kind in huis, papa en mama beide aan de alcohol?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tesske, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    wij drinken ook gerust een flesje wijn, tijdens het koken en eten. hier is de kleine gewoon bij.

we kunnen altijd een taxi bellen en we zijn beide nog in staat adquaat te reageren.

wat ik me af vraag; je partner drinkt 5 bier en jij zelf 2 wijn. jullie hebben nog geen kinderen. nu wordt je zelf niet goed en je partner kan niet meer rijden en adequaat reageren.. das toch net zo erg..?

en veilig de trap op en af... sorry hoor maar als je je grenzen kent met alcohol moet dit geen probleem zijn. ik val wel is flauw, dit kan ook gebeuren als ik met de kleine de trap op of af ga.

wanneer je kiest voor kinderen kies je voor verantwoording, maar je kan niet alles uit sluiten...wat betreft veiligheid.

lfs Hellen

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik drink zo goed als niet ( nu helemaal niet ) maar ik zorg er idd ook voor dat er altijd 1 nuchtere in huis is

3. Trees

Trees Niet meer actief

Nu mag ik even niet ivm mijn gezondheid, maar anders houden wij allebei wel van een goed glas wijn. Als de nood aan de man is vraag/ bel ik wel één van de buren of neem een taxi. Ik ben na een wijntje echt niet zo dronken dat ik een complete nitwit wordt.

Wij hebben weleens voor de situatie gestaan dat ik met spoed naar het ziekenhuis moest en manlief wat biertjes op had. Binnen een minuut was er vervoer geregeld en dat midden in de nacht ;).

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

wij drinken samen in het weekend een drankje als we zin hebben. we zijn nooit stront bezopen 1-2 glaasjes mijn man 1-2 flesjes op een avond. hij wil wel eens op de voetbal een drankje drinken maar dat is ook niet meer dan 1-2 glaasjes (anders wordt ik boos heb nergens zo'n hekel aan als straalbezopen voetballers in de kantine )

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als wij iets drinken dan is dat maar 1 biertje of wijntje dus helemaal zelf prima in staat om te rijden en voor de kids te zorgen.
    Is geen afspraak, lijkt me de normaalste zaak.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    ja hoor,

hier drink ik ook wel eens een wijntje als F. al bier opheeft. maar we drinken ons nooit zat.. als ik een wijntje op heb, kan ik nog makkelijk rijden..

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Met 2 standaard glazen alcohol mag jij met een niet-beginners rijbewijs nog steeds rijden hoor. Dit is de wet dan he?

Nu ben ik zelf tegen alcohol en rijden, maar meer omdat als je er 1 op hebt, oow kan een 2e ook nog wel, he voel me nog prima, doe ook maar een 3e.

Wij hebben hier eigenlijk nooit over nagedacht, maar meer omdat ik zelf niet (meer) drink. Dat laveloos naast je kind staan op de eerste hulp ziet er inderdaad een beetje raar uit, maar er kan van alles gebeuren en in ieder geval hier is vervoer zo geregeld, zelfs midden in de nacht.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik vraag me dan wel af hoe zoiets gaat (nogal levendige fantasie)

Kindje ligt boven te slapen, jij en je vriend lekker een filmpje aan het kijken, bak chips erbij..
    Zoo, ik heb zin in een biertje, jij een wijntje schat?
    Nee liefie, doe mij maar (in mijn geval,haha) wicky, misschien moeten we vannacht nog met kindje naar de h.a.p. ??

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #129 Devilschase, 10 jan 2011
    Laatst bewerkt: 10 jan 2011
    Er zijn meer mensen die zonder alcohol op nog slechter rijden dan mensen met een hele krat achter hun kiezen.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hahaha dat vind ik wel een goeie! (mn broer bijvoorbeeld, whaha, hmm misschien zou het eens wat zijn, als hij een keer wél drinkt en autorijdt ;) )

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik drink niet als mijn zoontje er is (voor de zwangerschap ook niet :p ).
    In de bijna 1,5 jaar dat ik niet zwanger was en hem al had heb ik 2 keer gedronken. De eerste keer ben ik op stap geweest en sliep ik daarna bij mijn ouders waar hij logeerde.
    De tweede keer logeerde hij alleen bij mijn ouders en zou ik uitgaan met mn ex (toen nog vriend) en allemaal vrienden, maar dat 1e drankje thuis viel al zo slecht dat ik voor die tijd al op bed lag. Moet er niet aan denken dat Jayro er toen was geweest, was echt doodziek en helemaal de weg kwijt.

Daarna niet meer gedronken. Nu ik weet hoe slecht 1 drankje al kan vallen zou ik al helemaal niet meer willen drinken in de buurt van mijn kind(eren).
    Na de bevalling zal ik vast wel een keer een avondje weg willen, maar ik denk dat 1-2 keer per jaar dan al veel is voor me. En 1-2 drankjes is al genoeg blijkbaar haha.
    Mijn ex dronk thuis wel eens als ik er gewoon was natuurlijk, maar die zou ook nooit drinken als hij alleen met een kind is.

Iedereen moet het zelf weten, maar ik vind het zelf gewoon geen fijn idee.

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij zijn één keer ladderzat thuis gekomen na een bruiloft en een dag later realiseerde ik me dat ik zo zat was dat ik niet eens normaal één van mijn kinderen kon helpen als ze wakker zouden worden. Het liep ook heel gek die avond: We zouden een paar uurtjes blijven en ik zou fris drinken. Mijn man zei dat ik best een wijntje kon drinken. Eén wijntje worden er bij mij drie en drie worden er zo zes en zo vermenigvuldigd het verder. Nou ja, taxi terug en lopend naar de taxi voelde ik pas hoe lam ik was. Mijn man idem dito. We zijn er een dag later zo van geschrokken dat dit natuurlijk niet meer gebeurd. Niet eens omdat je een minimale kans hebt om bij een dokter te moeten komen, maar vooral omdat we gewoon echt niet meer helder waren. Eén keer gebeurd en niet meer. Als we weg gaan nu dus altijd eentje nuchter. En thuis drink ik sowieso nooit meer dan één wijntje.

13. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    wij drinken geen alcohol 8)

14. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    ik drink nu niets, maar wij houden allebei wel van een borrel, vooral in het weekend. Wij zullen allebei nog wel blijven drinken, maar er zit nog een heel verschil tussen broodnuchter en straalbezopen zijn, maar wij zien er geen probleem in om beide een paar drankjes te nuttigen als de kleine thuis is, maar we houden daarin echt wel maat. Ieder moet doen waar hij/zij zich het prettigst bij voelt.

15. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik drink eigenlijk nooit maar het komt echt wel eens voor dat we allebei lekker door zakken thuis met de kleine man op bed.mocht er wel iets gebeuren waardoor we naar het ziekenhuis moeten er is echt vast wel iemand op de buurt of fam die dan met ons wil rijden. dat dat gebeurd die kans is zo giga klein dat als ik een keer wil doorzakken dat ik dat echt niet laat staan want mocht er iets met de kleine komen.
    daar denk ik niet eens bij na. en mocht het wel gebeuren dan komt hij echt wel in het ziekenhuis al word het 112 bellen!

16. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Mijn man drinkt af en toe een biertje, eens in de paar maanden ofzo. Ikzelf drink eigenlijk nooit, af en toe een slokje maar meer niet. Dus mocht er iets aan de hand zijn met Imee, dan kunnen we veilig naar het ziekenhuis ;)

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

Wij drinken best vaak een wijntje bij en voor het eten :) max twee of drie . Niks mis mee hoor vind ik.. vind het een beetje ver gaan als je nooit meer eens samen een wijntje kan drinken :)

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vind t overigens niet raar als je s avonds een wijntje neemt hoor, oid!
    Mensen die ik ken doen t ook terwijl de kids slapen, gewoon 1 a 2 wijntjes meer niet.
    Moet ieder voor zich weten toch!

19. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Wij drinken in het weekend ook gewoon hoor. Trouwens hebben nu ook allebei een borrel:). maar ik neem het er nog even van want donderdag weer aan het werk voor het eerst.
    Wij hebben niet echt de afspraak dat er 1 van ons nuchter moet blijven en we zakken ook niet echt elk weekend door ofzo. Wel is het een keer gebeurd dat we allebei teveel gedronken hadden en echt niet meer helder, dat was de eerste keer dat ik weer dronk na mijn zwangerschaop en bv, dus ik kon ook niet veel hebben. Heerlijke avond trouwens:)
    Als ons kleintje lekker ligt te slapen boven lijkt me dat ook niet zo´n probleem, maar als ze bijv. ziekjes zou zijn dan wil ik wel dat 1 van ons gewoon nuchter is.

20. vive2

vive2 Fanatiek lid

Wij drinken (ik nu niet uiteraard, maar in niet-zwangere toestand) wel een wijntje hoor! In de zomer, lekker in de tuin buiten gaat er zo een fles rosé door. We drinken ook wel eens op vrijdagmiddag een goede Mojito om het weekend mee in te luiden. Lekker!

Deel Deze Pagina