Oorpijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Stroopie, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    De oudste is heel de avond al aan het huilen. Haar oortje doet zo'n pijn. Ze is wat snotterig maar niet extreem verkouden en ze heeft ook geen koorts. Heb haar een zetpil gegeven en van die oordruppels. Meer kan ik er toch niet aan doen?
    Zit wel te twijfelen of ik de Hap zou bellen, maar ik vermoed, dat we daar ook niet veel verder komen, want aan oorpijn doen ze volgens mij niks.

Iemand nog een idee?

2. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ons kleintje was toen keihard aan het krijsen van de pijn. De huisarts gaf als advies neusspray en een hogere dosis sinasprilletjes. NOgmaal van een kind 1,5 tablet per keer wij mochten toen 2 taletten per keer en dat 4x per dag.
    Na de eerste 2 taletten was het zo goed als klaar met de pijn. Dit toen langzaan afgebouwd, Ik heb zelf regelmatig oorpijn/oorontsteking, vreselijke pijnen!!Dus lekker pijnstillers geven hoor! en desnoods even overleggen met de huisarts/ huisartsen post.

3. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Afgelopen nacht rond half 3 was het weer heel erg gillen en toen heb ik haar weer een zetpil gegeven. Daarna is ze wat rustiger geworden. Nog 2x keer wat gehuild, maar niet meer zo gekrijsd. Vanmorgen was het over, zei ze. Vanmiddag zag ik iets bij d'r oor en ik kijk, zie ik allemaal troep in dat oor zitten. Dat heeft blijkbaar behoorlijk dwars gezeten.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    O fijn dan is het doorgebroken.

Hier geef ik altijd neusspray. Standaard in huis. 1+1 op voorraad. Ook voor ons.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.512
    113
    Wij beginnen ook met neusspray zodra ze verkouden is om haar oortjes open te houden. Onze huisarts vertelde dat dat eigenlijk ook het enige is dat je kan doen om te proberen het tegen gaan. Zelfde geldt voor hoofdpijn. Door de neusspray houdt je de holtes open.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Laten jullie kindjes dat dan gewoon toe? Ze schreeuwt hier moord en brand, als ik met neusspray aan komt zetten.

Ze is nu wel doof, want ze roept nu steeds, WAAAT??
    Misschien morgen toch maar even naar de ha met d'r, kan hij nog even kijken.

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Ben toevallig vanmorgen bij de HA geweest. Hier idd ook oorontsteking.
    HA zei dat ik 's avonds voor het naar bed gaan moet stomen met haar en idd sinaspril en neusspray (3x daags)
    Meer kun je niet echt doen. Neusspray is een hel om te doen, maar met z'n tweeen lukt het redelijk

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier heeft ze zo vaak neusspray (en andere medicijnen) gekregen dat ze het helemaal niet erg vind ;). Gelukkig maar, we hebben een half jaar lang af en aan oorontstekingen gehad, dus liters neusspray, na half jaar buisjes en nergens meer last van.

Maar idd tegen oorontsteking doet de ha ook niet zo heel veel, of het moet zeer regelmatig terugkomen of niet weg gaan, dan kunnen ze ab voorschrijven of je doorverwijzen naar een kno arts, maar dat doen ze dus niet bij de 1e keer.

De adviezen zijn (zoals meeste al genoemd):
    - neusspray/neusspray/neusspray (zou ook zoutoplossing tussendoor doen, ze mag die van 2-6 al zie ik)
    - paracetamol en als het erg is kun je het het best "gewoon" 3x per dag doen, zodat je een spiegel opbouwt, dit werkt beter dan een paracetamolletje als het zeer doet. En als je dit 3 dagen ofzo doet is het echt niet erg voor je kindje.
    - Bedje van je kindje wat schuin zetten (baksteen onder de poten) zodat de druk op het hoofdje wat afneemt als ze ligt.
    - Oordruppels zijn de meningen over verdeeld. Kno artsen vinden vaak dat het niet werkt, omdat het trommelvlies meestal nog gewoon dicht is en het er dan niet bij kan komen. Is het trommelvlies open geschuurd (met al die troep) is het ook niet handig omdat je dan weer bacterien naar binnen kan druppelen. Maar ik heb ook wel eens druppels van de kno arts gekregen, alleen dat waren anti biotica druppels, dus wel andere dan je zo bij de apotheek kan kopen.

Doofheid zou ook vanzelf over moeten gaan en kan wel even duren. Maar als je het niet vertrouwd gewoon ff langs de ha, die kijkt dan in de oortjes.

Deel Deze Pagina