sja lastig. Ik was niet ongelukkig toen ik geen kinderen had. En soms is het best zwaar. Als ik zeg dat ik nu gelukkig ben dan zonder kinder dan was ik dus ongelukkiger zonder kinderen en dat is ook niet waar. Maar ik kan wel super gelukkig worden van mijn meisje!
Ik herken het wel. Sinds de kindjes er zijn voel ik me een stuk vaker machteloos, gefrustreerd, bezorgd, vermoeid etc. Ik vind het gewoon zwaar, mama zijn. Dat zegt niks over de liefde die ik voel voor mijn kinderen, ik zou ze ook voor geen goud willen missen, dat heeft er ook niks mee te maken denk ik. Toch hoop ik stiekem dat als beide kindjes ouder zijn en naar school gaan, het makkelijker wordt. Dan gaat mijn geluksgevoel waarschijnlijk ook weer een stukkie omhoog
Ik denk ook dat heel veel mensen zich niet realiseren dat het krijgen van kinderen je leven niet alleen in materiële zin op zijn kop zet, maar ook emotioneel. Ik wil helemaal niet meer en een baan en kinderen en en en... Ik ben door de komst van de kinderen echter wel tot een diepere relatie met mezelf gekomen en helaas pakt dat niet altijd positief uit. Mijn eigen jeugd en opvoeding komen nu naar boven en ik heb last gekregen van diep gewortelde, vastgeroeste gedrags- en gedachtenpatronen die het leven nu, met kinderen, veel moeilijker voor me maken. En dat ligt dus niet aan de kinderen of aan het feit dat ik alles wil of alles goed wil doen... Mijn kinderen zijn mijn alles en ze geven me ontzettend veel. Maar door hun komst zijn bij mij zaken in een ander licht komen te staan, waardoor ik toch ongelukkigER ben, niet ongelukkig. Maar wat ik al eerder aangaf: ik werk eraan, met therapie e.d. Niet iedereen die meer moeite heeft met het leven na kinderen, heeft dat omdat ze maar alles willen en meer.
Heerlijk is dat! Ik heb een paar buren, waarvan man thuis komt en op zijn luie r**t gaat zitten. Vrouw moet alles alleen doen, huishouden, zorg, werken. Ik spreek haar regelmatig inclusief haar reusachtige wallen en ik merk aan alles dat ze niet happy is (en gewoon compleet uitgeput). Ik denk dat zij zich geheel kan vinden in dit onderzoek. Alhoewel haar man maakt haar ongelukkig en niet haar kind .
Ik heb ook zo'n buurvrouw. Erger me er dood aan. Aan die vent en aan het feit dat ze het accepteert dat hij geen r**t uitvoert, aaargh! Tip: een werkster! Uitvinding van de eeuw
Ik vind idd als je allebei werkt dat je allebei wat kan doen, ik zou het van mijn man niet durven vragen (ahoewel hij het wel zou doen) ik zie hem savonds om 9 uur staan stofzuigen terwijl hij weer eruit moet om 4 uur sochtends maar als je allebei werkt moet je gewoon een goede regeling treffen, persoonlijk zou ik eerder denken aan een werkster dan aangezien als ik zou werken dat dat puur voor extra geld is en dan ga ik niet mijn vrije tijd besteden aan huishoudwerk.. Huishoudwerk is nu mijn werk, zou wat zijn thuisblijfmama met een werkster haha
Ik ben echt gelukkiger met kids. Alleen merk ik wel dat je relatie sneller onder druk staat, dit maak me vaak minder gelukkig. Onze zonen hebben erg gespookt snachts en door chronische slaaptekort was het hier echt stuk minder gezellig in huis. Gelukkig gaan we weer de goede kant op. gr brenda
Ik ben nu even gedwongen huismama (en ik vind het vreselijk) en wij hebben af en toe wel een werkster. Gemiddeld 1x per 3 weken denk ik, ik kan haar bellen wanneer ik het nodig vind. In principe doe ik het huishouden (en mijn vriend ook voor een deel, ondanks dat hij 4 dagen werkt) maar het is zo lekker als de werkster geweest is. Ze doet dan de klusjes waar ik moeilijker aan toe kom. Ramen lappen, keukenkastjes etc. Zo gauw ik een baan vind komt ze elke week, joepie
Wij werken dus inderdaad allebei, ik 3 dagen, mijn vriend 4. Ik ben doordeweeks dus 2 dagen thuis en mijn vriend 1 dag. Een werkster zou op zich wel fijn zijn, maar daar heb ik het geld echt niet voor over en we redden het zo wel. Het kan beter (ramen zijn een half jaar geleden gelapt denk ik, maar het boeit me op dit moment echt niet ), maar het is prima zo, het is ook gewoon wel aardig schoon . Als de kinderen op bed liggen (tussen 19-19:30) gaan wij in principe aan de slag tot een uur of 20:30 en dan hebben we nog de avond voor onszelf. Overdag probeer ik ook wel eens wat te doen, zoals wasjes draaien (ophangen 's avonds), kleding in de kasten opruimen, vaatwasser uit- en inruimen, spullen uitkoken. Maar aan meer dan dat kom ik niet toe
Ik ben het helemaal met je eens (en dat komt niet vaak voor ). Het verdelen kan op verschillende manieren. Ik werk 24 uur en mijn partner 28 uur en een werkster vind ik in onze situatie nogal overdreven. We hebben meer dan genoeg tijd. Al hebben we het weleens serieus overwogen, maar dat komt vooral omdat we het beiden nogal geestdodend werk vinden. Verder is het denk ik ook afhankelijk van welke eisen je eraan stelt. Redelijk opgeruimd en schoon vinden wij meer dan voldoende. Overigens werk ik niet voor het extra geld , maar omdat ik het fijn en uitdagend vind. Daarnaast geef ik hiermee de mogelijkheid aan mijn partner om zoveel mogelijk van zijn dochter mee te maken. Iets wat wij heel belangrijk vinden.
ik kan me er ook totaal niet in vinden. mijn meisje brengt zoveel geluk met zich mee. elke dag smelt ik wel een keer weer. nee hoor ik ben absoluut niet ongelukkiger. als ik er ongelukkiger van werd waarom zou ik dan in vredesnaam nog een krummeltje krijgen?
IK denk dat het komt omdat de meesten ervan uitgaan dat het rozengeur en manenschijn is? Denk aan, oppas, huilbaby's, tijd tekort. NIET iedere moeder/vader is even goed in het plannen van tijd, en niet iedereen kan emoties goed verwerken. Er spelen altijd andere zaken mee hoor! Bijv. mensen met een pos.depressie, die zijn de eerste tijd niet gelukkig. Ik vindt het onderzoek TE oppervlakkig, want er zijn genoeg mensen waarbij er meerdere oorzaken meespelen. Ongelukkig is een fout woord, het woord moeite was beter geweest. Ik heb er wel moeite mee gehad om het juiste balans te vinden, en heb best wel eens gedacht hoe ik dingen moest oplossen qua tijd, voeden, huishouden,tijd voor jezelf.. maar vaak was dat gewoon omdat ik een TE hoog verwachtingspatroon van bepaalde zaken had. Dus dat onderzoek... mag voor mij de prullenbak in!!
bullshit onderzoek :S ik mis niks ik voel me heel gelukkig met me kids en man en als me kids op school zijn mis ik ze :S dus weet niet wie ze getest hebben hahahaha en als wij graag een avond weggaan doen we dat ook en regelen we oppas