Ik zou haar ook lekker laten slapen. Evt. even aan het voorhoofd voelen, maar haar niet pesten met een thermometer. Mijn zoontje had gisteren ook ineens 38,5. Is al heel vroeg naar bed gegaan en heeft het klokje rond geslapen. Vanochtend was hij weer koortsvrij.
Klinkt helemaal niet zorgwekkend. Een kind heeft zo verhoging, daar is vrij weinig voor nodig. Het is verder ook niet echt nodig om vaak te tempen hoor. Een kind met 38,5 kan verschrikkelijk ziek zijn en met 40 graden gewoon spelen. Kijk gewoon naar hoe ze zich gedraagt, niet suf is, vlekjes heeft e.d. En omdat er waterpokken in je omgeving heerst en jij zwanger bent... Heb je ze zelf gehad?
Wauww met 38 verhoging al zetpil geven. Hiet krijgt ze dat met 40+ niet eens tenzij ze echt last van heeft. Ik zou tuitbeker/fles water bij dr in bed doen en verder weinig tot ze je roept.
Lekker laten slapen! Preventief patacetamol bij zo'n lage temp omdat je anders bang bent dat ze niet slaapt zou ik zelf nooit doen (eerst kijken of ze er idd niet van slaapt en dan eventueel pas handelen), maar goed, jij kent je kind het beste neem ik aan. Hopelijk morgen weer fit!
Ik zou morgenochtend pas weer meten hoor. Laat haar maar lekker slapem. Mn zoontje heeft als hij 38 graden heeft wel koorts, hij zit normaal ergens rond de 36,8. Wat hier helpt voor de thermometer is de billen een beetje spreiden en een kloddertje zalf tegen de poeperd . En dan de thermometer heel rustig inbrengen, zetpillen t zelfde verhaald. Gaat t bijna vanzelf. Ipv vervelend vind mn zoontje t nukriebelen en ligt te lachen
Dan hoop ik voor je kind dat hij/zij zich niet rot voelt met 40+... Vindt het nogal hard als een kind echt ziek is (en ja dat kan met 38 en met 40+ zo zijn, verschilt per keer en per kind, maar als het 40+ heeft is de kans redelijk groot dat heg kind zich niet fijn voelt) om dan op een makkelijke manier zonder heel veel risico geen zetpil te geven die het kind mag zodat je kindje zich beter voelt en lekker kan slapen waarvan het opknapt. TS is erg bezorgd, maar wat wil je als je kind nooit ziek is (en mijn jongste van nog geen jaar heeft standaard 40+ als hij ziek is, 5 keer tot nu toe. Maar als je het niet gewend bent kan ik me voorstellen dat je een zetpil geeft bij verhoging, haar kindje is nooit ziek dus heeft er nu waarschijnlijk al last van!)
Voor zover ze aan mij laat merken voelt zij zich niet rot met hoge koorts. Ze speelt gewoon door. Ze is hoogstens wat hangeriger en ze slaapt tussendoor af en toe 15 min, maar verder spelen, eten, drinken. Daarom zeg ik als ze last heeft krijgt ze uiteraard pcm. Maar ze heeft bij mij al 2 jaar niet gehad, de koorts die ze heeft is ook "onverklaarbaar". Geen pijn, geen tanden/kiezen, niet overgeven of diarree. En het is niet hard, maar koorts heeft een doel en zolang ze geen last heeft moet haar lichaam het zelf doen.
Ik zou enkel tempen als je dingen ziet waarover je je zorgen maakt. Nu laat ze enkel zien zich niet lekker te voelen en dan is een zetpil prima: die is meer voor het ongemak doorgaans dan tegen koorts zelf. Zeker niet wakker gaan maken om te tempen dus idd, en morgenvroeg zou ik het ook niet doen: je ziet aan je kind wel hoe het zich voelt en als ze niet slaapt met een beetje verhoging, is een zetpil dus prima. De temp an sich zegt maar weinig: oudste had hier altijd tegen de 40 graden koorts bij oorontstekingen en griepjes, jongste zit zelden boven de 38, maar voelt zich net zo beroerd als dat bij de oudste altijd was en krijgt dan dus ook gewoon die zetpil. Waterpokken gaan momenteel enorm rond idd: oudste kreeg ze 2 weken geleden, jongste is nu bezig Beterschap!
mijn zoontje ligt nu toevallig op bed met 40 graden koorts en nee hij voelt zich echt niet lekker , des ondanks kiezen wij er voor om geen pcm te geven. ik weet namelijk uit verleden in het ziekenhuis dat meneer bij 39 graden pcm kreeg en dan echt 4 dagen goed ziek was en er in bleef hangen. nu laat ik de koorts zijn gang gaan dan is hij er binnen 1 / 2 dagen vanaf natuurlijk houden we hem goed in de gaten en raadplegen wij bij vragen een arts maar ben niet onder de indruk van 40 graden koorts wij kiezen er dus voor om hem de koorts wel door te laten maken die is immers ergens goed voor .