Kind krabt zich kapot!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aloe, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
  2. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Wat verschrikkelijk voor je meisje, jeuk is zo ontzettend vervelend. En ja, kan er helaas over mee praten.

Kan je je dochtertje misschien aanleren om op de huid te kloppen ipv te krabben. Ik doe het zelf (ook aangeleerd door mn moeder) altijd met de middelste drie vingers. Gewoon daar waar het jeukt kloppen met platte vingers. Hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg. Bij mij geeft dit altijd wel wat verlichting en de huid gaat er niet door open.

Bij heftige jeuk kan je ook even een ijszak (wel in theedoek oid) tegen de jeukende huid aanhouden. Dit verdoofd de huid enigszins en je voelt de jeuk minder. Wel kijken dat het niet te koud wordt.

En wat ik ook weleens heb gedaan (of mn moeder dan weer haha) toen het heel erg jeukte, maizena erop. Op een of andere manier trok dat de brand eruit.

Dit zijn natuurlijk voornamelijk oplossingen om thuis te gebruiken, maar hopelijk heb je er wat aan. Sterkte in ieder geval voor je dochter (en jou natuurlijk).

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

De kinderarts legde ons destijds uit dat de eczeem er al is voor je het ziet en wij moesten bij het smeren van de plekken dus ook heel ruim om de plekken heensmeren, omdat niet alleen dat wat je zag jeuken zou.

Heb je goede hormoonzalf? Het klinkt in ieder geval alsof je wat sterkers nodig hebt, (hier hielp de cortison niet, veeeeeel te zwak spul, dus overgestapt naar triamcinolon en dat hielpt dus wel). Daar zou ik echt even voor naar de kinderarts (terug) gaan.
    En ik zou je adviseren om te laten onderzoeken of er een allergie achter zit. Hier is de eczeem namelijk direct gerelateerd aan een koemelkallergie.
    Je kunt dat laten testen via een bloedtest, de helaas beneden de 4 jaar wel vaak nog vals negatief kunnen zijn, (dus: de test toont geen allergie aan, terwijl die er wel zit).
    Wij hebben destijds bij een bioresonantietherapeut vervolgens de allergie boven water gekregen. Doordat we de allergie onder controle hebben, heeft Thirza ook geen eczeem meer.

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Herkenbaar. Consequent blijven smeren met een zalf die goed past bij je dochter. Ik ben naar de eczeempoli geweest en na vele soorten zalven geprobeerd te hebben nu een gevonden die wel wat helpt bij mijn dochter. Die is vette zalf en het zelfde geldt voor hormoonzalf.

Bij mijn dochter speelt er ook een kippeneiwit en een pinda allergie mee. Als mijn dochter zich goed aan haar ei en pinda vrije dieet houdt is het wel redelijk in de hand te houden.

Helaas zit ze nu onder de eczeemplekken, maar ik heb het voordeel dat ik vlakbij het strand woon en het nu mooi weer is, dus woensdag even poedelen in de zee, dat doet ook wonderen voor een eczeemhuidje!

5. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Er is een nieuw natuurlijk middel tegen eczeem! Van het merk Grahams! Check de site maar even, schijnt echt super te werken, is wel prijzig, tubetje zalf 25 euro! Heb een proefmonster geprobeerd bij mijn dochtertje, ook vol met eczeem, eerst gaat het wat meer jeuken, daarna stopt het en de plekken worden met 2 dagen smeren een stuk minder.
    Het is dunne zalf dat fijn uitsmeerd en niet supervet aan voelt, dus heb er ook niet veel van nodig.
    Misschien dit eens proberen.

Suc6!

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Bedankt dames voor alle tips tot nu toe.
    Vandaag gaan we weer eens een tripje maken naar de winkel.
    Ik hoop zo iets te vinden dat helpt.
    Ik word er echt verdrietig van.

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Heb ook erge eczeem in de oren. Krijg hier ook cortisonezalf voor en als het te erg wordt, neem ik ook zyrtec (noemt zo in belgie).
    Zijn pilletjes tegen allergieeën die ook de jeuk verminderen.

Mijn broer is allergisch voor huisstofmijt en hij krijgt deze tegen rode ogen en loopneus, ik ben officieel aan niets allergisch maar ik heb ze voorgeschreven gekregen tegen de jeuk en het helpt bij mij ook.
    Mss dat deze pilletjes in nederland ook bestaan (wel via huisarts, je krijgt ze hier niet zonder voorschrift denk ik)

8. noukie89

noukie89 Niet meer actief

probeer je dochtertje zo lauw mogelijk te laten douchen, smeer de plekken waar ze last heeft na het douchen in met een vette creme( teminste ik denk dat ze droog eczeem heeft tenzij ze gaat krabben en het vochtig word?)

vraag aan de dermatoloog een goeie anti jeuk creme of een creme waar het mee gemixst samen met de werkzame stoffen.

was alleen nog met ph neutrale wasmiddel de kleding van je dochter. zorg gewoon dat alles ph neutraal is dat is het beste

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ikzelf heb het en mijn dochters ook helaas....en er is zo weinig tegen te doen helaas. Ik merk dat ze in de zomer meer last hebben net zoals mij trouwens.

De jeuk is verschrikkelijk en er is niks tegen te doen....wel is het altijd verstandig om langs een dermatoloog te gaan. Ik ga binnekort ook met de jongste.

10. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb niet alles gelezen, maar wilde even reageren :)
    Ik heb sinds mijn babytijd last van constitueel eczeem, en ook zo erg dat ik soms helemaal in het verband zat en prednison moest slikken.
    Ik gebruik nu een redelijk lichte zalf (triamcinolon zalf) met een vette bodylotion eroverheen. Dit brengt mij enorm veel verlichting en daardoor heb ik bijna geen last meer van eczeem. Ik heb het dan alleen nog erg op mijn handen. Ik snap dat je niet met hormoonzalven wilt smeren bij zo'n jong kind, maar soms heb je gewoon geen keus. Je hebt verschillende sterktes in de zalven.

Het middeltje van Grahams, werkt bij mij niet, net als zoveel middeltjes die tegen eczeem zouden werken. Het probleem van eczeem is dat je het niet kunt genezen. Het komt uit je genen (tenzij je contact eczeem hebt) dus het kan elk moment weer opvlammen.

Ik merk wel dat er dingen zijn die het uitlokken:
    - Klinkt raar, maar uitlaatgassen van auto's. Als ik een dagje bij mijn oma ben in Amsterdam zit ik weer onder de eczeem. Ik woon zelf in Friesland en sinds ik hier woon, is mijn eczeem bijna weg! Ik kom namelijk oorspronkelijk zelf uit Amsterdam.
    - Rook van sigaretten, mijn hele familie rookt. Daar heb ik als kind altijd tussen gezeten. Sinds ik op mezelf woon is het veeel beter.
    - Water, dit droogt de huid uit, dus zo min mogelijk en zo koel mogelijk douchen. Warmte is ook funest voor eczeem, want dit droogt uit.
    - Zout, door zweten, maar ook van de zee. Ze zeggen dat het goed is voor een eczeemhuid, maar die van mij droogt er alleen maar door uit en het doet enorm zeer.
    - Kleding, het beste kun je ruim zittend katoenen kleding aandoen, nylon/wol kriebelt heel erg.
    - Je kunt bij de apotheek speciale verbandhandschoenen halen, misschien helpt dat tegen het krabben? Je hebt net als sommige ook zeggen speciale krabpakjes.
    Daarnaast kun je haar nog laten testen op allergieën, vaak zijn mensen met eczeem allergisch voor van alles en nog wat.
    En misschien kun je met een dermatoloog nog overleggen over lichttherapie?

Het is echt heel vervelend eczeem, dat wens je je ergste vijand nog niet toe. Ik zeg altijd, ik heb liever pijn dan jeuk.
    Heel veel sterkte ermee, en ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Esmeralda idd krijg ik van sommige dingen ook meer last....ik heb trouwens elocol is ook erg goed! En bij mij is het dus ook erfelijk.....
    Prednison heb ik ook eens moeten slikken bah wat was dat vies...ik kon er niet tegen....
    Oooeh en wol???? ieeuuw dat si zo vies als je eczeem hebt he...

12. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn oudste heeft ook erg last van eczeem, haar hele leventje. De laatste maanden is zij ook continu aan het krabben, ze heeft overal plakken zitten van het krabben, maar geen eczeemplek te vinden! Mijn vriend zegt gewoon smeren met die hormoonzalf maar ik zie nergens eczeem, dus dam wil ik ook niet smeren eigenlijk. Ze heeft van die vette vaseline paraffine zalf maar daar gaat de jeuk niet van weg. Wat kan ik daar dan het beste op smeren?
    Een allergietest heeft ze gehad toen ze 1,5 was of zo maar daar kwam niks uit.

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    vreselijk is het he als je kindje zo'n jeuk heeft. voor mijn zoontje heb ik via de dermatoloog krabpakjes gekregen. dat zijn hele dunnen luchtdoorlatende zijden pakjes met handschoentjes. voor over dag is dat nu echt niet handig, maar voor 's nchts is het ideaal en het scheelt dan al enorm. je zou het eens kunnen navragen. verder probeer ik met dit weer mijn zoontje maar zoveel mogelijk te koelen in het badje, want het is echt onbegonnen werk ook met smeren

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat bij mij erg hielp was minder zuivelproducten. Vooral als de eczeem al door gebroken was.

Met de allergie testen kwam nooit naar voren dat ik daar last van had maar toch trok de eczeem sneller weg als ik dan de zuivelproducten liet staan.

15. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    @Lov23: Ja die zalf ken ik, ik gebruik normaal (als ik niet zwanger ben) dermovate. Werkt ook erg goed, alleen das een behoorlijke sterkte hormoonzalf.
    Ik heb gemiddeld 3x per jaar een kuur prednison voor mijn handen. Dan slaat er een bacterie in de open wondjes en dan worden ze 2x zo dik en doen dan ZOOOOO'N pijn! Wol is verschrikkelijk met eczeem!

Ik hoor iedereen ook over een allergietest, dit is handig, maar niet voor iedereen.
    Ik heb die testen als kind veel gehad en later als puber ook en elke keer kwam er wat anders uit. Dan mocht ik weer geen tomaat, kip etc, en later weer wel en was ik weer voor iets anders allergisch. Dit was ook zo als je de testen kort na elkaar uitvoerde.
    Dus ik hoop dat het voor je dochtertje helpt ts, maar pin je er zelf niet op vast dat het een resolute uitslag geeft.

16. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje 3x per jaar :$ ik voel met je mee!
    Allergiestesten heb ik er ook tich van gehad maar wordt niks gevonden!
    Wel merk ikzelf dat ik jeuk krijg van bepaalde dingen aan mijn handen als ik deze gebruik....maar geen allergie?

@mamavanmimi dan zou ik toeens naar de dermatoloog gaan want eczeem zie je echt wel hoor....geen zalf smeren dan. Misschien is ze allergies voor een wasproduct of wasgel/creme;)

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

@esmerala,

Mijn dochter heeft idd ook trimcinolon en vette creme.
    Ik kan hiermee het eczeem idd redelijk onder controle houden echter de jeuk blijft. Ze blijft krabben ook als er geen eczeem te zien is jeukt het heel erg bij haar.

Ze is ook al een keer getest maar daar kwam alleen alleegie tegen katten uit.
    Dit was door een testje met prikjes.
    Denken jullie dat ik moet aandringen op een bloedtest?

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

Mijn dochtervheeft al zoiets....
    Maar ja ze is 5 en krabt gewoon door.

20. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Als het echt alleen om de jeuk gaat misschien bij dokter vragen om antihistaminica. Dit is er in tabletvorm of drankje en help tegen de jeuk.

Deel Deze Pagina