kind in huis, papa en mama beide aan de alcohol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tesske, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

wij dronken wel een samen een wijntje, maar dan deden we een uur over een half glaasje rode wijn.
    Denk dat we dat ook wel eens zullen gaan doen als de beeb geboren is.
    Ik ben niet echt een drinker, dus manlief mag altijd drinken van mij (als ie dat een keer wil).
    Maar een half glaasje wijn is na een uur wel uitgewerkt hoor, dus dan durf ik rustig nog te rijden mocht de uitzonderlijke situatie zich ooit een keer voordoen.

2. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    Ik drink helemaal niet. Dus voor mijn vriend erg handig maar hij drinkt eigenlijk bijna nooit. Als hij wel drinkt zorg ik volledig voor de kleine. Vind het gewoon eng als hij met hem de trap op moet na een aantal drankjes ( vooral omdat hij amper drinkt en het dan wat sneller effect op hem heeft. Ook al denkt hijzelf van niet)
    Nee dus ook al denkt hij dat het nog kan dan heeft hij Pech.

Verder heeft vriend geen rijbewijs dus daarvoor hoeft hij het niet te laten en een auto hebben we ook niet dus ja. Maar het is wel zo handig dat je niet ladderzat met een kleintje over straat moet of naar de HAP. Staat ook zo lullig

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben er geen afspraak over. Op dit moment drink ik maar heel zelden, vanwege borstvoeding. (Alleen als ik een ontdooide voeding over heb, maak ik wel eens van de gelegenheid gebruik. ;))

Normaal gesproken drinken wij niet veel. Hooguit één of twee glazen. Als we weten dat we nog moeten rijden, drinkt 1 van ons helemaal niet. Anders vind ik het niet zo'n punt als we allebei wat op hebben. Mocht het in geval van nood een keer voorkomen dat ik of mijn man met 1 of 2 glaasjes op achter het stuur zou moeten, dan zou ik het wel doen. Meer dan dat drinken we toch nooit, dus wij zitten sowieso altijd wel onder de wettelijke grens wat alcohol betreft.

Ik vind het normaal gesproken niet goed, rijden = 0% alcohol wat mij betreft. Maar het 'mag' met 1 of 2 glazen wel, dus als het een keer niet anders kan, dan is dat zo.

4. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hier wordt ook geen alcohol gedronken..

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Hier drinkt mijn man wel. We gaan regelmatig naar festivals en nemen de kids vaak mee, dan drinkt hij minder. Maar hij mag van mij iedere dat wel wat drinken. 2 keer per jaar (verjaardag vriend en laatste dag braderie) dan drink ik ook en zijn de kids bij mijn moeder.

6. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    wij drinken ook bijna nooit maar als we drinken blijft er ook hier 1 nuchter :D

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Oowja ik kan niet tegen alcohol als ik 1 glaasje neem ben ik zat dus daarom drink ik eigenlijk nooit.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij drinken zelde maar met soms. Wel eens en dan oom gewoon samen. Drinken dan toch niet meer als 1 A 2 glazen. En denk toch altijd maar als er wat is wil ik er wel zijn

Denk alleen dat het voor jullie wel ander is ts. Door dat jullie snachte. Zo ie zo veel. Verandwoording hebben. Niet dat wij dat nit hebben beeft iedereen maar bij jullie meer. Denk dat je me wel snapt

9. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Wij drinken maar zelden, maar als we eens drinken is er altijd iemand in huis die nuchter is, dat kan een van ons 2 zijn of oma die hier woont.

10. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Hmm.. ik ga zelfs een stapje verder. Ook als onze meid uit logeren is wil ik dat 1 van ons (zo goed als) nuchter is. Ik zou niet willen dat wanneer er iets met onze meid gebeurt, wij alletwee bezopen zijn. Nu ben ik toch geen drinker, dus is het bij ons ook geen probleem..

11. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar goed taxi is toch besteld?? Zeker als de kids de deur uit zijn??

hier is het geen prbleem. Manlief drinkt alleen als er vrienden zijn ( en die zijn er haast nooit )

En ik drink niet meer..
    Maar mochten wij beide kindvrij zijn en we zijn in een gekke bui.. Dan is de taxi zo gebeld.. En ik weet van mijzelf dat als ik iets op heb en er mocht gebeuren dat ik stijf sta van de adrenaline dat ik echt wel koppie koppie ben om iets te ondernemen.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja wij drinken wel beiden (ik nu niet natuurlijk)
    het ziekenhuis is aan het einde van de straat, 5 minuten lopen. dus als er iets is zijn we er zo.

maar wij drinken nooit heel erg veel, zijn nooit dronken ofzo.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook echt wel samen een glaasje wijn ed hoor, als ze al ziek zijn dan niet. echt dronken doe ik ook echt niet vind dat niet nodig maar ene lekker glaasje zo in het weekend jah dat wel en worden er ook echt wle eens 3.

als we echt een feestje hebben of bij ons of bij een ander dan hebben we of oppas of de kids zijn logeren dus dan vind ik het geen punt aangezien onze oppas altijd blijft slapen ook. vind die paar keer per jaar nog best te doen wat ik erger vind als je stijf staat van de drugs en je kind lig gewoon boven te slapen dat kan ik dus echt niet hebben , heb het jammer genoeg te vaak gezien.

mijn ouders deden het vroeger trouwens wel me ma was altidj nuchter denk dat ik het dus ook wel zou doen als mijn kids oud geneog zijn om te stappen zodat je ze kunt halen mocht dit nodig zijn.

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Had het er toevallig gister met vriendlief over, omdat het dus om ons heen wel gebeurt.
    Ik vind het echt onverantwoord! En dan heb ik het niet over 1 wijntje hoor.
    Ik drink zelf nooit! Dus voor ons is het makkelijk..
    Maar het hoeft niet eens ziekenhuis te zijn waar je heen moet, je kind zal maar zn bed onder spugen en mee naar beneden moeten.
    Nou met een aantal glaasjes alcohol op ga je echt niet zo veilig die trap meer af hoor!
    Ik vind het gewoon niet kunnen.....

En ik lees als ze ziek zijn niet, maar ziek zijn kunnen ze ook ineens snachts worden..

15. Only me

Only me Niet meer actief

Wij houden ervan om regelmatig in het weekend een filmpje te kijken en dan gaat er ook een flesje wijn open. Niets mis mee, maar weten onze grenzen. Wij drinken niet om dronken te worden, maar puur voor het lekkere en de gezelligheid. Dus dat houdt in zo'n max 2 glazen p.p. Het ziekenhuis zit hier op 10 minuten loopafstand, dus dat scheelt.

Nu vind ik drinken bij je kind niet alleen kwalijk omdat je dronken over kan komen op je kind, maar je moet ook normaal kunnen traplopen met je kind op de arm, normaal praten, weten wat je doet, etc etc.

Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daar niet aan denken.....

16. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Hoezo moet je kind naar beneden als hij gespuugd heeft?

17. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik denk dat (bijna) iedereen wel vind dat 1 of 2 glaasjes geen ramp zijn, daar ligt hem de discussie niet. De vraag is of je nog eens gezellig goed teut kan worden met zijn tweeen als je thuis bent met de kinderen. Ik vind van wel. Op het moment dat je niet meer veilig de trap op of af kunt ben je gewoon dronken en dat vind ik te ver gaan.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb geen rijbewijs en mn vriend drinkt nooit dus ik drink heeeel af en toe wat.
    Maar ook liever niet omdat ik gewoon normaal naar mn kind wil s nachts als hij huilt...

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    M'n vriend drinkt in het weekend graag een paar biertjes en ik vind het ook wel gezellig om (buiten de zwangerschap om) 2 of 3 van die flesjes wodka mix te drinken.
    Maar dronken word ik sowieso niet en m'n vriend ook niet. Mocht er iets onverwachts gebeuren kunnen we idd zo een taxi bellen of buren/vrienden om hulp vragen.

Als je geen auto hebt moet je ook een taxi bellen en zolang je nog maar verantwoord met je kinderen om kan gaan zie ik het probleem echt niet.

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik heb respect voor ieders keuze maar persoonlijk vind ik het niet nodig. Mijn man en ik zijn echte wijnliefhebbers en kenners. Als ik niet zwanger ben drinken wij dan ook beide 2 glazen op een avond en soms meer. Dronken zijn we eigenlijk nooit. Dat past ook niet meer bij onze stijl vind ik. En als ik 2 glazen wijn op heb stap ik rustig in de auto richting ziekenhuis hoor, uiteraard alleen als het echt moet. Ik denk dat het vooral afhankelijk is van de manier hoe je zelf reageert op alcohol. De 1 is na 2 glazen ladderzat en de ander helemaal niet.

Deel Deze Pagina