Hier geen last van, wij drinken thuis nooit. Tenzij we een keer een feestje hebben maar dan drink ik meestal maar 1 glaasje. Of als manlief voetbal aan het kijken is met vrienden dan willen er ook nog wel een paar biertjes open getrokken worden, maar goed dan ben ik altijd nog nuchter
Ik vind sowieso als je kind/kinderen thuis zijn, dat er 1 van de ouders nuchter blijft! Want er zal maar wat gebeuren...brrr moet er niet aan denken! Nou scheelt het al, dat ik geen alcohol drink...vind het ook helemaal niet lekker... En mijn vriend drinkt alleen in het weekend!
Ik drink zelden tot nooit alcohol en mijn man drinkt max 3 biertjes áls hij eens drinkt en ook dat komt niet zo vaak voor.
Wij drinken beide bijna nooit maar als we eens een feestje oid hebben dan blijft 1 van ons nuchter (ivm rijden) Als we thuis visite hebben en er word wat gedronken ook dan blijft er 1 altijd nuchter, of nou ja hooguit 1 glaasje
maar hoeveel drinken jullie dan dat je er ook echt zat van wordt??? Als ik 2 of 3 glaasjes wijn drink, ben ik niet anders dan nu hoor. Sowieso kan ik mij haast niet voorstellen dat bijna niemand wel eens gezellig samen wat drinkt. Nu heb ik een vriend die alcohol helaas niks aan vind (vindt het ook wel gezellig om samen een wijntje te drinken) maar anders zouden we ook wel gezellig samen wat drinken. Ik vind het nogal wat om je hele leven nooit samen te drinken omdat er heeel misschien iets zou kunnen zijn. Daarbij wat ik al zei, is bij mij drinken niet een stuk in je kraag maar gewoon 2 glaasjes.
ik vind van niet Het komt bij ons echt wel eens voor dat we gezellig samen aan het borrelen zijn terwijl onze kinderen heerlijk boven liggen te slapen. Er zal maar wat gebeuren???wat zal er dan gebeuren? Ik durf ook toe te geven dat ik dan wel eens aangeschoten raak, niet stomdronken want dat zou de volgende dag wel een ramp zijn met kleine kinderen, voor mezelf en ook voor hun, dus dat gebeurd niet zoals voorgangers al zeiden, als er echt iets ernstigs gebeurd dan bel je een ambulance of andere hulpdiensten. Ook een taxi of familieleden behoren tot de mogelijkheden. en als je je er niet prettig bij voelt moet je het zeker niet doen
Hier ook de afspraak dat er 1 persoon nuchter blijft vanwege de kinderen. Nu drinkt mijn ex/vriend erg veel, en ik kan dus nooit drinken, omdat hij dan ook wil. Toevallig was ik afgelopen weekend alleen thuis, dus denk ik neem een glaasje.. Na 3 jaar bijna niet gedronken te hebben, wil je niet weten wat voor verhalen ik heb opgehangen tegen de katten
De afgelopen tijd heb ik zelf nauwelijks gedronken, eerst omdat Thirza nog nachtvoedingen kreeg, daarna omdat ik zwanger was. HIer en daar ooit wel eens ee glas wijn gehad, maar meer niet, dus geen probleem om nog te kunnen rijden als dat zou moeten. Mijn man heeft nog geen rijbewijs, is die nu aan het halen, maar als er kans is dat we bijvoorbeeld naar de HAP zouden moeten, zouden we wel zorgen dat 1 van beiden gewoon niet drinkt. Nou drinken we sowieso bijna nooit, dus dat scheelt dan alweer Glaasje wijn of een biertje vind ik allemaal OK, je bezuipen als je kids thuis zijn niet, ook niet als er eentje nuchter blijft. Vind het gewoon sowieso een ontzettend foute boodschap naar je kids en aangezien je van teveel alcolhol rare dingen gaat doen, zou ik niet uit willen proberen wat voor stomme dingen ik tegen m'n kind ga zeggen als ik een glaasje teveel op heb...
Waarmee ik dus overigens het echt bezuipen bedoel. Samen een avondje gezellig borrelen zou ik ook doen en als er dan onverwacht wel een ritje naar de HAP moet, bellen we een taxi of vragen we de buren ofzo... (die wederdienst zou ik voor hen dan ook wel weer doen ). Denk dat een ambulance echt niet gaat komen als jij zelf een glaasje teveel ophebt (tenzij er echt iets raars aan de hand is, maar dan komt er volgens mij sowieso wel een ambulance).
wij drinken niet. Alleen als mijn ouders hier komen slapen zo dat wij opstap kunnen en ergens in een hotel slapen. dan drinken wel wat maar ook niet veel.(dan rijden we ook niet dan laten we ons rijden)
Ik ben alleenstaande moeder. Ik drink bijna nooit, maar het komt wel eens sporadisch voor dat ik een wijntje of 1 mixje thuis drink, en dan kan ik echt nog wel helder denken, zou dan alleen niet meer achter het stuur stappen. Als er dan wat is bel ik mn ouders wel en anders een taxi.
Wij hebben ook echt wel eens samen gedronken hoor. Maar ja, als je allebei geen rijbewijs hebt, dan maakt het voor het rijden toch niet uit Nu heb ik wel m'n rijbewijs en ik merk wel dat ik nu minder snel iets drink. Maar nog steeds wel af en toe een glaasje of 2. Op dat moment zou ik zeker nooit meer achter het stuur gaan zitten, maar kan echt nog wel normaal denken hoor. En verder zitten we in dezelfde situatie als dat je geen rijbewijs hebt toch? Of is dat ook absoluut not done dan...?
ik drink nooit als me zoontje thuis is, mijn man drinkt alleen op vrijdag en zaterdag avond een paar biertjes, maar ik ben altijd nuchter (nu helemaal natuurlijk hihi). alleen als me zoontje logeren gaat dan dronk ik en alleen op vrijdag of zaterdag avond, niet doordeweeks. hij gaat elke donderdag zoizo logeren maar dan drink ik dus niet. En 1x in de maand ofzo slaapt ie op een vrijdag of zaterdag bij mijn ouders en dan dronk ik dan, maar ook niet altijd. ik ben niet zo´n drinker lust ook bijna niks alleen een amaretto/cola of malibu/cola dat lust ik veder niet.
Sinds we bezig waren met een kindje,GEEN alco GEEN drugs GEEN sigaretten (sinds ik 4 maand zwanger was is manlief gestopt met roken) En nu blijft die regel staan Teveel meegemaakt vroeger met die troep... (alco,drugs dan he)
als er hier alchol in huis staat word het hoogstens door bezoek gedronken en anders spoel ik het weg door de goot omdat ik het er te lang vind liggen wij zijn bacardi drinkers en we hadden afgesproken samen gaan we voor een kind en dus geen bacardi in huis nou komt er een klein flesje voor na de bevalling om te proosten (alleen ik weet niet of ik het uberhoud durf te drinken dus heb gezegt maar een half glaasje bacardi cola) voor de rest hebben we met oud en nieuw aan de kinderchampagne gezeten was ook heel leuk maar zit niks in. wij hebben geen auto dus inpercipe hoeven we ook geen rekening te houden met auto rijden en gelukkig zijn er zo mensen hier en als het echt zo dringend is zou ik no geneens met mijn eigen auto rijden maar met ambulance. gelukkig zit het ziekenhuis hier dichtbij.
Helemaal mee eens! Wil ik echt zat zijn hebben we het niet over 2 glazen wijn maar eerder over 2 flessen wijn. Dus samen een wijntje lijkt me niet zo'n probleem
Wij drinken wel eens allebei 2 glaasjes wijn 's avonds. In het geval van een ziekenhuis bezoek bellen we dan wel aan bij de buren of we nemen de taxi. Dronken vind ik wel not done (sowieso eigenlijk).