kind in huis, papa en mama beide aan de alcohol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tesske, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Vind het nogal ver gaan eerlijk gezegd! Dat je niet allebei katjelam wordt als je bij je kindjes bent lijkt me logisch. En het is hier een uiterste zeldzaamheid dat we in de gelegenheid zijn en allebei zin hebben om meer dan een glaasje te drinken. Maar ik vind echt wel dat dat moet kunnen. Zal zelf nooit met alcohol op achter het stuur kruipen, maar daar bel ik dan met liefde een taxi voor.

Het is onmogelijk om 24/7 alles met veiligheidsmaatregelen dicht te kitten! Althans, als je zowel voor jezelf als voor je kinderen het leven leuk wilt maken/houden. Stomdronken bij je kinderen thuis zijn is daarvoor niet nodig, maar nooit meer samen die 2e (of 3e) fles wijn opentrekken vind ik te ver gaan.

(En voor de goede orde: dit komt dus van iemand die gemiddeld de afgelopen jaren nog niet aan één glas alcohol in de week komt!)

2. tulip

tulip Niet meer actief

ja alles voorkomen kun je zeker niet, als ik 2 wijntjes op heb, mag ik officieel ook niet meer rijden, maar ja als vriendlief dan wat krijgt zal ik dus toch iets anders moeten verzinnen, ik kan hem moeilijk op de fiets sturen;)

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben absoluut geen drinker.
    Mijn man drink altijd wel een pilsje op een feestje.
    Maar ik ben ook van mening dat een iemand van ons nuchter moet zijn.
    En dat ben ik altijd.
    Over wel of niet in de auto stappen na 1 glas.
    Ik hoef dat niet te doen, want ik voel het echt heel erg goed als ik een wijntje op heb.
    Maar we hoeven er niet om te vechten want ik drink echt nooit.

4. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Nouja precies: naar elkaar bestaat toch ook de wens en de verantwoordelijkheid goed voor elkaar te zorgen, zeker in geval van nood? Maar dan kan je dus nooit meer wat...

5. luuus

luuus Niet meer actief

hier zelfde afspraak... maar is makkelijk want ik drink bijna niet en als ik een wijntje drink hoef ik er ook niet meer dan 2.. behalve met uitgaan ofzo dan lust ik er wel wat meer..:D maar dr drinkt er altijd maar 1..

6. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wij drinken allebei in het weekend wel eens een wijntje (en nee, ik drink nu voorlopig helemaal niet :)), maar we zijn allebei geen stevige drinkers. Zo doet mijn man vanavond al de hele avond met 1 biertje... Mezelf volgooien zou ik absoluut nooit doen met een kleintje op bed!!!

7. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou er wordt hier gerust wel een glaasje of 2-3 gedronken hoor als die kleine ligt te slapen. Beide stomdronken zullen we nooit worden als die kleine thuis is.

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    WIj drinken allebei bijna nooit. Hoogstens met een etentje/feestje dat ik eens een keer een glaasje wijn neem, maar die keren zijn op 1 hand te tellen in de afgelopen 6 jaar. Mijn vriend lust zo goed als niks qua alcohol.

9. gimena

gimena Niet meer actief

mijn partner drinkt niet.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hier hebben we er geen afspraak over gemaakt.
    We drinken allebei als we thuis zijn, alleen in het weekend trouwens en met mate.
    Er kan altijd wat gebeuren, dat snap ik. Maar als er iets gebeurt waardoor je naar het ziekenhuis moet, dan bel ik de ambulance.
    En mocht ik echt niet meer rijden, dan heb ik nog altijd lieve buurtjes.

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik drink helemaal niet.. dus dat scheeld weer kunnen we daar ook geen herrie om krijgen hihihih

12. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    vind het erg ver gaan om helemaal nooit samen een wijntje te kunnen drinken want stel dat je een keer naar zh of HA zou moeten rijden.. ik ben nu 16 jaar moeder, heb 4 kinderen en ben denk ik in totaal 2 keer naar een HA moeten rijden.
    Ik vind het een groot verschil samen een wijntje.. of samen flink doorgezakt. Wij drinken allebei zelden of ooit, maar als er gedronken word is dat niet thuis, zijn we met de auto dus moet er zowieso altijd 1 nuchter blijven om terug te rijden (ik dus).

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hier ben ik het wel mee eens.
    En ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik nog nóóit van deze regeling heb gehoord behalve hier op zwangerschapspagina.

Daar is niks mis mee natuurlijk.
    Maar ik heb zo'n idee dat er een discussie gaat komen over: Hoe gigantisch onverantwoordelijk je wel niet bezig bent als je allebei drinkt.;)

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nog nooit over nagedacht. ik drink zelden en man nooit dus makkelijk hahaha

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

He ik ken jouw heb je ook een pb gestuurd.

Dacht nooit iemand te zien hier die ik ken maar dus wel nu een gevonden.;)

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik drink eigenlijk nooit, dus is makkelijk hier. Maar eigenlijk hebben we wel een gelijke regel als TS.
    Maar dan hebben we ook slechte (of goede, tis maar hoe je het bekijkt) voorbeelden in de omgeving van hoe het niet moet.

17. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    IN principe hebben ook deze 'regel' thuis, maar dan voornamelijk voor dronken worden samen, dit zal niet gebeuren als we thuis zijn met de kleine, maar samen een wijntje/biertje doen we wel eens.

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Precies....degenen die hier wat makkelijker mee omspringen zullen het niet eens op durven schrijven, want dan word je meteen als onverantwoordelijke ouder bestempeld.
    Dus of de antwoorden hier echt zo representatief zijn voor álle ouders van Nederland...

19. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb je net geantwoord haha!
    Wat grappig!:D:D

20. luuus

luuus Niet meer actief

lekker posi...:( heb nog geen oordeel voorbij zien komen alleen mer reacties hoe mensen dit thuis doen..

Deel Deze Pagina