Gefrustreerde peuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Karinnetje82, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik heb nog al een peuter met een eigen willetje, en kan vaak heel driftig zijn en dan nog niets te zeggen over hoe weinig geduld hij heeft!

Het zijn veel dingen die ik herken van mijzelf, dat is soms er pijnlijk. En het maakt mij ook vaak heel onzeker. Nu helemaal omdat zijn leidsters op het kdv regelmatig zeggen dat hij heel slecht luistert, vaak gefrustreerd is en dan op zijn hand gaat bijten. Hij heeft ook 2 x een ander kindje gebeten. En vandaag hoor ik dat hij wel heel vaak speelgoed van andere kindjes afpakt. Daarnaast heef een leidster een keer aangegeven dat hij wel heel druk is en of ik dat wel eens op het consultatiebureau had gemeld.

Langzaam begin ik af te vragen of ik dan echt zo'n moeilijk opvoedbaar kind heb. Is dit dan zo'n vreemd gedrag voor een peuter? Ik vraag me dan echt af of ik het dan allemaal wel goed doe.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat je schrijft is volgens mij geen vreemd gedrag voor een peutertje. Hoe praat hij? Vaak hoe slechter ze praten, hoe gefrustreerder ze zijn. Ook leidsters zijn maar mensen en de één is geduldiger dan de ander. Als ze echt vinden dat hij 'te' druk heeft en ze vermoeden ADHD of iets dergelijks dan zullen ze dat echt bij je aankaarten (en niet even op het pleintje of bij het vertrek). Volgens mij is de belangrijkste graadmeter... mama! Wat vindt mama er zelf van? Vind jij hem TE druk? Vind jij hem TE ongeduldig etc etc. En geef je zelf het goede voorbeeld?

Als het je echt onzeker maakt, neem het dan eens op met het CB.

3. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. Hij is wel druk en vooral als er andere mensen en vooral kinderen bij zijn maar ik weet eigenlijk niet beter. Hij is al vanaf zijn geboorte zo. Hij zal bijvoorbeeld nooit langer dan 1 minuut rustig op mijn schoot blijven zitten. Gelukkig slaapt hij wel goed. En ik heb ook inderdaad aan het praten gedacht, dat gaat nog niet heel goed. hij praat genoeg hoor voor mijn idee en er komen per dag woordjes bij maar ik denk dat dat ook een soort van frustratie is.

Ik weet nog goed dat hij wilde omrollen met 6 maanden maar dat niet lukte en dan helemaal rood werd en echt gromde van boosheid, en dat ging zo door met vooruit willen komen, staan, lopen, enz. enz..

Ik heb volgende maand weer een afspraak bij het cb, ik zal het daar aangeven. Dat was ik ook wel van plan en misschien wat tips vragen om er zelf ook goed mee om te kunnen gaan.

Of ik zelf het goed voorbeeld geef zal ik eigenlijk niet weten, ik doe mijn best. Het is verder een lief stoer ventje hoor, alleen 1tje met een gebruiksaanwijzing:).

Deel Deze Pagina