Kleur muren kinderkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjakie22, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik ben nog steeds inspiratieloos. Hebben jullie nog suggesties voor een mooie kleur voor een meisjeskamer en jongenskamer? Mijn man wil het liefst alles in Ral 9010 (wit). Dat wil ik niet.

Ik dacht aan grijs en Early dew, maar dat vind ik toch te somber voor ieen kinderkamer. Hebben jullie ervaring met een rode muur? Mijn zoon is gek op rood.

Mijn dochter heeft witte meubels en mijn zoontje heeft witte meubels en een knal oranje opbergkast.

Verder heb ik vaak gekeken op Printerest, maar uiteindelijk nog geen keuze kunnen maken. :(

Mag ik jullie kinderkamers zien? :D

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij wit en oranje vind ik grijs een mooie kleur.
    Onze oudste haar kamer is lichtroze. Heeft ze 3,5 jaar geleden zelf gekozen. De kamer van de jongste was al zachtgroen/geel. Dit was toentertijd de kleur appel van Histor. Ik vind dat nog steeds een hele mooie kleur voor een kinderkamer.

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Dit is onze babykamer

Bijgevoegde bestanden:

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    En dit de kamer van onze 3 jarige dochter.

Het is nogal leeg maar we zijn net begonnen haar kamer aan te.pakken. Er komt nog een grote witte tafel/bureau met stoel aan de kant van het raam in het hoekje, dus tegen de roze wit behangen muur, daarboven een mdf plaat met krijtverf, paar wandplankjes met haar knutselspullen en ik wil aan de roze muur bij de deur een grote spiegel ophangen. En onder haar bed komt een extra matras met kussens/lampjes etc. Zodat ze daar een knus zit hoekje krijgt.

Bijgevoegde bestanden:

5. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Leuke kamers. Een deel behangen is ook leuk.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Wij hebben de muren cremewit (ik geloof ral 9001, vrij gangbare kleur) omdat we vrij schuine wanden hebben en net anders gauw klein en donker wordt. Op de vloer licht eikenkleurig laminaat. Dit is op beide kamertjes, maar als je de ene binnenloopt zie je toch vooral roze en bij de andere blauw!
    Met gordijnen, meubels en accessoires kun je echt een heleboel.
    Dochter heeft roze gordijnen, roze/witte kasten, roze dekbedovertrek dus haar neutrale kamertje is wel echt een meidenkamer. Zoontje heeft blauwe gordijnen, nu nog houtkleurige meubels en veel blauwe accessoires.

Je kunt dus altijd nog je man zn zin geven met zn wit en je dan uitleven met het interieur!

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Mooi zeg!

En wel grappig, wij hebben precies dezelfde meubeltjes!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje heeft net een nieuwe kamer gekregen, lichtblauw en wat harder blauw op de muren en een rood rolgordijn:

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben een frisse lichtgroen (histor meditatie) in de keuken. Zit veel geel doorheen , maar oogt in ons huis fris groen, blauwig in de hoeken. Hele zonnige kleur, past bij alles. Gewoon kleurkaarten halen en op de muur plakken thuis, dan kan je het beter zien.

10. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Een rood rolgordijn is wel een leuk idee.

11. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Ik zou geen rood nemen, is nogal een felle kleur, schijnt je hersenen te beïnvloeden als je wilt gaan slapen? Ik zou voor een rustige kleur gaan. Wij hebben licht rose en dan maar 1 muur. Evt met leuke rode accessoires aan kleden of schilderijtjes ophangen en je zoontje dir laten verven?

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik heb geen foto's maar wij hebben voor onze zoon één lange muur bruin/zand kleur en de andere lange muur wit/zand verticaal gestreept behang. De twee korte muren zijn gewoon wit. We hebben heel zacht gele overgordijnen, omdat we toen niet het geslacht wisten en dus pas bij geboorte verrast werden. We hebben het daarom neutraal gehouden. Toen het een zoon bleek heb ik heel licht blauwe rolgordijnen opgehangen en hier en daar zacht blauwe accessoires. Verder witte commode en ledikant en sinds kort een wit/blauwe speelgoedkist.

Een lange muur in de kamer van onze dochter is heel licht mintgroen, de andere muren helemaal wit. Op de mintgroene muur heb ik vervolgens roze/paarse vlinder muurstickers geplakt en op de andere lange witte muur haar naam in roze letters. Verder dezelfde kleur roze overgordijnen en witte meubels.

In ons nieuwe huis krijgt onze zoon een nieuwe wat stoerdere jongenskamer met één lichtblauwe muur, de schuine daken worden wit en de balken die daar tegenaan zitten stoer donkergrijs. De nieuwe kamer van onze dochter doe ik dezelfde kleuren als nu, want vind het nog steeds mooi en heb er nog nauwelijks van kunnen genieten;)

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben 2 meiden dus kleuren: licht grijs(tender grijs van puur) en mooi roze/grijze kleur en andere licht mint en licht roze (kleur van koeka kleding zomer;)
    En meubel is voornamelijk wit en taupe.

Beide kamers geverfd met halfglans wat mooi effect heeft en met doekje schoonmaken. Ik heb gewoon naar verfwinkel gegaan en daar van Puur A4 samples gehuurd

14. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Oh early dew is niet somber hoor, maar vooral een rustige kleur! Maar juist heel mooi te combineren met grijs of oud-roze. Het wordt wat romantischer qua sfeer dan.

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Op de babykamer had zoontje ook rode gordijnen en het is vanaf dag 1 een goeie slaper dus die theorie gaat hier niet op :p

16. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Voor de nieuwe kamers van mijn zoontjes krijgen ze op 1 muur een walltastic muur met de avengers en spiderman en dan de rest van de muren een andere kleur. Kamer met de avengers muur wordt gecombineerd met rood en spiderman met lichtblauw

17. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
  18. mamavaneenpopje

mamavaneenpopje Actief lid

15 feb 2014
    254
    203
    43
    Vrouw
    Wij hebben vorige week de kamer van onze dochter klaar gemaakt. Ik heb ervoor gekozen om 1 muur te verven in de kleur bloesem roze van lief. Ik vind het tot nu toe een mooie kleur en niet te druk.

Bekijk bijlage 478635

Bekijk bijlage 478639

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hebben een rode muur gedaan in de kinderkamer! Hij heeft een mickey mouse kamer die verder rustig is met grijze vloer en witte meubels. Heb mijn zoontje even weggegumd. Kamer was nog niet helemaal af hier maar je zag de muur hier mooi vond ik.

20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben witte muren (de witste, weet even niet elke RAL dat is).
    De kozijnen en balken zijn grijs. Donkerbruine laminaatvloer en 1 hoge planken muur lichtblauw. De verf was maar net droog toen we wisten dat we zwanger waren. Hoopten op een jongen door de blauwe muur maar het bleek een meisje :p tot nog toe heeft ze nog niets over de blauwe muur gezegd :D

Deel Deze Pagina