Kind met ODD ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kleintje88, 27 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Oh, dat klinkt wel een beetje hoe mijn broer was. Snel boos, driftig, verongelijkt. En het was volgens mij ook niet dat hij zich niet kon inleven in een ander (?), maar hij was wel behoorlijk jaloers. En ik was helaas vaak zijn slachtoffer. Ook met leeftijdsgenootjes had hij trouwens vaak ruzie/slaan.

Heb je wel eens naar haar voeding gekeken? Medisch gezien hoeft daar vaak niets voor 'mis' te zijn, maar dingen als veel suiker of bepaalde kleur/conserveermiddelen kunnen bij gevoelige kinderen/mensen wel degelijk invloed hebben op het gedrag.. Of het iig versterken.

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dat ze slimmer is op veel vlakken dan de meeste kindjes weten we wel.. Dat zien ze op die dagbehandeling ook.. Qua iq kwam ze gewoon op gemiddeld uit maar ze deed ook veel dingen niet waar ze ging zin in heeft.
    Het gekke is ook dat als ze nu dingen moet doen en ze heeft er geen zin in dan zegt ze dat ze het niet kan.. Thuis deed ze namelijk zo haar naam na schrijven maar op school vragen ze dan weleens schrijf eens je naam na maar dan doet ze het niet en zegt dat kan ik niet. Of gaat rondjes tekenen..
    Dus waar dat aan ligt? Misschien geen interesse meer in? Of wennen aan school? Maar ja komt vast goed met wat begeleiding..

Ik heb ook naar de voeding gekeken we weten bijvoorbeeld dat ze heel erg reageert op chocolade en kleurstoffen.. Ze krijgt dus ook bijna geen snoep. Maar ja je kan niet alles verbieden want als er bijvoorbeeld getrakteerd wordt op school of dansen kan je ook niet zomaar zeggen nee dat mag je niet.. We verbieden haar al best veel qua suikers enz

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar kun je op dat vlak geen alternatief traktatietrommeltje op school zetten? Mijn dochter heeft een koemelkallergie en mag dus ook heel veel niet, en die krijgt iets uit haar trommeltje als er getrakteerd wordt op iets wat ze niet mag eten. Leuk is het vaak niet, maar de effecten van iets wel eten zijn al helemaal niet leuk :(

Deel Deze Pagina