Onze zoon van 6 maanden is tot nu toe een hele goede slaper geweest maar sinds 1.5 week is hij snachts behoorlijk aan het spoken. Hij raakt niet overstuur of in paniek maar wil gewoon een aai of zijn speen. Helemaal niet erg maar het begint aardig op te breken als het ieder uur is. De ene nacht gaat het beter dan de andere nacht, vannacht is hij maar 4x wakker geworden. Gisteren om de drie kwartier. Iemand een tip of een idee waardoor het komt? Ik dacht zelf aan honger maar hij komt eigenlijk niet hongerig over.of een sprongetje? Als je hem een fles aanbied drinkt hij hem wel op Nachtvoedingen heeft hij al niet meer sinds hij 6 weken was en de late fles van 11 uur hebben we eruit gedaan toen hij 12 weken was en hij sliep dus altijd perfect. Hij krijgt nog geen opvolg melk en ook geen pap fles(was nooit zo'n succes met dr brown flessen weet ik nog) Dit is zijn schema: 8:00 fles 210. Wil geen pap 9:30 op bed tot 12:00 12:00 fruit 12:30 fles 180 1600 fles 180 1730 avondeten 1930 fles 210 en op bed Pap wil hij fus niet en wou vandaag z'n fruit naar voren doen en hem brood geven..
Een sprongetje idd miss? Of ik vermoed dat zijn slaaptijden moeten schuiven en dat hij niet moe genoeg is om te slapen. Maar in je schema is het mij niet helemaal duidelijk wanneer hij slaapt/hoelang? 8:00 fles 210. Wil geen pap (8:00 wordt hij dus wakker?) 9:30 op bed tot 12:00 12:00 fruit 12:30 fles 180 1600 fles 180 1730 avondeten 1930 fles 210 en op bed In middag slaapt hij verder niet? Honger kan je trouwens makkelijk testen, dan moet je hem gewoon wat meer bijvoeding geven overdag. Zo vol mogelijk proberen te proppen overdag, en kijken of dat helpt voor snachts.
Hij kan ook dorst hebben, probeer eens water te geven 's nachts. En anders waarschijnlijk een sprongetje.
Op deze leeftijd hebben ze ongeveer 15uur slaap nodig volgens mij. Nu heb je meer. Je kan altijd proberen de slaap overdag iets in te korten en kijken of hij dat dan wel snachts pakt. (wel minimaal 3 dagen volhouden om het ritme te pakken te krijgen) wat als je nou 10:00 - 11:30 laat slapen en 14:00 - 15:30? (beide complete slaapcyclus) Op die manier moet hij sochtends langer wakker blijven en kan hij de ochtend slaap niet aan zijn nacht plakken, maar moet hij echt eerst 2uur wakker blijven. Na een paar dagen merkt hij wel dat hij dan beter snachts kan slapen, want hij kan niet na 1,5 uur alweer zijn bed in duiken voor een aantal uur. Daarnaast kan hij dan niet lang uitslapen maar moet hij eerst weer 2,5 uur wakker blijven voordat hij weer kan slapen en savonds idem wat langer wakker. Miss dat hij dan moe genoeg is om wel de nacht door te slapen. Teveel slapen overdag zorgt vaak voor makkelijk wakker worden snachts om kleine dingetjes. Als ze echt goed moe zijn slapen ze wel door die dingen heen. Ook het eerste slaapje te vroeg zorgt ervoor dat ze het aan de 'nacht aanplakken' (er is minder noodzaak goed te slapen snachts, want ze kunnen toch wel weer na een uur weer naar bed voor een grote lange slaap) Kijk maar!
Wij hebben precies hetzelfde gehad en bij ons was het echt een hele heftige sprong. Ze wilde gewoon echt niet alleen zijn en werd steeds huilend wakker. Ze liet zich makkelijk troosten maar bij het wegleggen ging ze krijsen. We hebben er maar aan toe gegeven en haar ledikant zelfs weer op onze kamer gezet. Het heeft drie weken geduurd, maar daarna sliep ze gewoon weer de hele nacht door, in haar eigen kamer. Succes!