Zeker erg hoog. Goed dat jullie naar de huisarts gaan. Ik zou voor de zekerheid wel wat urine meenemen maar mogelijk hebben ze dit al gezegd. Bij koorts zonder focus doen wij altijd urine onderzoek.
oh mijn dochtertje van één werd in juni getest omdat ze ook zo'n hoge koorts had zonder duidelijke reden: geen oorontsteking, keelontsteking... Er werd ook urine genomen. Bleek inderdaad een blaasontsteking... Wat ik toen begreep is dat zo'n hoge koorts net alarmsignaal is als er geen 'reden' gevonden kan worden voor de koorts bij kinderen. Beterschap!
Hoi, de klieren waren opgezet maar geen keelontsteking. Urine was schoon. Een vingerprik gedaan waarin de ontstekingswaarde veel te hoog bleek. Nu een kuur mee en moeten toch wel snel verbetering zien! We moesten ook nog uitgebreid bloedprikken. Bedankt voor alle reacties!
Jup. Ik geef nooit paraceta behalve als het boven de 40.5 gaat komen, koorts heeft een functie. De lichaamstemperatuur zo hoog gooien om een aanwezig virus te doden. Als je dat onderdrukt kan je nog zieker worden of het duurt veel langer.
Nee zo werkt het niet. Koortspieken zorgen ervoor dat je afweermechanisme blijft werken tot de ziektekiemen zoals bacteriën of virussen bestreden zijn. Die pieken heb je nodig. Het immuunsysteem van je lichaam zet namelijk bij hoge koorts een hele reeks anti-ontstekingsfactoren in gang. Dit hele zelfregulerend mechanisme van je lichaam verstoor je, als je de koorts gaat bestrijden. En zo vertraagt ook het genezingsproces waardoor je of nóg zieker wordt omdat virussen en bacteriën weer de vrije hand krijgen omdat de koorts wordt onderdrukt, of je blijft veel langer ziek. Ook geeft je lever bij hoge koortspieken bepaalde stoffen vrij die voorkomen dat de virussen of de bacterien zich vermeningvuldigen. Boven de 41 graden moet je wel gaan oppassen want vanaf 42 graden stollen de eiwitten in je bloed en om dat proces voor de zekerheid voor te zijn is het het beste om vanaf 40.5 a 41 graden wél paracetamol of andere koortsverlagende middelen te gebruiken. @TS hoe is het nu met je dochter?
Het gaat goed, gelukkig! Je ziet wel nog echt donkere kringen rond haar ogen en witjes maar temp is 38.1 dus echt al een heel stuk lager. Ik vermoed nu zelfs wel lager ook maar ze is klaar met het temperaturen, wat ik ook wel begrijp. Bedankt voor de reacties!
Zou goed kunnen verklaren waarom onze zoon altijd zo Kwakkeld. Echter moeten wij juist koorts voorkomen ivm plotse hartdood die door koorts kan optreden ' bruagdasyndroom'. Moeten zelfs preventief paracetamol geven voor vaccinaties etc.