Kind maakt vaderdagcadeautje voor stiefvader

Discussie in 'De lounge' gestart door Roosenkids, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik heb ook 2 papa's. Mijn vader en mijn stiefvader. Dit is al ruim 14 jaar zo. Ben blij dat mijn vader er nooit moeilijk over heeft gedaan. Hij is alleen blij dat er iemand is die ook het beste met zijn kind voor heeft.

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

3. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dat snap ik wel. Hij kan zich geen andere vader herinneren (of slechts heel vaag). Dat is in mijn ogen heel anders. De vader van de kinderen van TS leeft nog en heeft contact met ze dus hij is papa. Ik zou het besterven als mijn zoon ooit een andere vrouw mama zou noemen.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nou wat een rare reacties op het hele papa verhaal zeg ik vind het niet meer dan normaal dat kinderen die band krijgen met hun stiefmoeder/vader, en ja daar hoort dan vaak ook de benaming bij, als de 'echte' vader het laat afweten en de kinderen duidelijk zichzelf niet veilig voelen bij hun echte vader en bij hun stiefvader wel, dan is dat hetgene dat telt simpel lijkt mij, @TS ik denk dat je misschien teveel probeert en achter zijn vodden aan zit, laat hem zelfs eens komen, laat hem zelfs eens vragen naar zijn kinderen, en dat bellen verplicht ik zou het afschaffen en helemaal als je kindje niet eens wilt en niet eens weet wat zij zeggen moet.

ik zou een gesprek aangaan met je ex en zijn vriendin betrek haar erbij (ook en vooral omdat de kinderen erg gek met haar zijn) en probeer tot een wat luchtere oplossing te komen een wat vrijere omgang misschien, misschien voelt je ex zich wel aan regeltjes gebonden en voelt hij zich daarom minder je zult je dit blijven afvragen zolang je niet in gesprek gaat met alle partners dus papa k jij , jou ex en zijn vriendin wees de volwassene hierin

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik kan me ook vinden in deze reactie. Ik kan me heel goed voorstellen dat de vader hier verdrietig van word, hij is de echte vader. Als ik denk aan mijn ex man en zo'n situatie dan denk ik ook dat hij hier gekwetst mee zou worden. Terwijl hij juist wel blij is dat mijn zoontjes ook op de eerste plaats komen bij mijn vriend. Ze noemen mijn vriend gewoon bij naam, of een afkorting ervan

Laatst zei 1 van mijn zoontjes wel: mama ik heb 2 papa's, dus ik zei nee je hebt 1 papa en een stiefpapa. Ja maar D zorgt ook goed voor mij en is ook altijd lief, dus hij voelt voor mij wel als een echte papa. Tja wat moet je dan zeggen? Een kind beleefd dat denk ik anders. Mijn vriend gaat ook mee naar de sport, school, etc. Het zelfde doet mijn ex man ook. Dus ja ik snap wel dat een kind het gevoel heeft dat hij in die zin 2 vaders heeft

6. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    mijn jongste kwam vandaag met zijn Vaderdag kadootje aan en daar stond niet de naam op van zijn vader maar voor... (naam van mijn man). nu lijkt me dat voor zijn biologische vader niet echt leuk, maar voor mijn man natuurlijk wel leuk, mijn zoon ziet hem ook als vader.

overigens is het hier gewoon papa en mama en naam van stiefouders

7. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Over de discussie een stiefouder wel of niet papa of mama te noemen: Ik denk dat dit ieder zijn eigen mening is hoe hier mee om te gaan en zij waren destijds samen van mening dat het een goed idee zou zijn om een nieuwe partner desgewenst papa of mama te laten noemen door de kinderen.

En ongeacht of de ex van TS zich nou wel op niet opzij geschoven voelt, ik vind echt dat er ergens aan voorbij wordt gegaan. Het gaat namelijk over een volwassen kerel die zijn frustraties botviert op een meisje van 5... Ik weet het niet hoor maar is dat niet veel erger dan alles bij elkaar? Wat kan de dochter er nou aan doen, ze is een KIND van 5!!!!!!

8. VSC

VSC Niet meer actief

Je vraagt wat je hiermee kan, tja ik zou eerst Vaderdag maar afwachten want er word nu van alles ingevuld terwijl t nog niet eens zo ver is. Misschien doet ie helemaal niet raar tegen jullie dochter. Of vertelt ze het niet eens.

Wat betreft t papa noemen. Ik zou er nooit voor kiezen. Mijn dochter heeft maar 1 papa. Als wij uit elkaar zouden gaan en mijn vriend krijgt een nieuwe vriendin dan word zij geen mama genoemd, dat zou ik echt niet leuk vinden, gewoon bij de voornaam. Ik ben mama en zou me nooit zo laten vervangen.
    Maar hier heeft de vader zelf voor getekend dus dan is t prima toch?

9. clowntje

clowntje Actief lid

21 apr 2009
    417
    0
    0
    Land van Maas en Waal
    Ik heb niet alles gelezen maar is het geen idee om je ex even op te bellen en uit te leggen zodat je dochter geen vervelende vragen krijgt en gewoon blij haar cadeau kan geven. Verzin je gewoon dat het een beleid van school is en dat er meer kindjes in de klas dit "moesten" doen.

10. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat vind ik nou ook zo erg hij reageert het af op zijn dochter!

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou van te voren je ex opbellen en tegen hem zeggen, dat hij blij moet zijn met het cadeautje en zichzelf niet zo moet laten gaan tegen zijn kinderen. Ik vind hem nog erger dan een kleuter die zijn zin niet krijgt. En als hij wilt janken, dan doet hij dat 's avonds maar tegen zijn vriendin, niet tegen de kinderen.

12. penseel

penseel Niet meer actief

Laat die ex van je maar in de sop gaar koken.

Als jou lieve dochter voor twee papa.s een cadeautje heeft gemaakt moet hij niet dat plezier bij zijn kind weg halen dat is echt het top punt van ego.

Van jou ex dan. En zou hem idd op bellen en zeggen van man doe even normaal je gedraagt je als een baby en niet als volwassenen.

Hopelijk doet hij normaal tegen jouw dochter achter haar rug om zou ik toch echt je ex de wind van voren geven.

Als jouw meisje er gelukkig van woord wat is er dan mis helemaal niks.
    En zo te horen heb je een top partner getroffen voor je dochter een extra papa tje en hopelijk reageert hij wel super tof.

Knuffel voor je meisje.

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Ga met zijn vieren (jij, je ex, papa K en mama R) eens om tafel zitten en bespreek met elkaar hoe ieders zich voelt en wat je kunt doen om dit op te lossen zodat het kleine meisje van 5 zich rijk kan rekenen met 2 papa's en 2 mama's

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Op verzoek van Ts gesloten.

Deel Deze Pagina