Nijmeegse Vierdaagse

Discussie in 'De lounge' gestart door Demino, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik ben heel benieuwd of er hier dames zijn die ervaring hebben met de Nijmeegse Vierdaagse :D
    Ik heb altijd geroepen dat ik het eens in mijn leven wilde proberen.. En nu is het moment aangebroken :D Ik heb me vanochtend ingeschreven en hopelijk worden we ingeloot! Als dat het geval is ga ik de 40 km doen en mijn vader de 50.

Wie heeft ervaring en heeft goede tips voor mij? Onder andere over kleding, schoeisel, voeding, training.. :D

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oooo gaaf! Dat staat ook op mijn wensenlijstje.
    Ik heb geen tips, maar wens je veel succes en plezier.

3. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Veel plezier :)
    Mijn schoonmoeder gaat dit jaar voor de 3e keer lopen
    Heb geen tips zo snel voor je, behalve zorg dat je schoenen goed ingelopen zijn!! ;)

4. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Zelf niet gelopen, alhoewel ik wel zou willen! Tips komen dus van vrienden:
    - Zorg idd dat je schoenen goed ingelopen zijn :p
    - Begin zo snel mogelijk met je training en bouw langzaam op, dus niet bij je eerste training gelijk voor 40km gaan ;)
    - Ga er vanuit dat je alleen komt te lopen, dus zorg dat je evt iets van muziek hebt of andere afleiding. Iedereen loopt een andere snelheid en je aanpassen aan een ander kan echt te vermoeiend zijn, dus wil het niet, dan gewoon lekker je eigen tempo aanhouden
    - Probeer tussendoor niet te veel te stoppen, dan gaan je voeten en benen klagen en wordt het steeds moeilijker om weer verder te gaan. Beter dus (lamgzaam) lopend je broodje oid eten dan even op een bankje gaan zitten

Maar vooral, superveel plezier hebben :D

5. Niekske78

Niekske78 Actief lid

18 nov 2013
    484
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wel ervaring met de Vierdaagse, maar niet met lopen... :) Ik kom uit (omgeving) Nijmegen, dus vaak gekeken en de stad in geweest!
    Ik ken wel heel veel mensen die hebben meegelopen, en zoals is is gezegd:

Goede schoenen en sokken (neem ook een reserve paar mee!!), deze goed inlopen, en genoeg trainen!

Succes!

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mijn moeder loopt 'm elk jaar (ik ben er zelf te 'lui' voor :D), haar tips:
    - goede training van tevoren, zij gaat een half jaar van tevoren minstens 2x in de week een flink stuk wandelen en bouwt dat op naar 40 km.
    - zorg voor goede schoenen, en minstens zo belangrijk zijn goede sokken!
    - zorg dat je genoeg te eten en drinken bij je hebt, vooral op warme dagen.

Veel plezier alvast!

7. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Leuk! Vorig jaar de 40 gelopen.
    Toen was het heerlijk weer.

Zorg dat je goede ingelopen schoenen hebt!
    Goed trainen in alle weer types.
    Goede kleding loop broek ect.
    Pet of hoed tegen zon
    Neem drinken mee, vorig jaar waren er genoeg vul punten.
    Eet genoeg.
    Plak zwakke plekken in je voeten af met tape.
    Geen compeet op blaren plakken! Blaren lek prikken en tapen.
    Niet te veel maar ook niet te weinig stoppe. Zout eten soep bv.
    Regenkleding als t weer slecht is.

8. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Thanks voor jullie tips! Ik wil nu al wel gaan beginnen met trainen.. Wil eerst een halfuurtje a driekwartier gaan lopen op de loopband in de sportschool en dan elke volgende keer steeds 5 minuten erbij.. Op de loopband kan ik precies mijn snelheid en afstand bijhouden en dat vind ik wel een fijn idee :)
    Pas als ik weet of we ingeloot zijn (11 april) wil ik op zoek gaan naar goede schoenen en kleding.. Wil nog niet teveel geld uitgeven, eerst even afwachten of we dus uberhaupt mee mogen lopen haha! En daarna wil ik ook zoveel mogelijk buiten gaan lopen..
    Ik ben heel benieuwd! Vind het altijd lastig te bepalen of ik op een effectieve manier aan het trainen ben haha.

9. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Buiten lopen is wel heel anders dan op de loopband, dus zou wel ook echt buiten gaan trainen. Daar kan je natuurlijk mee wachten tot je weet of je bent ingeloot en je goede schoenen hebt :)

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Alle tips die gegeven zijn;) ik kan het wel weer herhalen maar dat is onzinnig.

Ik was 4 jaar terug ingeloot, hard getraind en toen ineens een zware knie blessure waardoor ik amper kon lopen. Ik heb het toen voorbij laten gaan. Helaas daarna nooit meer aangemeld. Ga ik het nog een x echt lopen, lijkt me zo gaaf!

11. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Wat leuk! Ik kijk er altijd naar via TV Gelderland. Zo'n leuke sfeer hangt er altijd. Echt geweldig. Zou zelf ook een keer mee willen doen maar moet eerst nog maar moed verzamelen denk ik ;)

Succes met de voorbereidingen/trainen en hopelijk worden jullie ingeloot!

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik zal zwaaien. Wij liggen op de route van dag 3. Ik heb hem 6 jaar geleden gelopen, de 40 km. Veel oefenen, goeie schoenen en ontzettend genieten zijn mijn tips!

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ooh gezellig! Haha!
    Ben benieuwd waar we gaan overnachten enzo.. Ook daar willen we pas naar kijken als we echt ingeloot zijn.. Maar de mensen die sowieso al een plekje hebben, hebben daar natuurlijk voorsprong op.. Die kunnen nu al boeken!

14. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ja dat klopt. We hebben een hele grote zolder en slaapplek zat. Jullie zijn welkom hoor! Met de bus ben je binnen 15-20 minuten in Nijmegen. De lijnbussen rijden de hele nacht door.

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Oohhh dat vind ik heel erg lief! We zaten al bij gastgezinnen te kijken via die site, maar ik weet het echt nog niet.. Ik zal dit zeker in mn achterhoofd houden, zodra we meer weten zal ik je even pb'en! :D Zou super zijn :D

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Kijk maar! Je kunt me altijd een pb sturen.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Samen lopen ? :D
    Ik schreeuw ook altijd dat ik nog eens mee wil lopen!

Praktische gezien zou dit een mooi jaar voor mij zijn om te gaan lopen! hmm misschien even over na denken :)

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Haha samen lopen is tof!

Alleen, dit jaar helaas niet te doen voor mij ivm stage;)

Wel zou ik niet echt samen samen lopen zeg maar, dalijk loop jij eigenlijk sneller en hou je je in voor mij, das niet handig:p

Wel een leuk idee:D

19. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Je bent +- 8 uur onderweg zou zeker ook lange afstanden oefenen.

20. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Tips:
    Zelf toiletpapier meenemen
    Na wandeldag 10/15 minuten rustig uitfietsen
    'S avonds benen heerlijk laten masseren

Zelf heb ik hem een keer uitgelopen en heb ik een keer als masseur gediend voor onze vriendinnenclub, weet niet wat ik vermoeiender vond. ;)

Deel Deze Pagina