Inhalen kan hier ook gelukkig. Doorbetalen moet sowieso. Vorige week is zoontje 2 dagen niet geweest omdat man vrij was. Op vrijdag ben ik normaal gesproken vrij, aankomende 3 vrijdagen moet ik 3 uurtjes gaan werken ivm vakantie collega Gelukkig kan ik me zoontje dus voor 3 uurtjes even laten opvangen. Heel handig
Heerlijk toch, gewoon lekker van genieten!! Hebben wij ook laatst gedaan. Beide dames op het kdv, de hele dag en wij lekker naar de sauna geweest! Dat komt toch ook niet vaak voor dat je die kans/mogelijkheid hebt. Naast papa en mama zijn wij ook nog partners die het leuk vinden om heel af en toe wat samen te doen.
Ja hoor! Ik zit nu in de ziektewet, maar zoon gaat zeker naar het KDV. Hij heeft het ook wel een beetje 'nodig', even iets anders dan mama. En vooral zijn allerliefste juf, waar hij zo ontzettend gek mee ( en op ) is. De oudste heeft nu vakantie, en we gaan in die tijd lekker naar de bios met z'n 2tjes. Of ergens eten. 1 op 1 tijd; belangrijk! En hier mogen ze de dagen ook inhalen. Alleen is dat niet onbeperkt geldig. Moet binnen een aantal weken worden ingepland.
Ja hier ook! Vorige week is hij nog 2 dagen geweest terwijl wij vrij hadden. Voor hem veranderd er niets.. Het is een dag zoals elke ander als we beiden gewerkt hadden. We hebben hem wel wat later gebracht en eerder opgehaald en verder genoten van een dag met zn 2-en! Moet eerlijk bekennen dat ik me er eerst schuldig over voelde maar nergens voor nodig. Ik merk wel dat er pm-ers zijn die dan echt zo kunnen reageren van oh was je vrij.. Maar daar bedoelen ze vast niks mee. Hier kunnen we ook dagen ruilen mits het binnen 4 weken is. Ik heb dit ook een paar keer gedaan. Betaal er tenslotte genoeg voor!
Ja alleen in de zomer vakantie niet. Ben nu ook 3 weken vrij maar moet haar plek gewoon betalen hoor. Inhalen kan niet dus heb nu een maand dat ik voor piet snot betaal
Wij doen het vooral wanneer we met z'n tweetjes wat willen doen.Hij gaat met plezier daarnaar toe. Dat scheelt natuurlijk. Maar idd dan ook later brengen en eerder ophalen. Ik heb dit liever dan mijn moeder vragen. Dat voelt toch aan als dat ik haar belast zodat wij kunnen ontspannen.
Tsja waarom niet, tenzij ze het heel vervelend vindt daar natuurlijk. Ik heb een tijdje mijn meisje op de crèche gehad terwijl ik zelf werk aan het zoeken was, dat voelde voor mij niet goed. Maar nu ik zwanger ben en af en toe zó moe en zij groter is en af en toe zó druk, zou ik het heerlijk vinden als ik haar af en toe een dagje weg zou kunnen brengen. (ze gaat alleen helaas niet meer)
Mijn zoontje gaat gewoon 2 dagen in de week naar het kdv, hij heeft het daar erg naar zijn zin, het is goed voor zijn ritme om gewoon te gaan en ik heb even tijd om iets anders te doen. Ook als ik thuis ben dus, ik zie daar geen kwaad in. Als ik hem er nou mee kwelde.. hij speelt er heerlijk buiten in het water, gaat wandelen in het park, slaapt goed, eet goed, leert met andere kindertjes omgaan.. ik voel me niet schuldig (haal hem wel lekker vroeg op natuurlijk )
Hier al een paar weken/maanden verlof en ons zoontje gaat ook gewoon elke week (1x). Ik had en heb er wel eens moeite mee, maar als ik hem elke keer, af en toe of de hele periode thuis hou, dat doet hem ook geen goed. Dan moet hij weer opnieuw wennen straks en daarbij is het ook gewoon eens wat anders dan thuis. Maar we houden hem ook wel eens een keertje thuis hoor. En als hij 3x per week ou gaan, dan zou ik dat in het verlof tijdelijk terug zetten, want dat zou ik wel te veel vinden. Ik zeg wel altijd dat ze me moeten bellen als hij niet te genieten is. Hij is namelijk nog wel eens overrompeld door de drukte of grote ruimtes. Dan 'verdwaald' hij een beetje. Dus ze mogen me uiteraard altijd bellen en ik geef ze ook wel eens tips wat werkt voor hem. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie!
ik doe dat ook hoor!! Mijn man werkt onregelmatig en komt het wel eens voor dat hij thuis is terwijl de kindjes naar het kdv gaan. Maar ja dat is dan zo. We hebben een 52 weken contract en betalen idd gewoon door. Ze gaan 3 dagen in de week. Nu krijgen wij vrijdag vakantie en de kids gaan dan 3 weken lang 1 dag ipv 3 dagen. En dan ook niet echt van 8-17 ofzo hoor! Maar de kids hebben het enrom naar hun zin ennnn aangezien papa en mama nogal eens weken hebben dat we naast elkaar heen leven is het de kans om ook ff tijd saampies door te brengen. De rest van de dagen blijven ze lekker thuis en gaan we leuke dingen doen met zijn 4tjes.
hier gaat hij soms ook naar de opvang als ik thuis ben, ik zorg dan wel dat het huishouden gedaan is zodat als hij thuis komt ik wel alle aandacht heb voor hem. zo doe ik de grote huishoudelijk taken, en veel dingen op 1 ochtend zodat ik mijn aandacht op mijn zoon kan zetten als hij er wel is. anders ben ik constant met huishouden bezig dat is ook niet leuk voor hem.
Ik doe het niet.. Voelt voor mij niet goed om haar weg te brengen als ik thuis ben, dan wil ik graag met haar zijn. Heb in september 3 wkn vakantie, dus dan gaat ze 3 keer niet (ze gaat alleen op dinsdag) Misschien als ze ouder is dat ik het wel zou doen, dan heeft ze ook meer aan wat spelen en andere kindjes betreft. En tja, betalen moeten we dan wel. Maar als dat de enige reden moet zijn dat ik haar daarom maar weg breng.. Hier mogen de dgn ook ingehaald worden in het zelfde kalenderjaar trouwens.
Sasjuh, jouw kindje is ook nog erg jong. Heel logisch dat het dan anders voelt. Onze dochter is bijna 4 jaar. Morgen gaat ze weer. Wij zijn vrij en gaan de koffers inpakken voor de vakantie.
Ik ga naar school. De kids 4 dagen naar de opvang. Ik zou ze gewoon naar de opvang laten gaan. De oudste heeft het echt nodig, en ik kan bijtanken en eventuele (achterstlig) huiswerk maken en leren. De jongste is 2 maanden wanneer hij naar de opvang gaat. Twijfel of ik hem thuis zal laten blijven. Hij heeft er in princiepe niks aan maar wil ook niet dat de oudste jaloers word daardoor.
Hier drie dagen opvang en ze gaat meestal ook gewoon als één van ons of wij beide vrij zijn. Heb enkele maanden 1 dag minder gewerkt (vrije dag) omdat ik veel vrije dag had. Toen ging ze ook naar de gastouder. Kon ik wat bijslapen en extra huishoudelijke dingen doen.
Lekker een keertje naar een KDV brengen terwijl je zelf vrij bent hoor, vind ik niets mis mee. Heb het tot nu toe een paar keertjes gedaan. Boodschappen en het huishouden doen gaat nu eenmaal sneller dan wanneer er een babytje bij zit.
Ja hoor, doen wij ook. Het is voor een kind vaak fijn om regelmaat te houden. Zeker als ze er maar één dag per week zijn, zijn ze met een keertje overslaan opeens twee weken 'afwezig'. Sommige kindjes moeten daarna weer helemaal wennen... Plus dat een beetje tijd voor jezelf of voor nuttige dingen waar je mét kind niet aan toe komt óók heel belangrijk is voor het gezin. En vanaf dat onze oudste naar de peutergroep ging deden we haar ook zeker een groter plezier om haar lekker daar te laten spelen met alle andere kindjes en leuke activiteiten, dan om haar thuis te houden waar ze al zo vaak was Als ze nog erg klein zijn en niet heel veel extra plezier beleven aan het kdv, ben ik er wel terughoudender mee. Voor een baby is het denk ik toch fijner thuis dan op de opvang. Maar dan nog kan het zo zijn dat het voor papa en/of mama belangrijk is om even zonder kindje de handen vrij te hebben, vind ik, als ze verder gewoon in goede handen zijn op het kdv.
Ja hoor, wij (d.w.z. man) doen dat ook. Mijn man is alle schoolvakanties vrij, maar dan betalen we toch, ook voor de bso, dus als we gewoon thuis zijn, gaan ze er ook heen. Ze vinden het ook niet zo erg, doen daar leuke dingen, hebben vriendjes om zich heen en zo heeft mijn man ook eens een dagje zijn handen vrij. Als ik straks zwangerschapsverlof heb, verheug ik me nu al op die echt vrije dagen, haha.
Ik heb zelf trouwens ook wel eens expres een vrije dag op een kdv dag genomen, omdat ik een dagje met mijn moeder op stap wilde, erg he? Maar het was heerlijk!
Hier gaat ze ook ondanks de vakantie trouw elke week naar crèche. Om 2 redenen: de eerste is dat ze dat ze dan niet uit het ritme raakt en de tweede is dat we op die dag quality time hebben met de oudste.