Kind in vijver gevallen na weggelopen van schoolplein

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammavan5, 2 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.519
    5.809
    113
    Maar niemand kan kinderen tegelijk in de gaten houden (ok, een goede luchtverkeersleider wellicht). Dus dat lijkt geen reele oplossing. Boven impliceer je indirect dat toezicht gefaald heeft.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  2. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.519
    5.809
    113
    Maar in een waterrijke omgeving laat je kinderen toch wel eerder al wel de risico's van water inschatten? Ik hoop dat dat eerder gebeurt dan bij 4 jaar.

    Het alleen laten spelen zonder toezicht naast water was niet de opzet. Zoiets beslis je niet: ga maar daar spelen, wij hoeven niet te kijken. Maar je kunt je al wel op jonge leeftijd leren omgaan met (de gevaren van) water.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.519
    5.809
    113
    Nee, ik zeg niet dat er voldoende is gedaan om iets te voorkomen. Ik zeg juist dat er ook zoiets als een ongeluk kan bestaan (wat onderzoek idd moet uitwijzen) en vervolgens dat als er nu een ongeluk is gebeurd dat er niet ineens strengere maatregelen moet komen alsof er morgen weer zo'n ongeluk kan gebeuren. Ja, het kan, maar nog steeds met dezelfde kleine kans.
     
    femkes vindt dit leuk.
  4. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.586
    5.316
    113
    Vrouw
    Nee moeder liep er achter, buiten beeld, vader of iemand anders filmt.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.054
    14.321
    113
    Hoe groot is hier de kans dat t kind alleen t muurtje zag en dacht "oh klimmeeeeen" en niet realiseerde dat daar achter een sloot zat, laat staan dat het nagenoeg onmogelijk is om als ukkie daar weer uit te komen (foto kan vertekenen).

    Ik ken er wel meer die een snoekduik nemen of denken dat ze een gymkast treffen en daarna pas kijken waar ze landen als ze bijna loslaten (of niet meer de optie hebben zich vast te houden).
     
    Zuul vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.042
    12.476
    113
    Vrouw
    Nee vader filmt vanuit huis en moeders loopt er achteraan, en kindje kan ook al goed fietsen.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  7. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.881
    3.678
    113
    Zeebra, Ysabella, Vero0504 en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Ik heb het opgezocht. Wat een sensatiezoeker :roflmao:. Echt ik begrijp niet waarom iedereen maar van alles op Instagram moet gooien, en als iemand er dan niet mee eens is er kei hard tegenin gaan!

    Het was indd een stoep, fietspad en dan nog een heel breed stuk gras. Zij filmt het vanaf het balkon. Later in een reactie legt ze uit dat haar man beneden loopt.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  9. Diiba

    Diiba Bekend lid

    14 sep 2023
    627
    1.000
    93
    Vrouw
    citroenrasp en Mammavantwee vinden dit leuk.
  10. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Strengere maatregelen als ik het zo in het nieuws lees over deze school zijn wel nodig. Het stuk wat is gedeeld staat nu ook weer in dat er niet altijd toezicht is. Dat kan toch niet bij kleuters?!
    Ook al is er geen water in de buurt, alsnog hebben ze toezicht nodig.
     
  11. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.623
    4.697
    113
    In mijn omgeving genoeg plekken met veel (open) water. Daar staan ook scholen vlakbij. Geen enkele school heeft grote hekken of poorten. Een laag hekje of paaltjes etc. Kinderen krijgen vanaf jonge leeftijd duidelijke instructies over water en de gevaren. Op school is er aandacht voor. En gaan tijdig op zwemles etc.

    Toch zijn er iedere zomer (bijna) verdrinkingen en reddingsacties. Dat zijn in alle gevallen jongeren of mensen met een buitenlandse achtergrond die niet gewend zijn aan het water.
     
  12. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Wilde het net plaatsen fijn dat hij weer thuis is❤️
    Vind het wel jammer eerlijk gezegd dat de school na 1 week niets van zich heeft laten horen naar de moeder toe dat had anders gemogen in mijn ogen.
     
    Spectre, Ysabella, Shalom en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.042
    12.476
    113
    Vrouw
    Hart 20 min stil gestaan en geen hersenbeschadiging?
     
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.191
    3.146
    113
    Vrouw
    Hart 20 minuten stil gestaan, maar is het kind pas na 20 minuten gevonden of is de reanimatie na bijvoorbeeld 10 minuten al opgestart en heeft het toen nog 10 minuten geduurd voordat het hart weer ging pompen?
     
    Zuul vindt dit leuk.
  15. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.519
    5.809
    113
    Moeder heeft aangifte gedaan, die is ook niet eerst in gesprek gegaan. Ik snap de school dan goed dat ze dan niet zonder advocaat met de moeder in gesprek gaan. Alles wat ze zeggen, kan tegen hun gebruikt worden.

    Moeder heeft waarschijnlijk uit pure paniek zo gehandeld, maar misschien was het beter dat ze eerst de uitkomsten van het onderzoek had afgewacht en erna aangifte had gedaan.
     
    chrystel73, Luna86, Mammavantwee en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.707
    11.294
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat is onmogelijk. Hij moet dus snel uit het water gevist zijn.

    Snap niet zo goed dat die moeder nu vol de publiciteit opzoekt. Wacht even het onderzoek af en kijk dan verder.

    Wel super dat het knulletje weer thuis is.
     
    Zuul, Vogelinnetje en Saartje33 vinden dit leuk.
  17. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    12.042
    12.476
    113
    Vrouw
    Ja vraag me ook af en nu al thuis fijn natuurlijk maar vind ik snel
     
  18. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Ja het is weer speculeren hoe en wat er is gebeurd idd.
    Hoop dat ze er toch samen uitkomen middels een gesprek en er duidelijkheid komt .
    Pff wat een ellende het belangrijkste is dat het jongetje er hopelijk zonder restschade bovenop komt
     
    citroenrasp, evaleana en Saartje33 vinden dit leuk.
  19. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.054
    14.321
    113
    Pfff nou dat inderdaad. Water was nog koud, dat kan een voordeel zijn en nog een jong koppie. Maar man man man.

    Ik kan er met mn kop nog niet bij dat je in de ochtend je kindje uitzwaait en in de middag de politie aan je deur hebt. Je maag draait plaatsvervangend al om.
     
    Zeebra, citroenrasp en tuc vinden dit leuk.
  20. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.828
    12.444
    113
    Vrouw
    Nou dat hè. Zeker met een kind van 4 dat je op school brengt en dat daar blijft tot je het weer ophaalt. Je gaat er vanuit dat ze daar veilig zijn.

    Met grotere kinderen en langere afstanden naar school wordt dat wel anders. Maar ook dan moet ik er niet aan denken dat ipv mijn eigen kind dat weer binnenloopt het de politie is die aanbelt: "eh mevrouw sorry maar....."
     
    Zeebra vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina