Kind loopt zijwaarts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnebloem92, 25 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Allereerst wil ik zeggen dat onze dochter een apart geval is, ze heeft een zeldzame genetische afwijking met oa epilepsie en een ontwikkelingsachterstand en heeft fysiek een lange tijd stil gestaan. Ze is nu 15 maanden en sinds kort loopt ze los, alleen merk ik dat ze regelmatig zijwaarts loopt. Dit herken ik niet van mijn andere kinderen en heb ik bij andere kinderen ook nog niet eerder gezien en op internet internet vind ik ook geen ervaringen.
    Volgende week moet ik weer naar de neuroloog en over 2 weken komt haar fysiotherapeut, maar omdat ik niet weet of dit bij haar afwijking hoort ben ik op zoek naar ervaringen van andere ouders.
    Herkenbaar voor iemand?

2. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Mijn dochter liep ook een tijdje veel zijwaarts. Blijkbaar toch makkelijker met evenwicht houden.

3. Eruanna

Eruanna Fanatiek lid

13 mei 2013
    1.081
    1.072
    113
    Heeft ze ook (lang) langs de bank / tafel enz gelopen? Dan loop je eigenlijk ook opzij, misschien is het dan helemaal niet zo raar dat ze dat ook "los" nog doet...? Maar inderdaad, ik kan me niet herinneren dat onze kinderen dat gedaan hebben, of andere kindjes die ik ken.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn dochters liepen allebei een tijdje opzij, zo staken ze eerst bv ook over tussen meubels. Dus met 1 arm uitgestrekt naar nieuwe bestemming, andere arm nog bij bv de bank, en dan zijdelings wat pasjes zetten tot ze er waren. Naarmate ze stabieler los gingen lopen en bv met losse spulletjes in hun handen, liepen ze steeds rechter.

5. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Mijn dochter liep pas met 19 maanden los. Dus op zich is het niet heel erg laat dat ze loopt. Mijn dochtertje had en heeft ook diverse problemen. Slechthorend, moeite met zien en moeite met haar evenwicht. Het heeft echt tijd nodig gehad voordat ze goed liep. Ook na de 19 maanden. En zelfs nu ze 4 is valt ze nog vaak..

Vaak verbeterd het lopen nog. Hoe langer ze lopen hoe beter. Dus ik zou het met jouw dochter nog even aankijken en inderdaad met de fysio over praten.

Deel Deze Pagina