bijna 36 weken zwanger.... dit word mijn 3e keer bevallen... maar ik heb zo de kriebels!!!! Ik vind het weer zo spannend.... dat ik er gewoon eigenlijk niet eens aan wil denken!! Toch moet ik het even kwijt.. brrrrr ... Heb het "vluchtkoffertje" al ingepakt..alles staat startklaar voor HET moment.. Manlief staat ook in de startblokken haha.. die is er helemaal klaar voor. Baby is al ingedaald...buik hangt echt naar beneden,..(meer lucht gelukkig) Iedereen om me heen zegt dat ik de 40 weken sowieso niet haal.. Volgende week krijgen we een liggingsecho..en ze hebben me al verteld dat ze me ook niet lang laten doorlopen.. Daarbij komt ook nog eens de stress dat ik een nonchalante moeder heb die wel een mobiele telefoon heeft, maar niet mobiel bereikbaar is.. Heb het er al 3x ingewreven dat ze haar telefoon bij zich moet houden.. dag en nacht met geluid etc.. (zij gaat de kids opvangen vandaar) Maar telkens als ik app of bel..gwn over andere dingen..is ze niet bereikbaar.. dan krijg ik hoogstens een dag later pas bericht terug...waarna ik antwoord.. en dan weer een dag verder ben voor het antwoord daarop... Nu weet ik dat alles uiteindelijk wel goed komt.. maar ik snap gewoon niet dat zij daar geen rekening mee houd.. Normaal gesproken maak ik me niet druk om haar en haar nonchalante mobiele gedrag.. Vraag ook niet zo vaak om hulp.. red mijzelf prima... maar dit vind ik gewoon echt niet fijn Ik zal vast overdrijven, en het zullen de hormonen wel weer zijn.. Maar vooral over dat laatste kan ik echt pissig worden..
Aah spannend he Hier wordt de tweede keer en idd ben ook best nerveus poeh. Had er best wel zin in, maar door behoorlijke pijnlijke voorweeën zie ik er wel iets meer tegenop nu. Ik werd weer herinnerd aan hoe pijnlijk het gaat worden... Wel irritant van je moeder zeg. Heeft ze hem niet altijd naast zich liggen of? Denk dat die generatie daar iets anders mee omgaat. Wij zitten er continu aan vastgeplakt natuurlijk. Ik zou het er nog eens over hebben en ook benadrukken dat je zo niet gerust er op bent dat ze op tijd kan reageren als je dr nodig hebt. Als tip geven dat ze hem 's nachts aan zet en ook het geluid aan en op haar nachtkastje legt?
Ja heb ik de 1e keer al duidelijk gezegd.. Maar merk de laatste dagen dat ze erg laat reageert.. En ook dat ik haar niet te pakken krijg als ik bel.. Dat geld ook voor de huistelefoon.. Ze werkt heel vroeg in een hotel..dus ligt er altijd heel vroeg in.. Plus dat ze ook weer vroeg opstaat.. en als ze in bed ligt. ligt haar telefoon gewoon beneden.. grr en huistelefoon staat ook alleen beneden.. Nu zijn mijn schoonouders er ook nog, maar mijn kids gaan vaker naar mijn moeder.. ze logeren daar vaker etc..
Ik vond het ook zo spannend de laatste weken, kon me ineens veel meer herinneren van de eerste bevalling en begon er best tegenop te zien. Ook omdat vervoer naar het ziekenhuis een probleem zou kunnen zijn (hebben zelf geen auto vandaar). Een van de weinige dagen dat ik me niet druk maakte begon de bevalling, en alles is goedgekomen! Ik was totaal niet meer zenuwachtig, eerder een gevoel van: dit gaan we doen, vorige keer is het ook gelukt. Ook vervoer was geen punt uiteindelijk, binnen 10 minuten stond een vriendin van me voor de deur. Wel heel vervelend met die mobiele telefoon van je moeder, ik zou er op blijven hameren dat je ook 's nachts haar nodig kunt hebben en graag zou zien dat ze er wat meer op let. Meer kun je helaas niet doen denk ik. Ik zou er ook niet blij mee zijn maar het is wel lastig. Wonen je schoonouders ver weg of niet? Anders zou ik toch overwegen om hun in te schakelen als back-up mocht je moeder niet direct reageren. Op zo'n moment kun je dat niet gebruiken!
Ja die hoef ik niet eens te vragen, dat is het ironische ook nog eens.. Maar de kids zijn zelf meer gewend aan mijn moeder, dus daar houd ik rekening mee.. Ik wil namelijk wel dat zij zich ook op hun gemak voelen.. Maar ik weet dat het hoe dan ook goed komt.. maar vind het idd gewoon jammer dat het zo moeilijk moet.. Soms wil ik het er weleens inwrijven bij mijn moeder, dat schoonouders direct op de stoep staan bij elk belletje.. maar goed..daar schiet ik niks mee op..(is dan gewoon de frustratie..) En idd ik herinner me ineens zoveel van de bevalling..de laatste was toch best pittig ondanks het snel ging.. Had ik helse pijnen.. .. maar weet dat ik het kan.. vind het gewoon best weer spannend..
Spannend he! Ik kan ook echt niet wachten het lijkt wel eeuwen te duren en bij elk steekje of krampje denk ik zou het ? Tijdens de voorweeen smeek ik bijna of het aub eindelijk eens door wil zetten maar helaas.. Ik probeer het maar wat meer los te laten anders gaat het heel lang duren en word ik alleen maar chagrijnig hihi Ik ben soms heel zenuwachtig voor de bevalling omdat ik dit keer graag thuis wil! Wat naar van je moeder zeg lekker handig ook als zij de kids opvangt grr Ik snap je frustratie
goodluck! er zijn je ontelbaar vrouwen voorgegaan, dus lijkt me sterk dat het jou niet gaat lukken Hier veel harde buiken.. klein beetje stress..door spanning.. wat gaat het ineens rap die laatste weken...!! Eerst leek de tijd wel stil te staan.. Nu denk ik oh oh.. is al bijna zover.. dan moet ik er eraan geloven!!
Ik begrijp je gevoel. Hier ruim twee weken geleden bevallen van derde dochter. En ook zo nerveus na twee ingeleide bevallingen die erg heftig waren. Bang dat schoonvader niet op tijd zou zijn, (telefoon halve tijd uit staan niet oppakken en bevallen doe je toch pas op de uitgerekende datum) heb verder ook geen netwerk van oppas. Wat als ik het ziekenhuis niet haal,. Kan ik het wel enz enz zag er echt een beetje tegenop. Deze keer op de natuurlijke manier bevallen En schoonouders waren op tijd, op tijd in het ziekenhuis en de beste en relaxte bevalling gehad van de drie Spannend de laatste weekjes. Diepe zucht... Alles komt goed.
Bedankt voor je lieve bericht! Ik kan echt een hart onder de riem gebruiken.. Zie er zo tegen op! Merk ook aan mn man dat hij een beetje nerveus is.. Maar probeert het netjes voor mij te verstoppen (terwijl dit niet hoeft!) Maar goed, dit is mannen eigen denk ik.. Als ik er aan denk te moeten bevallen zit soms mijn hart in mijn keel .. Gefeliciteerd met je dochter! Hoop dat je niet al te veel pijn hebt gehad..
Gisteren trouwens nog een vreemde actie van mijn moeder, ze meldde me even tussen neus en lippen door een weekendje naar mijn broer te gaan volgende week.. Want die had ze al 3 maanden niet gezien volgens haar (met kerst nog maar goed, zal wel de leeftijd zijn.. denk het niet want ze is goed in het overdrijven) Anyway, dus ik keek haar aan.. verbaasd.. Zo van serieus? zou je dat nou wel doen.. zegt je ja waarom niet? Ik zeg euhmm, ik ben hoogzwanger?!? Misschien dat dat het is, ik weet het niet ?? Wat denk jij, lijkt het je handig?? Ja maar ik heb je broer al zo lang niet gezien.. En zo snel zal het toch niet gaan..je bent nog maar 36 weken..(ik loop waarschijnlijk voor, dat heb ik haar verteld dat de VK dat zei) Het is maar een weekendje.. (ineens later in dit gesprek was het maar een dagje heen en weer..kun je zien hoe haar hoofd werkt) Even iets duidelijk maken.. mijn broer woont in A'dam en wij in het hoge noorden.. Zegt ze heel relaxed, nou als het zover is, ben ik er binnen 2 uurtjes.. (ze reist per trein) Like really?? Ik kijk haar nog eens aan... bedenkelijk.. Ik zeg mam, ik kan al binnen 2 uur bevallen, de vorige 2 gingen ook erg snel weet je nog?? Nou ik werd pissed, dus bleef stil en gaf aan dat ik er stil van was, en gewoon niet wist wat ik er van moest zeggen..alleen niet zo handig. Ben vast verder gaan lopen met mn dochter, want we waren inmiddels al op winkelcentrum, karretje pakken.. zij was de auto wegzetten.. komt ze even later naar mij toe.. Ja ik heb er toch even over zitten denken, ik zeg het wel af.. Ik wil niet dat je je zorgen maakt... Like wow.. did it take you that long to realize?? dat het niet handig zou zijn...pffff die moeder van mij soms.. ongelooflijk..echt..
Aan de ene kant snap ik haar wel.. Ze kan moeilijk haar hele leven stil zetten omdat jij hoogzwanger bent.. Snap dat ze zelf ook gewoon nog plannen maakt. Maar snap jou ook wel weer als je haar graag bij de bevalling hebt wil je het graag onder controle hebben
Ik snap je reactie hoor, maar zij denk eigenlijk alleen maar aan zichzelf.. Dus deze paar weekjes wil ik idd graag op haar kunnen rekenen. Verder vraag ik haar niet zoveel.. omdat ze teveel met zichzelf bezig is. Ik heb dat van haar geaccepteerd, is niet altijd even makkelijk natuurlijk. Je hebt het liefst een oma voor je kinderen, zij is er eentje die dat alleen wil zijn wanneer het haar uitkomt..
Ik weet natuurlijk niet hoe je moeder normaal is hoop dat jullie eruit gaan komen Probeer je niet te druk te maken meid geniet nog even
Gister avond erge rug (voor) weeën..2 uurtjes gelegen van half 6 tot half 8.. vannacht weer ontzettende voorweeen .. niet heel regelmatig, maar lag er toch heel de nacht wakker van.. vanochtend maar de vk gebeld, om te vragen van..wat houd het nou precies in.. tja..haha.. het kan doorzetten, maar kan ook nog 3 weken duren.. geen touw aan vast te knopen..*zucht*
we zijn bijna een week verder.. heb redelijk goed kunnen slapen deze dagen.. rommelt wel hier en daar..ook "lek" ik flink daar beneden.. maar schijnt gewoon afscheiding te zijn.. echt veel meer dan normaal.. Morgen weer een afspraak bij de VK.. ik verveel me ontzettend deze dagen.. komt niet veel uit handen en ben erg moe.. maar ook moe van het niks doen.. Liggen word ik ook niet vrolijk van..dus vermaak ik me prima met een kop thee hier op het forum.. waar het overigens ineens best wel rustiger is dan normaal.. ja.. ik verveel me .. ..
Hier ook de derde zwangerschap en verveel me ook thuis. Als ik wat doe dan krijg ik last van mijn bekken maar een dag stil zitten vind ik ook maar niks. Gelukkig heb ik de kids die mij vermaken
Hier nog iemand die aan het aftellen is☺ Het is voor mij de eerste dus weet nog niet wat me te wachten staat.. voor mij kan de tijd niet snel genoeg gaan!! ben zo benieuwd naar ons mannetje. Wat je zegt herken ik van zoveel afscheiding verliezen... bah ik heb t ook. Heb het heel de zwangerschap al maar de laatste 2 weken echt erg trek 3x per dag schoon ondergoed aan. Begin me af en toe ook te vervelen maar om nou nog iets te gaan doen daar heb ik ook weer geen zin in haha. Gewoon lekker thuis in me eigen wereldje☺ Ben je bij je vorige kinderen optijd bevallen ?