Kind in vijver gevallen na weggelopen van schoolplein

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammavan5, 2 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
  2. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    Verschrikkelijk. Sochtends breng je als ouder je kind naar school en is er niks aan de hand. En in de middag ben je in je ergste nachtmerrie terecht gekomen. Ook vreselijk voor de leerkrachten en schoolgenootjes. Hopelijk komt het goed...
     
    citroenrasp, Mammavan5 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.052
    14.321
    113
    Pfffff de rillingen lopen over mn lijf, het zou je kind maar zijn. Hopelijk zonder schade er weer uit.

    Ik heb er wat nachtmerries om gehad met houdini G en voor deze ouders en betrokkenen wordt zo'n nachtmerrie ineens werkelijkheid...brrr.


    Sinds een paar weken zit er een kinderslot op t hekwerk op t kleuterplein van G dr school. Had met kleuter G wel een uitkomst geweest (3× ontsnapt). Een kleuter met een plan vind wel een weg, maar het maakt het wat lastiger (mits de poort in t slot valt, daar ligt hier nog een aandachtspunt).

    Geen idee of het exact deze is, maar hij lijkt er wel heel erg op. Ik kende ze nog niet, tot een week of 3 geleden. Dus allicht iets om voor te stellen als de hekwerken nog met zo'n standaard klink gaan.

    https://www.bol.com/nl/p/kindveilig-slot-voor-professional-poort/9200000097757962?referrer=socialshare_pdp_androidapp
     
  4. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Vreselijk :( Hopelijk waren ze op tijd en kan het kindje goed herstellen…
     
    Mammavan5 en hummeltje5 vinden dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Ik heb wel een aantal vragen;
    - hoort de soort van sloot/ gracht bij de school?
    Het ziet er niet zo kindvriendelijk uit namelijk en dat naast een speeltuin.. welke genie heeft dit bedacht?

    Het is echt vreselijk, je zult als ouders zijnde zo'n bericht krijgen....
     
  6. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.079
    10.361
    113
    Bij ons zijn ook meerdere speeltuinen met een sloot ernaast. Veel water in de buurt wat ivm rivier in de buurt ook niet anders kan. Dat is gewoon de realiteit op veel plekken in Nederland. Mijn kinderen zien, afhankelijk van welk raam ze uitkijken, 3 sloten vanuit school. Dus dit zou ook prima hier kunnen gebeuren.
     
  7. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Ja deels mee eens, maar heb je ook gezien hoe het erbij ligt? Een soort gracht met opstaande betonrand.. ik begrijp het ontwerp niet, maar goed dat doet er ook niet toe.
    Het is vreselijk wat er is gebeurd.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.052
    14.321
    113
    Nav je bericht heb ik t filmpje maar bekeken, inderdaad best raar om het op die manier o.a. pal naast een speelterrein te hebben. Kan een kleuter daar uberhaupt wel zelfstandig uit komen? Als je hond er in valt kan je al gaan hengelen of t beeld is vertekend.
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Ja dat idee had ik ook.. hoe klim je eruit als je erin valt en hoe diep is het überhaupt. Ik vind het gewoon een vreemd ontwerp.
    En zeker kan niet alles voorkomen worden, het is een vreselijk ongeluk en kinderen zijn zo snel..
    Wel weer een reminder voor alle scholen en kindcentra in Nederland om veiligheidsmaatregelen op orde te hebben.
     
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Heel vreemd zo’n ontwerp direct naast een speeltuin, die rand nodigt ook enorm uit om op te balanceren en je kan ook precies niet goed bij het water als er bv een bal in valt.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  11. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Dit idd vreselijk gewoon
     
  12. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
  13. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.125
    3.570
    113
    Zeer triest... en of het voorkomen had kunnen worden. Ja als je alles van tevoren weet. Ik ken in de wijde omgeving geen school waarbij het schoolterrein volledig wordt afgesloten door hekken. Veel scholen hebben niet eens een hek. En deuren open, ja natuurlijk, voor de veiligheid, een weg naar buiten moet er altijd zijn. Een ongeluk is vreselijk maar heet niet voor niets een ongeluk. Dit soort situaties kent alleen maar verliezers..
     
    Zara75 en Saartje33 vinden dit leuk.
  14. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.518
    5.809
    113
    Een hek vind ik ook meer iets voor kinderdagverblijven. Op scholen die je of een hek of 1 die makkelijk open kan worden gemaakt door leerlingen. Dan kan de poort ook nog gewoon open staan, bijvoorbeeld als er kinderen buiten het schoolplein spelen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  15. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Vreselijk...en zoals hierboven gezegd is, hekken en deuren behoren niet op slot te zitten vanwege veiligheid door vrije doorgang. Wellicht wel dicht zodat kleine/ jonge kinderen ze niet heel makkelijk openkrijgen. Maar ook met warm weer (doorluchting) moet het veilig blijven. Meest schokkende vind ik dus dat er niet voldoende toezicht was. Er moet ten allentijde voldoende toezicht zijn.
     
  16. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.825
    12.441
    113
    Vrouw
    De school deur niet op slot snap ik best, maar als de school een hek rond het plein heeft kan dat toch gewoon dicht onder schooltijd? Dat hoeft dan niet op slot en is gewoon te openen, maar een kind wandelt dan in ieder geval minder snel het plein af.
    Op de school hier zitten de toegangshekken onder schooltijd dicht. Zeker als de kleuters buiten spelen. Zijn gewoon te openen, maar dat is meestal wel genoeg om een kleuter binnen de poort te houden.

    Het is overigens een enorm verdrietige situatie. Voor de ouders, zij denken dat hun kind veilig op school zit en dan gebeurt er zoiets. Afschuwelijk!!
    Maar ook voor de school, de leerkrachten en de andere ouders en leerlingen. Ook zij moeten verder...
    Pfff het zal je maar overkomen...
     
  17. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.933
    7.043
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij de basisschool waar mijn kinderen op zaten, zijn hekken met aan de bovenkant een soort van frame dat je erover heen klapt zeg maar. De oudere kinderen konden daar wel bij, de kleintjes niet.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.757
    113
    O wat erg, hart 20 min stil gestaan:cry:.

    Wat betreft de hek"discussie" waarom geen hek om een school? Hier 2 gebouwen en beiden omsloten met hek en zitten op slot, hartstikke veilig juist.
     
    Zeebra, citroenrasp en Zuul vinden dit leuk.
  19. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.880
    3.678
    113
    hier ook een hek om het schoolplein wat dicht zit (met zo 3 punten klink). Ik vind het ook hartstikke veilig. Ik zie ook niet in waarom een hek open zetten zou luchten. Lucht genoeg op een schoolplein.

    En het schoolplein waar dit gebeurde, grenst aan heel veel water, naast waar het jongetje is gevallen licht ook nog een strandje met groot meer. Ik kan me geen situatie voorstellen waarin het veiliger is, het hek om het schoolplein open te laten , dan gewoon dicht te houden in dit gebied.

    Arme jongen en arme ouders. Ik duim en duim dat hij er bovenop komt.
     
  20. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Hier gaan de hekken ook op slot en de algemene deuren ook, als je bv te laat komt, moet je aanbellen. In geval van nood, zijn er nooduitgangen die naar buiten het schoolplein leiden - maar die deuren geven een alarm zodra je de klink (soort grote balk) omlaag duwt. Andere deuren (ieder lokaal heeft een eigen deur naar buiten) kunnen wel open om te luchten etc, maar die komen allemaal uit op het plein en daarvan zijn de poortjes dus op slot - dus zelfs als een kind echt ongezien de klas uit glipt, kan het nooit het schoolplein af.
     
    Zeebra, Spectre, Shalom en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina