Kind krijgt vergeten sintcadeau weer op verjaardag

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Wilma, Nov 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

hahahahha gewoon enter in houden gaat het sneller ;)

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Kleine kinderen kunnen het volgends mij niet onthouden als ze heel veel hebben gekregen en je zet het gelijk weg. Hier word alles op een kast gezet en dan mogen ze een paar dingen open maken en dan na een paar dagen zet ik het boven en dan iedere keer mogen ze wat uitzoeken. Dan krijgen ze het eigenlijk ook 2 keer ookal is het niet meer ingepakt. Anders krijgen ze zoveel in 1 keer dat ze niet weten waar ze mee willen spelen... (doe dit trouwends met sinterklaas kerst en hun verjaardag)

3. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    kado's gekregen in de kraamtijd die eigenlijk bedoeld zijn voor kinderen van 2 ofzo vind ik heel wat anders als je die weer inpakt rond de tijd dat ze die leeftijd eindelijk hebben en dan geeft als kado voor sinterklaas of verjaardag.

Mijn idee:
    Ik vind het een beetje zonde dat het sinterklaas feest bij sommigen blijkbaar verworden is tot KRIJG feest ipv zijn we lief genoeg geweest zodat de grote kindervriend ons iets komt brengen.
    Ook ik heb een hele zak vol hoor! Maar wel met 3 kinderen en 2 volwassenen en het grootste deel is voor diegene die nog gelooft (Wendy) en dan nog de helft is van oma en tante die ook even leuk willen shoppen voor de kinderen.
    Bij mn ex schoonbroer echter was het een HELE gang VOL kado's van mama en papa, Een hele gang VOL kado's bij opa en oma 1. een hele gang VOL kado's bij oom en tante en dan nog n berg kado's bij oma 2 (die niet zoveel had dat ze de hele gang vol kon bouwen met kado's)
    JAH....dan zou IK zelfs niet meer kunnen zeggen wat ze ins hemels naam allemaal gekregen hebben!
    Het kind had dan ook echt ALLES wat er dat jaar te koop was aan sinterklaas kado's. Maar keek werkelijk NERGENS naar om!
    Waarom niet? Gewoon omdat het geen enkele betekenis meer had om iets te krijgen. Dat was niks speciaals dat HOORDE gewoon zo. Kind verprutst (wat dat betreft) sinterklaasfeest verprutst en het speciale pakjesavond gevoel waar men het in dit stukje ook over heeft zal t joch nooit echt gevoelt hebben. Want dat gaat niet over veel krijgen maar over OF je krijgt/krijgt wat je het liefst hebt. Als dat elke keer bewezen driedubbel en dwars uit komt valt er niks meer te wensen en is daarmee het hele feest om zeep.

Wendy zal 5 december ook niet weten waar ze mee moet spelen maar dat is dan aan papa en mama om dat in goede banen te leiden. Telkens iets nieuws uit de kast waar de kadotjes staan die je gekregen hebt met sinterklaas, kiezen vind ik dan zo'n slecht idee nog niet eigenlijk!
    Meestal heb ik wat verschillende soorten kado's zoals 1 boek, 1 knutsel, 1 knuffel/speelding en 1 groot uitgebreid speelding, 1 gebruiks voorwerp voor bij dit of dat (dit jaar bvb een tasje om dingetjes mee te nemen als we naar opa en oma gaan van little pony en een draagzak voor baby pop voor als die mee gaat...loopt wat handiger als die buggy van dr die ze dan toch halverwege laat staan ;))
    Zoveel dat ze echt niet meer wisten wat ze gekregen hadden of dat ik zelfs zonder argwaan dingen weg kon pakken en weer op n andere gelegenheid kon geven....nee echt nog nooit zo gek geweest! Zelfs niet toen ze klein(er) waren!

4. tulip

tulip Niet meer actief

hier zit dr verjaardag te dicht op sinterklaas. Maar ik had het zelf ook nooit bedacht om het te doen. Als er veel speelgoed gegeven wordt leg je dat gewoon weg om een aantal maanden later te voorschijn te halen. En anders geef je toch gewoon maar 1 of 2 cadeautjes???

5. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

Feb 3, 2008
    282
    0
    0
    Ik kan me voorstellen dat ik dat bij mijn dochter wel ga doen.
    We zetten nu al regelmatig speelgoed voor 1-2 maandjes op zolder. Daarna is het weer 'nieuw' en interessant.
    Verder is ze in januari jarig, dus dat is allemaal wel snel na elkaar. Ook vind ze uitpakken erg leuk (en het cadeautje zelf soms al stukken minder interessant), dus dan is ze al blij met de activiteit.
    Waarschijnlijk vragen we van opa's&oma's niets voor haar verjaardag, maar vragen we of ze een keer met haar gaan winkelen in de zomer. Dan is heel ander speelgoed weer leuk.
    Vind je het oplichten? Ik denk dat mijn kind er in alle gevallen blijer van wordt.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,275
    6,802
    113

Hier ook.

Soms dan wil ze ook nog weleens als "cadeau"iets uitzoeken op zolder. Geweldig vindt ze dat.

Ik wissel regelmatig het speelgoed.

Voor Julian heb ik voor de vorm wat cadeautjes ingepakt die ik bij de kraam cadeau heb gehad. Vingerpoppetjes bijvoorbeeld. Isabella zou het raar vinden als iedereen iets krijgt straks ( familie en nichtjes) en Julian niks. Ik vind het namelijk niet nodig om een baby van 4 maanden iets te geven als het hele huis al vol staat met baby speelgoed. Ja hij krijgt nog slofjes en een leuk bordje met bestek.

Ik zie er helemaal geen kwaad in. En oplichten? Nou ja, beetje vreemd om dat zo te zeggen. Vind ik een wel wat overdreven.

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Wij doen het niet. Onze meiden krijgen metd e verjaardag 1 cadeautje en met de fdeestdagen 2 of 3. van ons dan van de opa's en oma's krijgen ze ook nog en dit jaar ook van d eoppas. Ze worden dit jaar flink verwend.

8. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik heb het 1x gedaan, geen sint cadeau, maar op zijn eerste verjaardag een afstandbesturende racebaan gekregen, die krijgt hij volgend jaar kerst (als hij 4 is).

Zo dicht op elkaar zou ik het niet doen, dus nu een sint cadeau inpakken en 1 maand later weer, maar als het dicht is en er nog zoveel ander speelgoed is, waarom niet?

Vind het iig geen oplichting (haha hoe gek kun je het verzinnen?!)

9. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Wij doen het hier een beetje anders.
    Noor is afgelopen aug. 1 jaar geworden. Ze heeft zo veel cadeau's gekregen en was zo overstuur dat we zelfs ons eigen cadeau niet hebben gegeven :(

De cadeautjes die ze wel heeft uitgepakt, maar die we voor haar rust maar hebben weggelegd krijgt ze met Sinterklaas.

Noor was voor veel speelgoed nog te klein. Ze heeft veel little people gekregen, maar ze kijkt er niet naar om.
    Dus was nog netjes in de verpakking zit, krijgt een mooi sintpapiertje.

Maar goed, nu is mijn kindje nog klein en ze weet het nog niet. Ik denk niet dat ik het zo snel zou doen als ze wat ouder is.

10. Es09

Es09 VIP lid

Aug 10, 2009
    5,336
    0
    0
    Honselersdijk
    Nou dan ben ik ook zo'n oplichter! :p

Naomi is natuurlijk nog maar een baby, dus heeft dat allemaal nog niet door!
    Maar ik heb heel veel kado'tjes ingepakt die we al hadden liggen (opgeborgen weliswaar) en die krijgt ze met 5 december ;)

Ik vind het geen probleem hoor, zolang je kind er niks van merkt, wat maakt het dan uit!

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Nog niet gedaan, want ze speelt eigenlijk met alles. Maar ik vind het wel een goed idee.

12. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,720
    2,524
    113
    Ik doe het ook. In de zomervakantie hadden we voor haar een Bumba puzzel gekocht, maar ze snapte er nog niets van, dus die ligt nu ingepakt in de zak van Sinterklaas.
    Ik vind het wel hele grote woorden om te zeggen dat het oplichting is. Het is een verpakte vorm van wat veel ouders doen, even weg zetten tot een kindje er wel aan toe is. Alleen Sinterklaas, Kerst en verjaardagen zijn weer goede gelegenheden om het voor de dag te halen. Ik vind namelijk niet dat ze gedurende het jaar steeds maar iets nieuws hoeft te krijgen. Dan gaat ze nog denken dat het gewoon is om elke maand een nieuw speeltje te krijgen.
    Als mijn dochtertje dadelijk kan onthouden wat ze al ooit heeft gekregen dan doe ik dat niet meer natuurlijk, maar nu kan het nog prima.

13. Hier eentje die is vlak voor sinterklaas en is soms wel lastig maar iets opnieuw inpakken en dan voor sint geven nee doe maar niet
    want iris eheft echt alles door

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,828
    4,201
    113
    Ik zou het niet kunnen , zou niet eens in me opkomen.
    Wij doen wel altijd na verjaardag, sint, kerst een deel van het speelgoed naar zolder en halen gedurende het jaar steeds iets naar beneden voor de afwisseling

15. cis1

cis1 Actief lid

Jul 27, 2010
    153
    0
    0
    consulente
    gelderland
    Mijn zoon van 3 heeft nu sinterklaas een beetje door,
    cadeautjes en snoep heel erg leuk allemaal en ik ben nu ook een oplichtster?
    Net zoals elke ouder dus die aan sinterklaas doen en waar de kinderen nog van geloven.ben gelukkig niet de enige hier.
    Dus wat maakt het uit als je kind niet naar een cadeau omkijkt en je ruimt hem nog even op tot zijn verjaardag bv?
    Ik ruim nu ook zijn speelgoed op voor ons andere kindje die eraan komt en dan zie ik wel tegen die tijd of hij er nog wat mee wilt ik vind hem daar nu te oud voor worden.
    Met sinterklaas krijgt hij heel veel van wat ik al weet en dat zijn dingen voor zijn leeftijd en waarvan ik weet dat hij het leuk vind.
    zo hou je ook je woonkamer een beetje gescheiden van het speelgoed.
    en ik weet zeker dat heel veel ouders zo doen hoor.
    Een ding wat ik wel doe en veel ouders vergeten dat je het samen weg legt of uitlegt daar word je te groot voor,mijn zoon pakt nu al zelf speelgoed waar hij niet mee speelt en zegt dat is voor de baby.

Groetjes cis

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dit doe ik ook.
    maar wat is het dan voor verschil als je inpakt?

ik vind het helemaal niet gek hoor! als je kindje het toch nog niet weet..
    waarom niet...
    alleen omdat het dan niet NOG een keer geld heeft gekocht??

17. gimena

gimena Niet meer actief

hier speelt ze met van alles.vindt het helemaal geen gek idee hoor.

18. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

Apr 17, 2010
    1,946
    54
    48
    ik vind t nog niet eens zo slecht idee! Ik heb mijn dochter 2 maanden terug ong iets gegeven waar ze niet veel mee kon...Ze heeft t wel in haar handjes gehad, ik heb t weg gelegd en ingepakt voor Sinterklaas.... oh maar volgens mij ben ik haar nu op aant lichten;)....Erg groot woord oplichten en liegen....ik hoop dat ze me t later vergeeft dat Sinterklaas niet bestaat en ik haar speelgoed heb gegeven wat ze al eens vast heeft gehad..hou m'n hart vast....;)

19. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik kocht een loopfietsje van de zomer we zette m inelkaar en hij was veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot.
    terugbrengen wou ik niet we hebben m op zolder gezet en ze heeft m met haar verjaardag gekregen

wat een laaielichters zijn wij he!
    stelletje oplichters hihihihihi

20. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Vind ik ook.. en daarbij (wat ook al gezegd is) als ze klein zijn, vinden ze het uitpakken vaak net zo leuk (of nog leuker) dan de inhoud...
    Wij gaan een houten treinbaan kopen voor onze dochter, maar ik had al bedacht, dat ik de doos open ging maken en bijvoorbeeld de treintjes of wat boompjes ofzo - los in ga pakken, zodat ze nog meer uit kan pakken , zonder dat het écht meer kadootjes zijn. Ze weet toch niet beter ;) .

Het enige wat mijzelf een beetje dwarszit in het hele verhaal van 'eerder gekregen kadootjes opnieuw inpakken' is, dat kadootjes die door iemand anders gegeven zijn, nu in 2e instantie door JOU gegeven worden. Het voelt wat oneerlijk tegenover de 1e gever... vandaar dat ik het hier nog niet gedaan heb.
    Ondanks dat ik het verder helemaal niet gek vind :)

Share This Page