Kind met e-bike? Lees dit aub.

Discussie in 'De lounge' gestart door Nummer4, 18 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.180
    3.822
    113
    Het is ook gewoon onhandig dat je er altijd mee zit natuurlijk, weer iets extra's om over na te denken... Maar juist daarom ben ik dus voor verplichten want dan is het gewoon duidelijk dat het moet ook al is het vervelend.

Ik hoop dat ze hier nooit een elektrische fiets nodig gaan hebben. We wonen in de stad dus lijkt me ook echt niet nodig.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  2. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Ik had even getoeterd, om haar te laten schikken en haar aandacht weer bij het verkeer te krijgen.

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik heb een e-bike omdat ik de ondersteuning nodig heb, maar rijd niks harder dan 'gewone' fietsers. Sterker nog, die scheuren mij voorbij. Het ligt gewoon aan je rij gedrag, wat voor fiets je hebt zegt niet alles.

Athina vindt dit leuk.
  4. breister

breister VIP lid

9 aug 2019
    5.878
    893
    113
    Vrouw
    Lees je berichtje nu pas. Als het zo dichtbij komt, dan is het zeker confronterend door de associatie.. Ik had het al, dat het me raakte. En ik ken verder niemand die verongelukt is. Nog een dikke knuffel.

Krabje vindt dit leuk.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.115
    12.095
    113
    In het buitenland is de verplichting makkelijker omdat de fiets met name wordt gebruikt voor een fietstochtje. In NL gaan we overal naartoe op de fiets, boodschappen tassen vol, kinderen voorop en achterop, naar school, naar het werk. Ik denk niet dat er een land vergelijkbaar is als met NL.

Ik zou er echt moeite mee hebben als ik altijd een helm moet dragen. Gewone fiets of elektrische fiets… maar ja, 30 jaar geleden sprong ik ook op een pony zonder cap (en geen zadel of hoofdstel:roflmao:) en nu zou ik nooit op een paard stappen zonder dat allemaal.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik moet bij dit soort topics altijd denken aan kind met paard.

Daar is een helm (cap) wel verplicht, maar hoe vaak ik zogenaamd ervaren ruiters wel niet zonder zie rijden.

Dan moet ik altijd weer denken aan een paardrijles, jaren geleden. Gewoon in de bak, stapvoets, ervaren groep, rustige paarden, zweet weer.

En vanuit het niets sloeg een paard op hol. Zijn bereidster werd met haar hoofd tegen de vangrail gesmeten. Een hommel, bleek achteraf.

Haar cap lag dus dwars doormidden en zij kon opstaan en door haar moeder opgehaald worden.

Had ze geen cap gehad.....

En dat is het, je kunt nog zo goed opletten, nog zo ervaren zijn. Maar je rijdt niet in een bubbel, en soms helpt al dat opletten dus helemaal niets.

Het moge duidelijk zijn dat ik een helm raadzaam vind.

Deel Deze Pagina