Kind naar de crèche terwijl je zelf vrij bent?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mol81, 30 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Is het normaal dat je moet betalen ook al komt je kindje een keer niet? Onze opvang start over 2 weken en we hebben een 'contract' voor dinsdag en donderdag. Nu starten die contracten dus op de 1e van de maand of de 16e, bij ons dus de 1e, maar de eerste week komt ze nog niet. Toch moeten we al betalen. Ik nagevraagd als ik bv een dag vrij ben en onze dochter niet breng of ik dan ook moet betalen of bij feestdagen. En dat was dus zo. Is dat bij jullie ook?? Snap dat ze personeel en zo moeten inroosteren, maar blijf het raar vinden dat je moet betalen voor dagen dat je het niet gebruikt.. Er wordt ook al 11 uur voor een hele dag geteld, ook al breng je ze later of haal je ze eerder op...

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik geef je grootgelijk. Je dochter vindt het waarschijnlijk veel leuker om op de creche te spelen dan mee te gaan winkelen en lunchen daar houden die kleintjes toch niet van. Zolang je het niet 3 dagen iedere week doet zou ik zeggen lekker van genieten.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja dat is bij ons ook zo inderdaad. Onze kids gaan nooit 11 uur per dag omdat dat gelukkig niet nodig is, maar betalen er inderdaad wel voor. Maak me er maar niet druk om.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier ook, of je ze nou wel of niet brengt, betalen moet je toch, ook in de vakanties, ook op feestdagen. Alleen de vrijdag na Hemelvaart mag je op een andere dag inhalen, omdat ze dan zelf gesloten zijn.

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Hier worden vrije dagen niet meegrekend en indien plaats kan je 1 dag van te voren bellen en een andere dag daarvoor krijgen. Ook kan je hier per uur afnemen dus gaat je kind maar voor 8 uur dan neem je alleen 8 uur. Wel moet je voor baby's zelf melk meenemen dus dat valt onder eigen kosten.

6. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Ik werk zelf in de kinderopvang en ik geef je groot gelijk!
    Je moet toch betalen. Je kunt lekker wat voor jezelf doen en je kind kan fijn spelen en blijft in het gewone ritme!

7. Corry1985

Corry1985 Actief lid

12 okt 2008
    383
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zeg goed gedaan!!! top ben je.
    Hardstikke luek voor haar die ene dag even wat anders, blijft ze ook goed in het ritme.

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dat doen wij ook hoor. Net wat je zegt, je betaald voor die dag. Ons meisje vindt het ook iedere keer een feestje dus waarom niet?!

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik denk er toch wel anders over. En ook ik heb zelf op een kdv gewerkt. Ben ik vrij, dan is mijn kindje dat in principe ook, hoe ze het daar ook naar haar zin zou hebben. Ik zou dan lekker een leuk dagje met haar willen hebben. En willen we graag samen iets gaan doen(mijn man en ik)? Dan gaat mijn meisje een dagje/nachtje naar opa en oma toe. Voor opa en oma leuk en voor dl ook.

En tja, dat ik er voor betaal, dat moet toch, of ik haar nou breng of niet. Dan heb ik liever mijn meisje bij me dan dat ze niet bij me is. En inderdaad, mijn dochter is pas een half jaar, maar ik denk niet dat ik dat anders ga zien.

Het enige, wat ik in dit topic wel ook al las. Mocht er een tweede komen, dan misschien wel om aan de oudste of jongste exclusief aandacht te kunnen geven, maar aan de andere kant, dat kan ook in het weekend. Dan ene kindje bij papa andere bij mij. En ook al eerder gelezen, bij zwangerschapsverlof van een volgend kindje zou ik ook door brengen.

Maar goed, ik veroordeel niemand. Is mijn mening. En zo een dagje lijkt me niet uitmaken, maar zou het verder zelf dus niet doen.

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Doen wij ook hoor.

Onze kinderen gaan twee dagen, dus ook niet al te veel.

Ik moet wel zeggen dat het dan meestal zo is dat wij iets nuttigs gaan doen. Huis schilderen, of iets anders klussen. Of naar Ikea o.i.d. Activiteiten waarbij de knulletjes misschien in de weg lopen.

Helaas hebben wij geen (schoon)ouders waar de kinderen een dag naartoe kunnen. Daarom doen wij het dan zo.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.146
    8.878
    113
    @fl01: Dat is op de meeste KDV's zo...is ook een reden waarom sommige ouders voor een gastouder kiezen ipv een KDV.

Ik heb er net tig maanden verlof op zitten, mijn oudste is gewoon naar het KDV gegaan. Anders was ze helemaal uit het ritme geraakt, nu bleef ze gewend daar. Ook vindt ze het erg leuk, lekker even met leeftijdsgenootjes spelen ipv alleen maar mama.

In de schoolvakanties (dan ben ik vrij) gaan ze in principe ook gewoon, uitzonderingen daargelaten. Maar dan breng ik ze wel pas tegen 9.00u en haal ik ze uiterlijk 16.00u weer op. Maar ze gaan 'maar' twee dagen in de week, anders zou ik ze wel een aantal dagen thuis houden. :)

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb nu verlof en mijn oudste gaat gewoon naar de opvang. Hij kan heerlijk uitrazen en ik heb wat tijd met de nieuwe aanwinst.
    Straks als ze beiden naar de opvang gaan nemen man en ik een vrije dag en gaan we een dagje naar de sanadome. Slecht hè van ons :). De oudste doe ik er een plezier mee, tegenover de jongste voel ik me nu schuldig omdat hij nog zo klein is. Mocht hij het slecht doen op de opvang dan doen we het niet hoor.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik heb wel eens aan m'n dochter gevraagd 'wil je bij papa/mama blijven vandaag of naar de juffen en de kindjes gaan?' en als ze dan met groot enthousiasme roept dat ze daar naar toe wil, dan ga ik haar echt niet thuis houden omdat ik dat zelf zo leuk vind ;) Dat was inderdaad nog niet zo met 6 maanden, maar wel met 2,5/3+ jaar. Wie weet gaat die van jou dat straks ook zeggen :p

14. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik zou het niet doen.

15. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Mijn dochter gaat gewoon naar het kdv als ik eens een dag vrij ben. Ik plan juist bewust soms een dag vrij om bijv eens een grote schoonmaak te houden. Maar bijslapen heb ik ook soms hard nodig:).

Als we echt vakantie hebben dan houd ik haar thuis, ongeacht we weggaan of niet, maar dan hebben we met z'n drieen vakantie.

Deel Deze Pagina