kind in huis, papa en mama beide aan de alcohol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tesske, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ons helemaal volzuipen doen we niet. Maar we zitten gerust in het weekend met z'n 2en een film te kijken, hij met een biertje en ik met een wijntje. Vaak blijft het dan wel bij 1.

2. tulip

tulip Niet meer actief

dat zou voor een alleenstaande ouder dan ook wel erg zijn, die zou dan 15 jaar niet kunnen drinken of nog langer.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Nou ben ik geen drinker dus misschien heb ik makkelijk praten, maar als ik alleenstaande ouder zou zijn, zou ik niet een avond flink doorzakken (nu ook niet hoor..:)). Ook niet als mijn kleine bij een oppas zou zijn.
    Maar dat ben ik, en ik wil graag controle hebben in bepaalde situaties...

4. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Dat heb ik ook. Ben sinds dit weekend alleenstaand (wonen nog samen tot hij een andere woning heeft) maar zie mezelf ook echt niet zitten in mn eentje aan de alcohol. Ik ben sowieso meer een sociale drinker, en vind in mn eentje drinken nou niet heel sociaal ;)
    T word een ander verhaal zodra de voogdijregeling getroffen is en de kids met carnaval een paar dagen bij papa zijn en mama de stad in gaat :p

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij drinken helemaal nooit, dus hoeven daar niet bij stil te staan. :D

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    normaal gesproken als ik niet zwanger ben drinken wij wel eens wat samen hoor, hij een wijntje, ik een biertje. Zie er ook het probleem niet van in. Nou drinken wij nooit zoveel dat we dronken/aangeschoten raken en ik kan misschien niet meer rijden maar als er echt wat is dan bel ik wel bij de buren aan om te vragen of ze ons willen brengen of bel een taxi.

7. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Overigens lees ik hier veel ivm rijden, ik heb geen rijbewijs,dus ben sowieso al afhankelijk van taxi of buren in geval van nood, maar ik ben ook van mening dat je soms gewoon snel en alert moet kunnen reageren, en als je reactievermogen is aangetast door alcohol.. tsja, ik vind het geen prettig idee.

8. Chai

Chai Niet meer actief

Zolang jeje grenzen kent, niks mis mee.
    Je hebt mensen die worden agressief/verdrietig als ze dronken zijn en je hebt mensen die worden er wel vrolijk van.
    Ik zou persoonlijk nooit drinken waar mijn kindje bij is, maar slaapt ze straks en hebben we allebei trek in een drankje dan zullen we die zekers nemen.
    Maar me volzuipen zou ik nooit doen nee.. maar dat deed ik ook al niet voor ik zwanger raakte, na 1/2 glazen ben ik er wel klaar mee. :)

9. tulip

tulip Niet meer actief

nee, maar er zijn er genoeg die zeggen dat 1 van de 2 gewoon helemaal niks drinkt. Als je alleen bent, dan betekend dat dus dat je nooit 1 of 2 glaasjes kan drinken.

Ik zak nu nog niet een avond door, maar 1 of 2 glaasjes vind ik lekker.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik drink eigenlijk nooit thuis. (uberhaupt niet vaak) mijn man drinkt af en toe een biertje meer ook niet eigenlijk. dus hier geen probleem

11. augustus

augustus Niet meer actief

Wij drinken gerust een glaasje samen, soms ook wel 2 of 3 en heeeeel soms 4 OOOOHHHHH :$. Ik bedoel het leven stopt niet als je kinderen krijgt!

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik drink niet, dus hier is de discussie nooit nodig geweest.

13. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Als ik 1 glas wijn drink dan ga ik nog wel achter het stuur hoor, 1 glas mag nog!

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0

Echt waar? Ik dacht altijd dat mijn leven over was nu :p:D:D

15. tulip

tulip Niet meer actief

das dan een goed begin van het nieuwe jaar voor jou;)

16. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Het einde is nabij hahaha

17. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier blijft er altijd een nuchter, vind dat wel zo veilig. stel dat er snachts wat gebeurd en geen van bijde kan naar het ziekenhuis rijden, nee dat wil ik niet op me geweten hebben. ook moet er gewoon een helder blijven

nu drinken we eigenlijk nooit en als er gedronken wordt ben ik het :). vriend is geen drinker en met 2 drankjes per jaar zit hij echt aan zijn max. ik lust er wel pap van en als ik drink doe ik het meteen goed :) (3 of 4x per jaar)

als er gereden wordt wordt er nooit gedronken, ook niet 1 glas. gelukkig is de keus hier simpel en is manlief altijd bob wanthij drinkt toch niet

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier wordt wel door ons beiden wat gedronken hoor als Ayla thuis is (ok, nu niet natuurlijk, zie banner). Er zit natuurlijk nogal een verschil tussen gewoon een wijntje/biertje drinken en dronken zijn.

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik drink gerust een wijntje oid als mijn zoontje thuis is. Zie eigenlijk niet in waarom dat niet zou kunnen. Een auto heb ik toch niet, dus rijden hoeft sowieso niet meer. Ik vind het een beetje een onzin argument dat je moet kunnen rijden als er iets zou gebeuren. Niet iedereen heeft een auto en als je wel een auto hebt kan het toch ook best zijn dat de ander er mee weg is. Als er iets gebeurd kan je toch gewoon met de taxi oid naar het ziekenhuis.
    En het is ook niet zo dat je meteen straalbezopen hoeft te worden.

20. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik ben 2 jaar en 4,5 maand moeder en heb in totaal al zeker 10 keer 's avonds/'s nachts naar HAP of ZH moeten rijden en 3 keer een ambulance laten komen.
    Dus hier gaat de vlieger 'stel dat je eens een keer naar het zh moet' niet zo op ;)

Deel Deze Pagina