Het idee van de versie komt van mijn gynaecoloog. Het hele team vindt unaniem dat dat kan na een sectio. Misschien omdat er nog een normale bevalling tussen zit? De optie voor stuitbevalling werd gewoon niet gegeven. De reden weet ik eigenlijk niet.
Ik hoop echt dat het gaat werken. Hoewel ik mijn hele zwangerschap heb geroepen dat deze best in stuit mocht liggen omdat ik dan een keizersnede kon krijgen, zie ik daar nu enorm tegenop. Bijzonder wel.
Ik denk nu dus dat de baby zelf gedraaid is. Wat zal ik doen? Donderdag afwachten of morgen toch even bellen?
Oh wat zou dat fijn zijn! Ik zou even bellen om te overleggen maar waarschijnlijk willen ze je hoe dan ook wel even zien im het zeker te weten
Ik heb nooit keizersnee gehad. Eerste "gewone" bevalling. Tweede natuurlijke stuitbevalling. Was een makkelijkere dan de eerste bevalling. M'n gevoel stuurde direct richting natuurlijk bevallen. Heb ooit buikoperatie gehad en herstel ging moeizaam. Tijdens bevalling stond een ploegje klaar om direct in te grijpen voor evt keizersner. Dat voelde veilig voor mij. Versie gehad, niet succesvol. Nu ligt deze kleine ook in een stuit. Heb over twee weken weer een echo, dan moet ze toch echt gedraaid zijn. Anders weer verder bij de gyn. En dan weer een beslissing nemen
Mijn 2e uk lag met 36 weken ook in stuit. Dus ik had dezelfde twijfels. Vorige week bleek hij uit zichzelf gedraaid te zijn. Hoop voor jou hetzelfde!
Hij/zij lag de afgelopen dagen voor mijn gevoel goed en gisteravond draaide hij weer naar stuit! Vanmorgen versiepoging gehad maar zat muurvast. Meteen maar een sectio gepland want een stuitbevalling na een eerdere sectio is echt onbespreekbaar voor de gynaecoloog. Ik ga vurig hopen dat de baby het trucje nog een keer doet en dan goed blijft liggen.
De dag na de versiepoging draaide hij/zij weer en vandaag gezien dat het echt zo is: hoofdligging. Voorlopig geen keizersnede. En het kan dus echt, dat ze zelf nog draaien met 37 weken. Inmiddels 38+3.
Nee gewoon afwachten. Hoofd was al iets ingedaald en hij/zij ligt nu een week zo dus zal hopelijk niet meer terugdraaien.