Heeft hier iemand ervaring met een kind met winterdip? Wat merk je er aan en hoe gedraagt het zich. Hie ga je er mee om?
Ik heb het vermoeden, maar ook pas sinds het voorjaar weer begon. Dus we gaan het zien deze winter. Onze dochter is meer prikkelbaar, neerslachtiger. Of dat nu komt doordat ze de kleuterschool niet leuk vond of dat het aan de winter ligt weet ik dus nog niet, maar ze is nu nog een stuk vrolijker dan vorig jaar.
Het enige wat helpt is lichttherapie. Vraag een verwijzing naar een psychiater die mensen behandeld met wintersepressies. Zelf kinderen hebben hier last van. 1 week licht en ze rollen de winter door
Ik moet dinsdag met zoon naar de huisarts. Hij heeft een pest-verleden (groep 3) en na heel veel Hulp en begeleiding ging t weer goed. Nu sinds 2,3 weken veel hoofdpijn en ook drie c overgegeven op school. S morgens niet nat school te krijgen haast, huilt, klaagt over buikpijn en misselijkheid en duizelig. Gaat vrijwel zonder eten naar school en komt ook weer thuis met bijna alles nog in de tas. Krijgt geen hap Door z'n keel. In weekend nergens last van. En de school duurt zo lang... zegt ie. Deze week twee x een dag thuis geweest en vervolgens halverwege de dag merk je niks meer aan hem. Hij zit in groep 7 nu dus het is ook heel vervelend dat hij zoveel mist.
Hij zegt zelf dat hij niet gepest word nu. Ook broertje zegt van niet en klasgenote ook. Hij heeft wel vaker in deze periode van t jaar dergelijke klachten gehad maat wel veel minder heftig dan nu. ..
Als ik dit zo lees dat denk ik niet aan een winterdip. Aangezien het sterk richting school gericht is. Bij mijn dochter was het ook in de weekenden neerslachtig en prikkelbaar. Ik denk in het geval van jou zoon meer aan spanningen op school.
Ja dat klinkt logisch.... Helaas is t en gigantische binnenvetter en we krijgen dus niet helder welke spanningen er op school spelen. Toen hij zo gepest werd in gr 3 vertelde hij t ook niet zelf. Tien hoorde ik t van moeders van klasgenoten die t al heel lang horden van hun kind😲😤
Lastig he, die gesloten kinderen. Helpt het voor jullie zoon om te tekenen of op te schrijven wat hem dwars zit? Of weet hij zelf niet wat hem dwars zit?
Vraag me af of hij zelf precies weet wat er is. School is gewoon stom! Wát is er dan zo stom, vraag ik. Alles. ...
Misschien moet hij op zijn tenen lopen of juist helemaal niet? Ik herken wel dat ze niet weten wat er aan de hand is, dochter weet het hier zelf ook vaak niet.