Hoi, Ik heb gisteren de eerste afspraak bij de vk gehad en een echo gekregen. Volgens haar berekeningen ben ik nog net geen 7 weken. Op de uitwendige echo zagen we een vruchtzakje, placentaweefsel en iets in het vruchtzakje maar helaas nog geen hartje. Ze wilde me eventueel wel doorsturen voor een inwendige echo, maar dat vonden we beiden eigenlijk nog niet nodig. Het is nog zo pril, er kan nog van alles gebeuren. Ze kon er gewoon nog niks over zeggen. Ik hoefde me nog geen zorgen te maken Klinkt allemaal logisch, maar nu merk ik aan mezelf dat ik toch wel bezorgd ben. Ik heb volgende week woensdag weer een echo, dus dan weten we meer. Wie heeft ook zoiets dergelijks meegemaakt en kan me een beetje gerust stellen? Liefs
Mijn echo met 6+1 was ook vaag, we zagen wel wat, maar t knipperen van t hartje was ook moeilijk te zien. Met 7+1 was t iets duidelijker, maar bij mn 2e was t met 7+3 enorm duidelijk, ligt ook aan t apparatuur. Bij mijn vriendin zagen ze met 7 weken geen hartje, ze werd wel voorbereid op een foute uitslag. Een week later, met 8 weken, klopte er een hartje, en t kindje was ook echt 8 weken volgens de echo. Inmiddels een meisje van 6 jaar haha
Hier ook de eerste (inwendige!) echo met bijna 7 weken gehad (ze dachten adhv datum laatste ongesteldheid dat ik al verder was, maar dat was dus niet zo, heb ook langere cyclus vandaar). Toen was er nog helemaal geen hartje te zien. Paar weken later was het hartje wel duidelijk te zien. Kan dus best hoor, dat er niks aan de hand is. Als ze zich er echt zorgen om zou maken, zou ze je wel dringender hebben aangeraden het te laten checken toch. Natuurlijk is er een kans dat er iets mis is (die is er trouwens ook altijd nog als je wel al een hartje hebt kunnen zien), maar ik denk dat je je voor nu niet al te veel zorgen moet maken (is ook niet goed he ) Geniet!
ik heb een uitwendige echo met 6,6 weken gehad en daar zagen we alleen de vruchtzak en verder niets.. gelukkig hadden ze zelf een echo apparaat was ze ook inwendige echo's mee konden maken en toen zagen we wel een heel mooi vruchtje met een kloppend hartje.. als de kleine een beetje onderin ligt of als de baarmoeder wat naar achter licht kan het al moeilijker zijn om het uitwendig allemaal te zien. zoals de andere meiden al aangeven zou ik als je toch echt bezorgd bent de vk nog een keer bellen en je toch door laten sturen voor een inwendige echo.. succes!
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga gewoon proberen te wachten tot volgende week. Tot 12 weken kan er zowieso nog van alles gebeuren. Ik ben wel weer een beetje gerust. Nu deze week nog door zien te komen
O ja, als er nog meer dames zijn die ook zoiets hebben meegemaakt zou ik dat ook nog graag horen. Pff, ben nu al zenuwachtig...
Vroege echo's leiden volgens mij heel vaak tot onzekerheid. Er is gewoon vaak nog niets of niet veel te zien voor de 6/7 weken. Bij ons doen ze daarom de eerste echo pas na 9 weken, dan moet er iets te zien zijn. Heel veel sterkte met afwachten. Is ook vervelend. Een kennis van mij heeft hetzelfde meegemaakt met de zelfde termijn en alles was bij de 2e echo ok.
Hallo Jonie, Na mijn miskraam zwanger geraakt en wist niet hoe ver ik was. Ik heb steeds inwendige echo's gehad en moet zeggen dat dat mij zóveel gerust gestelt heeft! Mijn echo's waren achteraf gezien met: 4w4d: Alleen een vruchtzakje te zien, verder helemaal niks. 5w4d: Vruchtje te zien met (heel onduidelijk zichtbaar) een hartslag. 7w4d: Vruchtje met goed kloppend hartje te zien en te horen. Als je wil kan je alsnog vragen om een inwendige echo. Je kan ook de week afwachten. Ik kan uit ervaring wel zeggen dat dat best wel een slopende week is. (4w4d-5w4d) Sterkte en succes met de echo volgende week!
Hoi meiden, Ik wil jullie toch even laten weten dat het bij ons helaas op een miskraam is uitgelopen. Vandaag wat bloed verloren. Ik mocht gelijk bij de vk komen voor een echo. Deze was nog steeds onduidelijk en geen hartje. Doorverwezen naar het ziekenhuis en daar een inwendige echo gehad waarop duidelijk te zien was dat het vruchtzakje en het vruchtje 5 weken waren (ik zou 8 moeten zijn) en geen hartje. Ik heb pillen ingebracht gekregen om de mk op te wekken. Dit zou vanavond op gang moeten komen. We zijn erg verdrietig nu en hopen dat alles een beetje snel gaat zodat we verder kunnen met de verwerking. Liefs
jeetje meis,..heel veel sterkte!! Zorg je ervoor dat je niet alleen bent nu je die pillen hebt ingebracht,...het kan (hoeft niet!) best heftig zijn met ook aardig wat bloedverlies en buikpijnen! sterkte meis!
Nou, ik heb vandaag weer een echo gehad en het vruchtje was weg. Ik had dit niet verwacht aangezien ik alleen een beetje menstruatiepijn heb gehad met minimaal bloedverlies (minder dan een ongesteldheid). Helaas zat er nog wel weefsel en volgens de gynaecoloog was het nog erg onrustig en moet ik morgen dus alsnog gecurreteerd worden. In ieder geval nog bedankt voor jullie reacties!
Heel veel sterkte! Hopelijk is het allemaal een beetje meegevallen en mag je snel weer naar de toekomst kijken!