hoihoi de hemalegging die ik heb vallen groot uit De witte zijn echt te ruim de gekleurde gaat net. @zena: das lastig! Hoe krijgt ze het voor elkaar?! Je zou denken maak iets extra's over het klitteband, maar das dus niet het probleem. hmmm... Vraag me af hoe ze dat doet, heb je dat weleens gezien? Vrienden van ons hebben een erg beweeglijk kindje (zonder spreidbroekje) en zij kopen altijd een grote slaapzak die ze voor een deel aan de onderkant onder het matras doen zodat ze stil(ler) blijft liggen. Misschien een idee? Ik zou anders haast denken dat je het broekje extra zou moeten vastmaken op de een of andere manier. Zit dan te denken aan klitteband vanaf de onderkant vd beugels en dan over de schouders, zodat ie niet kan 'afzakken'. Snap je me nog? Weet de orthopedisch instrumentenmaker ook niets? Die heeft er toch voor geleerd lijkt me. Mag je kindje trouwens op de buik liggen met zo'n broekje? Ze zeiden bij ons alleen dat je het omrollen niet moest gaan uitlokken. Lijkt me niet lekker liggen op de buik, maar vanochtend even gedaan en mevrouw vond het prima.
Ik ben net bij de instrumentmaker geweest. Die was stom verbaasd en heeft er zelfs nog een collega bij gehaald. Ze draaiden beide al heel wat jaartjes mee, maar dit hadden ze nog nooit gehoord. Ze wisten ook geen oplossing. Ja broekje eroverheen, maar waar vind je in hemelsnaam broekjes die over een spreidbroek heenpassen?? Ik had ook al gedacht aan klitteband oid om dr schoudertjes, maar dat vind ik eng. Als ze daar net zo makkelijk uitkomt, als uit de rest, raakt ze er misschien wel in verstrikt?!?! Moet er niet aan denken. Ik heb trouwens nooit gehoord dat je omrollen niet moet uitlokken? Toen Zoë dat ding net had, lukte het haar niet, maar na een paar weken deed ze het vanzelf. En ze leek er geen problemen mee te hebben om op dr buik te liggen. Alleen slapen op dr buik met spreidbroek vind ze niet lekker liggen. Ik heb zelfs gehoord dat het juist goed is voor de spierontwikkeling enzo om ze veel op de buik te laten spelen....
Hoi, hier ook een ervaren gips/spreidbroek/pavlik moeder.wie wil er tips het is wel fijn die leggings, die had je toen mijn dochter in de beugels enz. zat nog niet. Zena: als je nu een groter maat broekje neemt en de zijkant maak je aan 1 kant open, en daar doe je dan klitteband of drukknoopjes aanvast of rits, dan past ie in ieder geval weer, en kan ze er niet bij. of zo'n pyamapak in een stuk, de onderkant lostornen en dan drukknoopjes ertussen oid?
tips zijn altijd welkom Anne draaid ook en bij mij werd er verteld(eerst kon ze niet op haar buik doordat ze niet sterk genoeg was) dat we haar zo veel mogelijk op haar buik moesten leggen als ze wakker was. ze draaid nu zelf van haar rug op haar buik en heel afentoe ook terug op haar rug (erg leuk snachts, was vanacht ook weer 4 uur toen ik wakker werd door haar)
Zena, haha, jij ook al zo'n beweeglijk houdinitje? Hier was dat ook het geval. De spreider zat ook vaak op haar buik gedraaid... Gelukkig had ze hem toen al bijna 4 maanden en mochten we na een kort belletje de broek uitlaten . Toen ze hem uimocht ging ze in 1 week van zitten, tot optrekken, tot langs de tafel lopen
Hoihoi, Hoe krijgt ze het voor elkaar??? Coole foto! Volgens mij kan ze zo meedoen met: Wie wordt de nieuwe Houdini? idd klitteband is dan wel eng, snap je helemaal. Normaal gesproken is het goed om een kindje veel op de buik te leggen zodat de nekspieren goed ontwikkelen en ze vanuit buiklig vanalles schijnen te leren. Maar in het ziekenhuis zeiden ze echt dat we het niet moesten gaan uitlokken. Daarom vroeg ik me af of ze dan wel op de buik mocht liggen met het broekje. Als ik het zo lees kan dat dus goed, dus doen we dat gewoon als ze zich dadelijk kan omdraaien. Merk nu al dat ze na een paar dagen een broekje al weer veel meer beweegt dus zal ze dadelijk echt wel zelf gaan draaien. Zal het de volgende keer eens navragen. @kikker: tips zijn altijd welkom @ denemark: lekker als ze dan draait en er wakker van wordt groetjes!
Hey, het gaiahoekje. Dat kende ik helemaal niet. Wat goed zeg! Ik ga hier een broekje bestellen, doe ik dat eroverheen. Dan zal ze hem vast niet meer uitkrijgen. En ik ga ook zo'n inlegger bestellen. Is toch makkelijker dan mn verknipte sokken. Zeker de omslag voor het rugstuk lijkt me wel wat, kan ik dr tenminste in dr luier te slapen leggen (overdag laat ze hem soms wel om). Bedankt voor de tips dames!
Uh goede vraag Niks waarvan je zegt: dat is me bijgebleven en is handig om te weten? Moet zeggen dat ik nu geen vragen heb, hoor. Maar toch bedankt
zo'n inlegger lijkt me ook wel wat. Maar je kunt pas half augustus weer bestellen en dan zijn onze 3 maanden al voor de helft voorbij Ga dus denk ik maar wel sokken verknippen... vind het een beetje zonde om voor zo;n korte tijd dan nog te bestellen.
Shit, dat heb ik helemaal niet gezien, dat je pas half augustus weer kan bestellen?? Nou, dan maar een broekje zelf vermaken....
ehh tjaa eeeeeeeeeeeeh, nou ehhhhhhhhhh, goeie vraag hahahah nouja tips met warmte en broekje altijd handig, misschien tip hoe je het broekje goed schoonn kan maken/krijgen(klitteband gedeelte) ik zal zo even de foto`s plaatsen, heb toestemming om ze te plaatsen.
Wat het schoonmaken betreft, de rand werd na een ongelukje weer heel mooi schoon met unicura pomphandzeep en water, en daarna goed droogfohnen. en met warmte deed ik haar ook wel eens met broekje en al in het water(oooohooh)vond ze heerlijk, kon ze toch in het badje spelen, daarna wederom weer goed droogfohnen. wat de sokken betreft zo deed ik het ook, een stuk goedkoper
In een kussensloop en op 30 graden kan je de campspreider ook wassen. Nadeel is dat t even duurt voor hij droog is, föhnen is inderdaad een goed idee!!