig, zoals rugdragen hoort). Dan heb je dit bovenstaande gevaar dus niet en zou ik het wél overwogen hebben, want rugdragen is denk ik niet onveiliger dan in het fietsstoeltje. Zelfs als de fiets valt valt mama vaak niet mee. Hoe denken jullie daarover? Want misschien zie ik hier iets over het hoofd aan gevaren.
Ondanks dat ik een fietskar heb zou ik wel zo durven fietsen. De laatste keer dat ik met de fiets onderuit ben gegaan kan ik me niet eens meer herinneren, terwijl ik vrij recent lopend nog onderuit ben gegaan. Daarbij ben ik er niet van overtuigd dat een baby veilig in een fietsstoeltje zit bij een val. De vallen die ik heb meegemaakt viel ik op mijn zij en niet voorover en ik denk dat ik zo'n geval een baby beter af is op je buik dan in een fietsstoeltje.
Ik zou het zelf nooit doen, ik vind het onveilig. Zelfde als dragen in een baby bjorn of chicco:x wij hebben een fietskar aangeschaft, zo kan ik na mijn verlof toch fietsen met 2 kids.
Ik vind het te gevaarlijk dus zou hier zelf niet voor kiezen. Een helmpje op vind ik in Nederland niet persé nodig maar in het buitenland zeker wel. In Nederland weten bestuurders vaak dat ze goed om zich heen moeten kijken voor fietsers, in veel andere landen is dat niet het geval omdat ze fietsers niet gewend zijn.
Ik vind dat ouders dat zelf moeten bepalen. Ik zou het zelf niet doen omdat ik het niet veilig vind maar dat heeft met meer te maken dan alleen draagzak/fiets.
ik vind dit ook erg gevaarlijk en zou het zelf nooit doen, maar ja... ieder zijn ding... ik zie bij ons ook zat moeders zo fietsen :-$
Zou mijn keuze niet zijn. En je hoeft dan niet met eigen schuld te vallen, maar er hoeft maar een malloot langs je te sjezen en jij daarvan schrikt en omvalt. Moet er dan niet aan denken dat je kindje met of zonder helmpje zo op de tegels valt...
Op de buik zou ik het nooit doen ivm tegen je stuur aan klappen als je hard moet remmen oid met alle mogelijke gevolgen van dien. Ik draag mijn zoontje 9 van de 10 x op mijn rug in de draagdoek. Ik ben inmiddels zeer ervaren met knopen en voel echt wel of hij veilig zit. Verder bescherm je toch eerst je eigen lichaam en dan pas je fiets. Edit: In mijn woonplaats zijn de meeste fietspaden gescheiden van auto's.
Ik kwam enige tijd geleden een moeder op een moutainbike (!) tegen met een kindje in de draagzak, dus hangend met zijn/haar rugje naar de grond toe zeg maar, en dan zowat horizontaal.. Was ook best een kleintje nog! Ik moet ook zeggen dat mijn reactie was: Snap het ook echt niet, nee...
Vind deze foto er ook wel eng uitzien hoor, brr.. Je kindje kan zo op het stuur klappen als je vooroverschiet door iets
Dat de kans heel groot is dat je er met je lichaam bovenop valt. Zowel zijwaarts als wanneer je voorover richting je stuur valt. En ja, fietsstoeltjes zijn ook geen autostoeltjes... Wat dat etreft klopt het plaatje wel en de tekst erbij ook. Wij Nederlanders zijn nogal vrijdenkend als het gaat om fietsen