Kind naar buiten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moi1984, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij gaan ook elke dag naar buiten. Milan vindt het geweldig. Ik was zelf ook nooit zo'n wandelaar/fietser/buitenmens (in de winter), maar met Milan vind ik het eigenlijk heel leuk. Wij wandelen/fietsen elke dag minimaal een uur en dan spelen we ook nog vaak in de achtertuin. Of we lopen even naar het hertenkamp of naar de kinderboerderij. Ik vind het ook belangrijk dat hij elke dag iig eventjes (al is 't maar een kwartiertje) in de buitenlucht is.

2. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier ook elke dag naar buiten! Vind dat heel erg belangrijk!! Nou heb ik geen auto dus dat is makkelijk want dan moet je alles lopend doen en ik heb er geen problemen mee. Ik wandel op gemakkie naar het centrum, doe daar mn boodschapjes, loop op de terugweg ff langs het park en dan naar huis.. denk dat ik elke dag zeker wel 2 uur buiten ben. En als het lekker weer is dan spelen we ook nog buiten in de speeltuin.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ga minimaal 2 uur per dag wandelen. Weer of geen weer. Doe ik al vanaf z'n geboorte.

4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik denk dat er niks gebeurd als je vaker binnen zit als buiten. Of het echt gezonder is durf ik ook niet te zeggen. Dean kan bv nog niet lopen en moet dan verplicht in de kar zitten.. Je snapt dat hij het dan a: snel zat is en b: het erg koud heeft omdat hij stil zit. c: ongedurig wordt omdat hij zijn zus lekker ziet spelen.

Door de weeks moet ik 5 km fietsen naar het kdv, dus krijgen genoeg zuurstof en in het weekend zijn we heel vaak ook buiten. Donderdag en vrijdag is het heel erg wisselend. Gister bv ben ik in de tuis met Do een sneeuwpop gaan maken terwijl Dean sliep. Hij is niet buiten geweest gister. Vandaag misschien wel allebei naar buiten, maar het is geen vast gegeven.

In de zomer leven wel meer buiten dan binnen.

5. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook eigenlijk wel elke dag naar buiten (behalve bij heel veel regen), maar ik denk niet dat het heel erg is als je een dagje binnen blijft hoor!

Persoonlijk vind ik het nu heerlijk weer; veel lekkerder dan de afgelopen weken! Op kou kun je je kleden, regen en wind zijn alleen maar irritant!

6. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik zorg er ook voor dat we iedere dag lekker buiten zijn, mits het niet heel hard regent natuurlijk, want daar heb ik ècht een hekel aan:x. Ik denk ook niet dat het kwaad kan om je kindje 2 dagen binnen te houden hoor, ik zou het alleen zelf zo 'saai' vinden geloof ik.....

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Dat is wel top, maar dat haal ik echt niet. Ik werk 3 dagen van 9 tot 17u, dan moet ik nog koken, Charlotte eten geven, in bad doen, afwassen, dan gaat ze alweer naar bed. Die dagen gaat ze wel met oma naar buiten. Als ik zelf niet werk is er nog het huishouden, boodschappen dus dan gaan we wel naar buiten maar elke dag 2 uur wandelen is echt niet haalbaar, zeker in de winter niet helaas. In het weekend doen we dat wel, maar als het enorm hard waait of regent vind ik het meer een opgave dan leuk ;)

8. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wij zijn elke dag buiten... Heerlijk en nu vooral met de sneeuw !! Kleine op de slee en lopen :) Ook wij hebben 2 honden en die moeten ook uitgelaten worden .... Onze dochter vind het prachtig buiten

9. pampers

pampers Niet meer actief

ik probeer ook elke dag even naar buiten te gaan. Ik woon zo'n tien minuten lopen van de supermarkt, dus dat is een lekkere wandeling. Alleen als het regent ga ik met de auto. Ik denk dat het echt lekker is voor je kindje om regelmatig een frisse neus te halen, maar eens een dag of 2 niet naar buiten kan natuurlijk geen kwaad, het kan denk ik pas kwaad als je echt nooit naar buiten gaat.

groetjes pampers

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier komen ze ook elke dag buiten, ik vind dat ook wel belangrijk en zelf vind ik het ook wel lekker. Als het pokkeweer is of als ze ziek zijn, gaan ze ook naar buiten, lekker dik ingepakt, dat wel. We hebben een hond en die moet toch uitgelaten worden, weer of geen weer.
    Verder loop of fiets ik meestal naar de supermarkt en de peuterspeelzaal. En ze speelt regelmatig in de tuin.

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik ga elke dag met Mason naar buiten. Vind dit zeer belagrijk! Niet alleen de frisse buitenlucht ,maar het stimuleert ook de aanmaak van Vit D. De enige keer dat we niet naar buiten gaan ,dat is als het de hele dag regent.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    weerstand opbouwen doe je wel door de kou te trotseren

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier ook wel elke dag naar buiten een rondje wandelen, kinderboederij, park enz.
    Ik denk dat dit juist ontzettend gezond is en je hiermee meer weerstand opbouwt. En het is ook nog eens leuk voor je kindje om eens iets anders te zien dan huis ;)

Deel Deze Pagina