Twijfels

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door xbabyxdx, 20 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Wij willen zwanger worden..... alhoewel ik begin nu te twijfelen :(
    Het ligt een beetje aan mijn werk.
    2 maanden geleden ben ik daar begonnen, alles leuk lief en aardig.
    Maar nu gaan mij zoveel dingen tegen staan.
    Ik heb soms het gevoel dat er met 2 maten gemeten word. :(

Laatst had een collega vakantie op genomen..... en omdat mevr. geen zin had om haar week vol te maken, vroeg ze of ze de rest van de week vrij mocht...
    Dat mocht ze.

Nu had mijn zoontje laatst een luchtwegeninfectie.
    Gelukkig had ik opa en oma kunnen regelen die bij mij thuis wilden oppassen.
    Maar ik vond het prettiger om eigenlijk thuis te zijn bij mijn zoontje.
    Nu had ik het daar vandaag met de leidinggevende over..... en die zei....... ja maar voor dit soort dagen mag je geen verlof opnemen :$
    En ik dacht..... tja... collegas mogen wel eerder vrij nemen omdat ze geen zin meer hebben om te werken, maar voor zoiets belangrijks mag het niet?? Of zal dat komen omdat ik er pas 2 maanden werk?

Toen kwam ik erachter dat er volgend jaar een dag geruild moet worden ivm school van de kleine man...... kon niet..... nee maar een collega die een opleiding ernaast doet mag wel dagen ruilen?? :$
    Ik was nog zo coulant om haar diensten voorlopig over te nemen, terwijl ik dit eigenlijk niet verplicht ben.

Ook hadden we laatst in de pauze met collegas over zwangerschappen. ik vroeg aan iemand of het zwaar is dit werk met een zwangerschap en of het te doen is.
    Zegt de leidinggevende.... nee, want die collega is nooit ziek geweest en is altijd komen werken......
    Met andere woorden.... dat als ik zwanger zou zijn dat ik ook maar gewoon door zou moeten????
    Natuurlijk hoop ik op een super zwangerschap dat ik gewoon door kan werken, maar je weet nooit hoe zoiets loopt.

Ik voelde me zo goed bij deze baan....... en nu..... voelt het toch wat minder allemaal.
    Lijkt wel of er echt met 2 maten gemeten word.
    En word er toch wat verdrietig van.

Morgen een functionerings gesprek..... ben benieuwd...... hun verwachttingen van mij waren gewoon veel te groot!
    Dat ik al ervaring heb betekend niet dat ik helemaal aan hun verwachttingen kan voldoen. Overal werkt het toch net even anders.

Nu twijfel ik of ik wel zwanger kan gaan worden..... De druk ligt veel te hoog en dan met zulke uitspraken van een leidinggevende word ik toch wat minder vrolijk.
    Heb ook maar een jaar contract........ dus ze kunnen me natuurlijk tijdens de zwangerschap of verlof gewoon ontslaan.....

Heb het idee dat ik voor hun veel te hard loop en er dus weinig voor terug krijg.......

Balen!

Deel Deze Pagina