Nou dan maar een klikspaan als het niet anders kan. Hoef denk ik niet het verhaal te vertellen van die jongen in Den Haag die zijn klasgenoot doodstak? Nu is het in dat geval wel een jongen van 16, maar toch. Weet je "vriendin" wel dat haar zoon dat mes mee naar school heeft genomen en vind zij dat normaal wel moeten kunnen? Ik zou echt nog even een goed gesprek met haar aangaan en als zij in alle toonaarde blijft ontkennen dan stap ik naar de juf/schoolleiding.
Blijkbaar speelt die zogenaamde 'vriendin' ook een rol bij het verpesten van de relatie tussen haar zoon en die van jou. Aangezien ze reageerde met 'het ligt aan jouw zoon, want die begrijpt er niks van, ha ha". Het ligt helemaal niet aan jouw zoon, maar aan de hare die zij naar school stuurt met een mes (= een wapen in mijn ogen, omdat hij je zoon ermee bedreigt). Wij hebben hier een vreedzame basisschool, en er mag niet eens rond gelopen worden met speelgoedwapens of hoe ze ook heten die nep pistooltjes (wat ik ontzettende waardeloze ondingen vind), laat staan met echte messen.
Absoluut melden! Misschien doet hij niets met opzet, maar een ongeluk kan zo gebeuren. Mes open in de zak, spelen, rennen, vallen; mes in z'n buik. Daarnaast is een mes een wapen en die mogen gewoon niet op school! Klikspaan whatever!
Hm ik had vroeger op die leeftijd ook een zakmes hoor. Niet mee naar school maar wel mee buiten spelen bijvoorbeeld. Vind het zelf ook niet zo nodig maar om nou meteen er een ontaarde moeder van te maken dat hij een zakmes heeft, nee. Overigens zou mijn kind wel onwijs op d'r donder krijgen als ik hoor dat ze er iemand mee bedreigt. (Hypothetisch natuurlijk want vooralsnog heeft ze er geen) Maarja als jouw kind zegt dat hij het niet gedaan heeft en de ander dat hij het wel gedaan heeft.. Hebben veel ouders toch de neiging hun eigen kind eerder te geloven. Of jouw zoon nou pdd-NOS heeft of niet maakt daar weinig verschil in lijkt me.
Ik zou het zowel bij de leraar als de directeur neergelegd hebben, tevens was die vriendin geen vriendin meer geweest.
zeker melden! Mocht hier iets soortsgelijks gebeuren zou ik het onmiddelijk melden en kan ik mijn vriend gaan tegenhouden voordat die bij hun op de stoep staat om dat zakmes zelf uit zijn handen te trekken
Ik vind een mes toch echt niet thuishoren op school. Voor 't zelfde geld valt ie er echt iemand mee aan. Dat ie het in zijn tuin of bij de scouting mee heeft, daar kan je weinig tegen doen. Maar nu zou ik toch over gaan tot actie. Na de reactie van die "vriendin" zou ik overigens toch ook wel serieus nadenken of je zo iemand wel wil als "vriendin".