hoi dames ik heb en vraagje onze dochter van 2,5 jaar oud eet eigenlijk nooit soep of stamppot. hoe hebben jullie jullie kinderen dat geleerd om te eten???? bij de soep heb ik ook al brood gedaan en een beschuitje maar het helpt niet ze wilt het niet hebben. ik heb zo iets van dan eet ze niet ook goed maar toch zou ik het prettig vinden als het wel gaat eten zeker stamppot met deze koude dagen. tips zijn welkom alvast bedankt
Soep met brood of gewoon zo slurpen uit de kom. Stampot eten we nooit want houden daar niet van (ja alleen hutspot voor de jongste haha)
Iets lekkers in de stampot doen. Bijvoorbeeld knakworstjes eitje ect. Heb ze van af het begin dat ze mee konden eten met stampot mee laten eten. Moet zeggen we eten niet vaak stampot het is niet favo bij mijn oudste en als mijn vriend mee eet ook niet. Boerenkool vind mijn zoon wel lekker omdat ik er dus lekker veel worst in doet en of spekjes. Soep vind mijn dochter ook nog niet lekker maar vind ik nog niet zo erg komt van zelf dat ze die dingen makkelijker gaan eten. Of doe er leuke pasta in in plaats van vermicelli bijvoorbeeld dora macaroni. Iets meer kinderen gericht koken dus.
Stukjes rookworst erbij leggen? Sven eet t al vanaf zijn eerste, incl soep. Soep = tomatensoep en daar eten we een stokbroodje bij. Hij is niet anders gewend dus. Maar ik moet eerlijk zeggen, hij is een makkelijke eter. Proeft bijna altijd alles. Er zijn maar een paar dingen die hij echt niet lekker vind en ik kan hem niet dwingen dat te eten. Misschien maar geen soep meer eten dus? Wellicht als ze ouder is, ze het alsnog gaat eten. Eet ze verder wel goed?
Die van mij eten dat eigenlijk vanaf het moment dat ze vaste voeding mogen, zeker stamppot. Eigenlijk maakte ik in het begin alleen maar stamppot. Soep heeft de jongste nog niet gehad, komt meer omdat ik nooit zelf soep maak en ik haar nog geen rommel uit potjes wil geven De oudste at toen ze een jaar was gewoon soep mee, met stokbrood.
Soep eet mijn kleine meid alleen met brood, lekker soppen. Hooguit twee hapjes met de lepel. Bij stamppot heb ik meestal spekjes. De eerste paar keer heeft ze alleen spekjes op, toen heb ik een keer gezegd dat ze ze óp de stamppot moest leggen en dan een hapje moest nemen. Nu eet ze het zo. Spekje op de stamppot, hapje nemen, volgende spekje. Succes ermee!
Die van mij weigert ook om soep te proeven. Misschien idd leuk maken met gezichtjes of letter pasta. En lekker laten soppen met brood. Boerenkoolstamppot gaat hier sinds kort wel. Ze heeft ontdekt dat de rookworst erbij wel heeeeel erg lekker is. Maar ja, dat krijgt ze alleen met een hapje boerenkool erbij. Dus ze is gezwicht en nu vindt ze het heerlijk. Je hebt van Unox van die minirookworstjes per 2 verpakt in een zak. Die zijn een ons en daar mag ze er dan 1 van helemaal zelf opeten.
Hier eten ze ook gewoon soep en stamppot. Soep mogen ze ook met een rietje opdrinken. Ze proeven hier alles, zelfs olijven....
Stamppot is nooit geen probleem geweest. Bij soep hebben we het opgebouwd, bv kippensoep met veel groente. Dan deed ik veel groente in hun kom en wat minder bouillon. Dan aten ze eerst lekker de groente uit de kom en dan konden ze de rest lekker opslurpen. Nu eten ze gewoon soep mee, wel altijd met knapperbollejes dat wel!!
sinds hij gewoon goed met lepel kan eten.. stamppot kan hij al lang zelf goed eten en soep heeft hij een hele tijd "gedronken" ik laat hem altijd gewoon zelf uitzoeken en kliederen..dnek met een maand of 19 dat hij het onder de knie begon te krijgen hij eet ook al heel lang zelf zn babymuesli met yoghurt..wat sinds paar maanden in cereals met melk is geworden...gewoon met plastic slabber en opvang bakje en dat gaat prima..af en toe de melk terug schenken of dus de soep
M en T weigeren allebei vanaf het eerste uur soep. T is fan van stamppot, M eet het los. Ik vind het best. Komt vanzelf of niet
tja stamppot krijgt ze vanaf een maand of 6 al, dus op dezelfde manier als we haar fruit hebben leren eten en koekjes En soep vanaf een maand of 9, eerst met een rietje, later met een lepel.
Soep lang ook gewoon laten drinken, eerst uit een beker late ruit een soepkom. dan de vermicellis met de lepel. Kippensoep met wat vrolijke figuren. In Duitsland hebben ze soep van maggi/knorr etc met heel veel kindvriendelijke vermicellis. Bv dieren soep, spokensoep, zeedierensoep, brandweersoep etc. Onze jongens vonden die erg leuk. Toen we in duitsland op vakantie waren hebben we die dus flink wat ingeslagen en thuis nog lang van gegeten. Dit was voornamelijk kippensoep. Inmiddels eten ze echt alle soepen, maar kippensoep is nog steeds favoriet. Inmiddels vragen ze zelf of we vanavond soep eten... Stamppot hebben ze hier vanaf het begin gewoon meegegeten dus geen ervaring met moeten leren daarvan. Boerenkoolstamp en hutspot zijn hier wel geliefder dan bv zuurkoolstamp, maar ook dat eten ze...
Soep drinken? ieehw... Hier eerst zelf gegeven met lepel, jongste nu dus ook (net 1) De oudste vanaf hij zelf goed kon eten. Kan goed voorzichtig eten, krijgt met soep wel een slabber om... Stampot, tja zoals de rest, zo aten ze het in het begin ook dus geen problemen..
stampot eet onze zoon met gemak en vooral andijvie stampot met zoete komkommer salade daar kan die wel 2 borden van weg eten hahah.. soep eten zoals vandaag gewoon brood in stukjes maken en dan in de soep of hij dip zelf...hij kijk altijd de eerste paar min hoe wij het doen endan doet die ons na en ze bordje komt leeg hihihi
Hier heeft ze vanaf vast voedsel al gelijk stampot gegeten. Net als andere vast voedsel. En haar zelf laten eten? misschien werkt dat? Soep ging ook vanzelf wel, alleen eerst een kom niet al te vol doen en nu gewoon een volle bak met croutons erbij!
Hier eet ze ook al vanaf het begin stamppot mee... Eerst met de handjes en nu schept ze het keurig met een lepeltje of vorkje. Bloemkool en broccoli wil ze zo niet eten, dus daar maak ik meestal ook een stamppotje van. En natuurlijk vleesjes er doorheen doen (spekjes/stukjes (rook)worst/ gehaktbal)!! Soep eten wij niet zo vaak, maar soms wel bij mijn ouders. Dan schept ze meestal eerst de balletjes er uit en de vermicelli... Met een rietje laten drinken is ook een goede tip, maakt het weer wat meer interessant!
Haha, hier wilde ze juist absoluut geen soep drinken. Wel lekker knoeien met een lepel en een bakje Sinds kort gaat dat eigenlijk pas redelijk goed.. (maar nog steeds met een grote knoeischort om) Qua niet willen eten heb ik weinig ervaring verder
Stamppot eten ze allebei al vanaf 6 maanden. Soep eten wij elke week wel een keer, soms makkelijk uit blik, maar ook vaak zelfgemaakte broccoli-, wortel- of pompoensoep. Ik maak dan graag hele dikke soep, zit meer groente in en eet makkelijker. Vanaf 1 ongeveer geven wij soep, eerst door te voeren met lepel en soppen met brood, daarna gewoon lekker zelf laten kliederen.
Stamppotten hier ook vanaf 6-7 maanden maar we eten er maar weinig: andijviestampot en boerenkool Soep. Wij eten zelden soep als maaltijd maar die keren dat we soep hebben, krijgen de kinderen ook een beetje en dan mogen ze lekker rommelen. Zoon is inmiddels redelijk dol op soep (half bekertje) maar dochter moet er nog niet veel van hebben. Maar goed, dat is ook een kleine (en niet al te gemakkelijke eter)