Ik schrijf hier eigenlijk nooit zulke hele persoonlijke dingen en wil liever niet teveel in detail gaan, maar wil graag om advies vragen om om te gaan met mijn ex met wie ik een kind heb. Tijdens mijn zwangerschap is de relatie over gegaan. Daarna is er een heleboel narigheid tussen ons gebeurd, maar op een gegeven moment is er weer vertrouwen en een seksuele relatie tussen ons gegroeid. Ik heb eigenlijk nooit goed de zelfbeheersing op kunnen brengen om nee tegen hem te zeggen. Toen wij een relatie met elkaar kregen, had hij zelfs al een vriendin, wat echt recht tegen mijn principes in ging en ik heb er heel hard tegen gevochten en het een paar keer uitgemaakt totdat hij voor mij koos. Nouja, kan dus niet goed van hem af blijven Alleen begin ik het nogal een nare situatie te vinden want door ruzies die we tijdens mijn zwangerschap hebben gehad "weet hij niet of hij nog wel iets met mij wil" en zo hebben we nu al 2 jaar een seksuele relatie terwijl hij "niet weet wat hij wil" en ik heb nu tegen hem gezegd dat als hij seks met mij wil of een deurtje open wil houden of een kans wil om in de toekomst ooit nog wat met mij op te bouwen, hij kan kiezen dat we er nu samen aan gaan werken (en dan vooral ik aan mezelf) om het te laten werken of dat het dus nooit meer is. En hij heeft voor het laatste gekozen. Ik weet niet wat ik moet doen, ben zo bang dat we toch weer samen in bed belanden en dat wil ik mezelf echt niet meer aan doen. Een tijdje geen contact met hem hebben kan dus niet, omdat we samen een kind hebben en we wonen ver uit elkaar, je reist niet zomaar even op en neer en dat komt toch vaak uit op een dagje in hetzelfde huis doorbrengen. Hoe maak ik mezelf emotioneel van hem los?
Ik denk, door jezelf de vraag te stellen hoe jij je leven over 5 jaar ziet, of over 10 jaar. Wil je nog steeds emotioneel afhankelijk zijn van hem, en niet verder kunnen in je leven? Misschien eens met een professioneel iemand erover praten om te proberen deze fase van je leven af te sluiten?
Hmm jaa jezelf misschien de vraag stellen of jij je zo wil laten gebruiken.. Tuurlijk beleef jij er ook plezier aan maar ik kan me niet voorstellen dat dit is wat je idd voor jezelf over 5 of 10 jaar wilt.. Sterk zijn en voor jezelf kiezen!
Hele harde vraag maar... Waar is jouw eigenwaarde? Je hebt echt niets aan de relatie die je omschrijft. Ga leven voor jezelf en je kind, niet voor hem.
Meis als ik het zo lees word je gewoon gebruikt. Misschien niet leuk om te lezen maar hij vind het denk ik wel makkelijk zo. Kies voor jezelf en je zal zien dat je er veel sterker uit gaat komen! Heel veel sterkte!
Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar kies voor jezelf. Zelf ook in een relatie gezeten die alleen voor de sex leuk was (en achteraf dat nog niet eens!) en nadat ik er echt een punt achter had gezet ging het een heel stuk beter met me. Maar jullie hebben een kind samen dat lijkt me een stuk moeilijker. Ik denk dat je er in je hoofd echt klaar mee moet zijn ... Succes
sjee meid wat laat jij je gebruiken.....meteen mee stoppen echt, makkelijke prooi voor hem, en hij kan gaan en staan waar hij wil. De enige kans om ooit nog misschien weer wat met hem op te bouwen is om hem NU los te laten en een ENORME afstand te bewaren (emotioneel). laat hem niet meer bij je binnen, hou het puur zakelijk voor het contact tussen hem en je kleintje, maar hou jezelf erbuiten... succes!
De vraag is waarom je samen in eenhuis moet verblijven als hij zijn kind wil zien. Hij kan je kleine ook een dagje meenemen ergens naar toe als hij niet in de buurt woont. Je laat ht zo ook toe dat hij een bepaalde grip op je houdt. Er zijn echt meer stellen die niet bij elkaar in de buurt wonen maar waƔrbij de ex echt niet een dagje in huis komt om zijn kind te zien. Je laat hem ook grip op je houden. As hij zijn kind zo graag wil zien bedenkt hij maar een manier waarop hij dit realiseert zonder druk op jou te zetten. Dat datvoor hem wellicht minder handig is geloof ik meteen, maar de vraag is of je het perse makkelijk moet maken voor hem......of voor je jezelf moet kiezen
voor je zelf gaan!hij gebruikt je er zijn veel mannen die dat doen hoor sex met je ex..tot dat ze een ander hebben gevonden en dan ben jij niks meer
moeilijk meid vooral jij houdt nog van hem maar ik zou ook echt voor mezelf kiezen en hem heel erg los gaan laten probeer die afstand te bewaren praat er over met iemand succes