Kind mee naar begrafenis/crematie

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Zonnebloem92, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik zou niet weten waarom je het niet zou doen. Het hoort erbij. Mijn kinderen zijn ook een keer meegeweest, de jongste was toen 5 jaar.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bedankt voor de reacties.
    We hebben uiteindelijk gekozen om de keuze bij hem te laten, hij heeft echtrr besloten niet mee te willen gaan.

Marleen31 vindt dit leuk.
  3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Gecondoleerd!

Als je kinderen eeen goede band met haar hadden zou ik ze meenemen. Helaas zijn mijn kinderen al regelmatig bij begrafenissen geweest (mijn vader overleed toen mijn dochter 11 maanden was, mijn moeder toen dochter 3j2 maanden was en mijn schoonvader toen mijn dochter bijna 6 en zoon 2,5 was) en vond het juist superfijn om ze erbij te hebben, ze hebben er niks aan overgehouden ofzo, geen nachtmerries ofzo. Mijn dochter heeft haar opa's en oma ook nog gezien na hun dood, mijn zoon zijn opa ook. Vonden ze niet eng ofzo. Heb gewoon vertelt hoe het is en wat dood zijn betekent. Mijn dochter kroop nog net niet bij oma in de kist maar heeft wel een hele tijd met haar handje over oma's hoofd geaaid en kusjes gegeven.

Mijn oma is 2 weken terug overleden. Mijn kinderen hebben haar eigenlijk niet gekend, denk dat ze haar in totaal 2x gezien hebben. Hier heb ik ze niet naar meegenomen.

Edit: ik zie dat de keuze al gemaakt is. Prima dat hij zelf de keus heeft gemaakt!

4. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Gecondoleerd

Vorige week crematie gehad van de oma van mijn man.
    Dochters van 4jr en 9 maanden zijn mee geweest.
    Oudste dochter vond het heel erg indrukwekkend. Ze had niet veel vragen, ze zat helemaal tegen mijn man aan, en als hij moest huilen gaf ze hem een knuffel.
    Ik ben blij dat ik ze meegenomen heb.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    #25 Lynx, 2 dec 2018
    Laatst bewerkt: 2 dec 2018
    Gecondoleerd.
    Mijn kinderen zijn meegeweest naar de crematie van mijn oma. Dat wilden ze zelf ook. (toen 4 en 6) van te voren ook een boekje gelezen over dood en crematie. Ze zijn ook gaan kijken allebei, dus ze werden er goed bij betrokken ook al zagen ze mijn oma niet vaak.
    Ze zijn ook bij de bediening geweest oma wilde iedereen erbij hebben. Dat maakt ook wel dat ze het hele ritueel meegemaakt hebben. Hopelijk is het dan minder ongemakkelijk als mijn (schoon)ouders overlijden.
    Ik had bij de crematie wel wat snoepjes meegenomen om ze rustig te houden. :oops:

Deel Deze Pagina