Hier hebben we de buggy nagenoeg niet meer gebruikt sinds dat ze kon lopen. Dat is vanaf 15 maanden geweest, en ze is nu bijna 4. Ze hoefde nooit strak naast me te lopen en bij gevaarlijke situatie, moest ze even een handje vast. Ik heb altijd een beetje het idee dat hoe minder ze mogen of doen, hoe meer ze willen. (tenminste, dat geldt hier dan) In de winkel ook..ze zit vanaf begin af aan eigenlijk niet in een kar, alleen als ze wil of het echt heel druk is. Ook mag ze de meeste dingen gewoon even pakken, als ze het zelf maar weer meteen netjes terug legt, leren ze ook weer van! Los fruit, glas en andere breekbare dingen moest ze weer vanaf blijven. M'n dochter wist heel snel wat ze wel en niet mocht pakken en heb nooit problemen gehad in de winkel. Wat de rest ook al heeft gezegd, buggy minder gebruiken, lekker gaan oefenen en maak je vooral niet te druk! Komt vast goed!
Ja gaat vast goed komen. Moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje pas met 22 mnd zelf kon lopen en eigenlijk met alles vrij laat inde ontwikkeling is, dus ook het leren gedragen in de winkel is iets wat we nu veel oefenen. Nu is het eigenlijk t ergst bij de speelgoedwinkel. Dat vind ie best moeilijk. Tja, kan ik best snappen...hahaha...
Wij hebben het ook vanaf het begin zo aangeleerd. Buggy mee en je mag lopen, maar als je wegloopt, moet je erin. En dat wilden ze natuurlijk niet, dus ze bleven braaf bij ons lopen. Nu zijn ze uiteraard al veel ouder en lopen ze wel eens vooruit, maar een straat oversteken, zullen ze niet gauw doen zonder mij. Die van 4 misschien wel als hij heel enthousiast aan het rennen of spelen is, dat is nogal een ongeleid projectiel, maar die van 6 echt niet.
Bij een tweede gaan we het toch zeker anders aanpakken hoor. In het begin zijn ze ook nog niet zo snel, dus heb je ze veel gemakkelijker vast als ze dreigen weg te lopen