Mijn zoontje heeft veel last van berg. Het was een poosje erger dan nu, maar het gaat maar niet over. Ik heb zijn hoofdje meerdere keren ingesmeerd met olie, dit laten intrekken, de volgende dag geborsteld en daarna haren gewassen. Maar het gaat maar niet weg! Ook heeft hij het in zijn wenkbrauw gehad en dat is gelukkig wel weg gegaan. Op aanraden van mensen heb ik met een ansichtkaart wat geprobeerd eraf te halen,maar ook dat werkt niet. Hebben jullie nog tips of gaat het gewoon vanzelf weg?
Het gaat vanzelf weg! Maar het ziet er wel een beetje naar uit inderdaad... Mijn zoontje heeft het ook nog steeds (nu 20 weken). Maar het is wel een stuk minder geworden nadat ik babyolie op zn hoofd had gesmeerd en er met een kartonnetje langs ben geschraapt. Over de olie dus! Ik lees dat jij dat ook hebt geprobeerd. Bij mij ging het wel goed hoor! Dacht alleen in de eerste instantie dat t alleen maar erger werd omdat al die schilfertjes in zn haren bleven plakken. Maar daarna zn haren goed wassen en toen was het zo goed als weg! Borstelen hielp hier niet goed, veel te zacht. Ook kun je speciale anti-berg pads kopen bij de drogist. kant en klaar met olie. Maar deze manier is goedkoper...
Dochter had het ook, ik heb alle door jou genoemde dingen gedaan en het hielp ook niet. Ik heb toen besloten om het gewoon te laten zitten en te kijken wanneer het zou verdwijnen. Inmiddels is ze 18 maanden en is het bijna weg. Vanaf een maand of 8 viel het niet meer op omdat haar haar begon te groeien
Hoe meer je eraan zit hoe meer talg de huid gaat maken. Gewoon afblijven, en proberen om niet te vaak het haar te wassen. Uiteindelijk gaat het vanzelf weg. Groetjes Marijke
Ik heb toen haarlotion van Zarqa gebruikt, dit is speciaal voor berg en ter voorkoming van. Dit heeft hier erg goed geholpen. Het werd hier al vrij snel minder en uiteindelijk is het vanzelf weggegaan zonder er verder aangezeten te hebben.
Hier hielp gewone haarlotion inderdaad ook. Dat haalt shampooresten en zo uit de haartjes, waardoor er minder talg wordt aangemaakt en daardoor dus minder berg. Gr. Marieke
ik heb de bergpads gebruikt en die werkte erg goed. (1 keer in de 2 weken tot het over ging)ook ben ik een stuk minder zijn haar gaan wassen. ik waste het elke dag, toen om de dag en nu 2 keer per week. en eigenlijk is dat ook meer dan genoeg. ik was zijn haar wel elke dag met water maar maar 2 keer per week met shampoo.
ik heb gestopt met shampoo zoveel haar heeft ze niet. Het komt hier met vlagen. Nu heeft ze er weer extra last van. met een kartonnetje werkt hier niet super. Ik denk dat ik het maar laat zitten en af en toe insmeer met olie want anders schilvert ze alles onder.
Mijn zoontje had ook heel veel last van berg. Ik had van alles geprobeerd, bergpads van etos, haarlotion van zarqa, haarolie. Niks hielp bij hem, totdat ik een keer bepanthen erop heb gesmeerd. En dat hielp heel goed. Na een aantal dagen was hij bergvrij. En daarna is het niet meer teruggekomen. Dit was toen hij 2 à 3 maanden oud was.
ik kreeg advies van de kraamverpleegkundige. Haarlotion van zwitsal, lekker over de plek wrijven na het badderen, verder niets doen, en na een paar dagen was het weg. Ruikt ook nog lekker!
mijn zoon van 10 maanden heeft heel veel last van berg. nou doe ik altijd zijn hoofdje 's ochtens met babyolie in smeren en met een vlooienkam om de paar uur er over heen halen, zo krijg ik er meer berg mee af als met een kaart en de berg neem je gelijk mee in de vlooienkam en met een kaart gaat alles nog in zijn haar zitten. en ik heb soms het idee dat hij van de haarlotion meer berg krijgt. ik doe zijn haar 2 a 3 keer in de week wassen, meer als zat.
Ik heb ook de pads gebruikt en met olie en dan met een kaartje. Het wordt er van beiden tijdelijk minder van. Maar nu is Fay 14 maanden en heeft nog steeds berg. Ik was de haartjes maar 1x per week. Maar het valt nu niet meer op omdat ze iets meer haar heeft als vorig jaar.
zwitsal lotion daar kan deze meid niet tegen. Ik probeer nu die bethapan die iemand als tip gaf. Ik zag ook dat ze rode plekken erbij kreeg, vast van dat kaartje waarmee ik, niet te hard (duh) schraapte.
Kyra had na de geboorte wat last van berg. Volgens een boekje dat ik had, is dat normaal voor kinderen die met haar geboren worden. Na een week of 4 moet het weg zijn. Bij Kyra heb ik het er gewoon met mijn nagels afgepulkt. Daaronder zaten dan van die rode vlekjes, die na een dag weg waren. Zorg dat je het hoofdje van je kindje altijd met schoon water naspoelt en niet met het water uit het badje. Daar zitten dode huidcellen in en daar krijg je ook berg van. Kyra is er overigens helemaal vanaf.
Roos had het helemaal niet maar heeft sinds kort (ik denk met 10 maanden) berg gekregen. Je ziet er niks van dus ik laat het maar zoveel mogelijk met rust. Ze heeft er ook geen last van. Ik wist alleen niet dat je het ook later kon krijgen
Bepanthen werd al eerder genoemd, dat heeft hier heel goed geholpen! Mijn zoontje had z'n hoofdhuid al een keer helemaal opengekrabd, bloeden! Vond het zo zielig, hij was helemaal overstuur! Na de bepanthen ging het heel snel beter. Als we nu een klein plekje zien, smeren we het gelijk even in, en het trekt weg. We hebben ook de babyhuidolie van de Tuinen, daar zit calendula in. Ik heb de indruk dat dat ook verzachtend werkt. Succes ermee, en hopen dat het snel beter gaat!
Mijn zoon (bijna 3) heeft het nog steeds. Als baby had hij het heel erg en heb ik van alles geprobeerd. Het krabben met een kaartje enzo. Het gevolg was dat zijn flinke bos haar begon uit te vallen. Uiteindelijk heb ik er niets meer aan gedaan. Mijn dochter heeft het ook. Zarqa lijkt hier goed te werken. Van zwitsal kreeg ze een heftig allergische reactie dus die maar niet meer. Lekker douchen en geen zeep gebruiken lijkt hier ook goed te werken.
Ik heb gister die pads van zwitsal gebruikt (speciaal voor berg). En ik moet zeggen dat het vanochtend stukken minder was na het wassen. Gelijk toen weer lekker ingesmeerd met haarlotion, want die pads ruiken niet al te lekker . Dus ik hoop dat het nu beter gaat!
Mijn dochtertje is geboren met een bos haar. Na een aantal weken kreeg ze ook berg. En wij wasten haar haartjes nooit met shampoo, dus daar ligt het niet aan. Voordat ze gaat slapen, smeer ik haar hoofd in met een dikke laag vaseline en de volgende ochtend kam ik het uit met een kammetje en daarna was ik de haartjes. Dat helpt goed, dan is het bijna helemaal weg. Haarlotion helpt hier niet, daarvoor heeft ze teveel haar, trekt meteen in het haar in plaats van op de hoofdhuid. Als het een paar weken weg is geweest, komt het toch nog terug. Het dochtertje van mijn zus is nu 15 maanden en heeft nog steeds wel eens berg. Ach ja zo lang ze er zelf geen last van hebben..