kind meenemen naar 20 weken echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door hanna76, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Een twintig weken echo is geen pretecho...

Je gaat erheen om je kindje na te laten kijken met de kans dat er iets te zien is, wat niet zo leuk is...

Wil je hier je kindje dan wel bij hebben?>

Ik heb 3 jaar in een echocentrum gewerkt, en het is niet alleen dat kinderen erg af kunnen leiden tijdens een echo, maar vooral dat mocht er iets niet goed zijn, je echt niet wil dat je kind daarbij is... er wordt dan gelijk van alles in gang gezet...

Teveel mensen zien een twintig weken echo nog als een pret echo... dit is het zeker niet.

2. Seth

Seth Niet meer actief

hmmmm misschien moet ik maar even erbij vermelden dat ik al uhhhh 3 echo's had gehad voor de 20 weken echo.... (nog een met 18... ) en dat mijn gedachte was..:
    als kindjes vervelend worden.... of iets anders... is partner dr nog bij... om een "blokje te gaan lopen".....

3. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Meestal mag het niet. Lijkt me ook niet handig tijdens zo'n echo;)

4. marooz

marooz Fanatiek lid

3 jun 2008
    1.444
    0
    0
    pedicure
    Leeuwarden
    Seth: het was niet persoonlijk hoor!

Het is gewoon belangrijk dat men weet dat een twintig weken echo niet een echo is waar je even leuk naar je kindje gaat kijken (wel een beetje natuurlijk haha) de insteek is om te kijken of er afwijkingen te zien zijn...

Ik heb in mijn werk vaak meegemaakt dat het niet goed was, en dan wil je je kind er echt niet bij hebben...

Maar nogmaal iedereen zijn eigen keus natuurlijk!

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Bij mij werd er speciaal gezegd dat er bij de 20-weken echo geen kinderen onder de 6 jaar aanwezig mogen zijn. In mijn geval vind ik dit heel begrijpelijk want Kyra vond het heel erg moeilijk om rustig te zitten tijdens de termijnecho en wilde heel graag met het lichtknopje spelen en op alle andere knopjes drukken die ze kon vinden. Mijn man is dus grotendeels bezig geweest met Kyra in plaats van te kunnen meegenieten van de echo. Dus ook al had het gemogen zou ik er niet voor kiezen om Kyra aanwezig te laten zijn. Bij de 20-weken van Kyra was wel mijn schoonmoeder aanwezig en dat mocht gewoon. Maar mijn schoonmoeder heeft ook niet zo'n fascinatie voor lichtknopjes meer. ;)

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hier mocht het ook niet.. jonge kids meenemen..ivm de drukte, maar ook voor het gegeven dat er een afwijking gevonden kan worden.. de spanning is voor kinderen dan heel duidelijk voelbaar.. en buiten dat.. wil je ze daar gewoon niet bij hebben...

vind het een logisch gevolg....

7. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Bij de termijnecho van afgelopen dinsdag was mijn dochtertje met ons mee. Ondanks dat het niet heel lang duurde, werd ze al wel onrustig. Ze moest mee, want we hadden geen oppas in deze vakantieperiode.
    Dus met de 20 weken-echo is er geen sprake van dat zij erbij zal zijn. Ik wil dat wij ons helemaal kunnen concentreren op ons 2e lieverd. En daarbij mag het hier ook niet. Alleen bij termijnecho's mogen kids mee, alle andere echo niet.

Maar hé, als het mag en jouw dochter is lekker rustig, dan is het toch prima! :)
    Ieder maakt daar z'n eigen keuze in.

8. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik heb mijn dochter eigenlijk gewoon meegenomen. Ze is ruim 3,5 en ik weet dat ze rustig kan zijn en niet druk rondloopt te schreeuwen etc. Kijk zelf even hoe je kindje is want het is wel zonde als je steeds wordt afgeleid tijdens de echo.

Ben het wel eens met wat anderen dat als het mis is je kindje daar dan ook bij is. Dat is wel bij mij ook door mijn hoofd geschoten toen ik daar heen ging (maar had ook geen oppas...)

Veel plezier.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

aan de ene kant zou ik het wel leuk vinden om mijn kleine erbij te hebben (ook anderhalf nu), maar aan de andere kant, stel je krijgt slecht nieuws te horen. Dan zou je kleine wel erg kunnen schrikken van jouw reactie. Ik lees nu dat dit hierboven ook al is benoemd.

10. Jeanine77

Jeanine77 Lid

12 jul 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met de 20 weken echo mijn nichtje mogen meenemen. Ze was zó nieuwsgierig en wilde zó graag een baby in de buik zien. Ik twijfelde eerst, vanwege het mogelijke slechte nieuws, maar de vk zei dat ze gewoon mee kom. Bij slecht nieuws zou ze even naar de gang kunnen met iemand van daar. Nu ging mijn moeder mee, dus zij kon met haar naar de gang. Maar dat was niet nodig gelukkig. En mijn nichtje vond het prachtig!

11. Mamavan5

Mamavan5 Actief lid

22 jul 2009
    436
    0
    0
    Hoi,

Vanmorgen had ik mijn 20 weken echo en mijn dochter van 3 jaar was muis stil en ging netjes naast me zitten op de stoel de vrouw die de echo deed vond het geweldig hoe mijn dochter deed haha ben zo trots op der.

Ze zei tegen mij dat een moeder vaak zelf wel kan bepalen of het kind mee kan of niet en ze zei in jouw geval kan het ook niet anders en het is gewoon een voordeel dat ze echt super lief is dan.

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier mag het niet en ik zou het ook absoluut niet willen. Het is geen pretecho natuurlijk of een gewone echo, maar een medische echo. De echoscopisten moeten zich ook goed kunnen concentreren.

Deel Deze Pagina