'Kind niet laten inenten, dan ook geen kinderbijslag' (Australie)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik ben pro enten maar mensen moeten nog wel het recht hebben om zelf te beslissen. Worden ze dan geweigerd op een school of kinderdag verblijf. Tja, dat is dan een keuze. Ik vind ook dat kinderdagverblijven en scholen je dan mogen weigeren. Omdat het dan hun beleid is maar ik vind niet dat je ze kinderbijslag mag weigeren.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat lijkt mij inderdaad een goede oplossing. Ik ben ook erg pro inenten, maar ik denk niet dat korten op de kinderbijslag de oplossing is hierin.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik ben het eens met Suzzert. Vind het wel wat extreem zo.

4. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Misschien en domme vraag hoor maar hoezo lopen kinderendie ingeënt zijn op bijv. school risico de ziekte te krijgen als er kinderen zijn die niet zijn ingeënt? Ze zijn dan toch sowieso al beschermd tegen deze ziekte? Anders heeft het hele inenten toch geen zin meer?

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik vind het wel ok eigenlijk. Keuze houd je, kan je alleen een extra toelage schelen die een gunst vanuit de overheid is. Dat ze die alleen willen verstrekken als er iets tegenover staat vind ik wel ok.

Maar ik vind ook inderdaad dat wegenbelasting in hoogte zou moeten variëren voor meer en minder gebruik van wegen (en evt vervuiling door het type auto) en lastiger of eigenlijk niet haalbaar zorgverzekering inderdaad aanpassen aan leefstijl (wel/niet roken, bewegen etc).

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik denk dat het vooral gaat om de kinderen die nog niet volledig zijn ingeënt.Bepaalde inentingen krijgen pas op een latere leeftijd en die kinderen /baby's zijn dus dan nog kwetsbaar.

On topic :ik ben pro inenten maar ook pro vrije keuze. Ik vind het dus maar een raar plan

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb bij het uitzoeken van mijn woning wel degelijk gekeken naar wie er in de wijk wonen.

Hier stemt bijvoorbeeld bijna niemand op de zwaar Christelijke partijen. En er is hier geen antroposofische school of iets dergelijks. Dan heb je de grootste clusters van niet inenters gehad.

Wanneer dan de rest voor 95% wel ingeënt is, dan maakt het niet uit dat één of twee kinderen de inentingen niet gehad hebben.

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel

Fijn dat er iemand wakker is :)
    Het is zelfs zo dat een niet ingeënt kind bijv. kinkhoest kan oplopen door een wel net gevaccineerd kind omdat je na de inenting juist besmettelijk bent.
    En een vaccin bied geen levenslange immuniteit, maar een aantal jaar.

Ik ben niet tegen alle vaccinaties, maar het zijn er veel te veel (mijn mening). ff serieus, baby's vaccineren tegen hepatitis B ?? (risicogroepen zijn: se*werkers en drugsverslaafden...)
    In Amerika worden kinderen zelfs gevaccineerd tegen waterpokken...

9. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou ik ben zwanger op dit moment en zou not amused zijn als mijn ongeboren kindje gevaar loopt omdat iemand et onnodig vond zijn/haar kind te vaccineren tegen mazelen e.d. Dus laat ze aub wegblijven!

10. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dus de vraag is wie hier echt wakker is...

11. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    En in Nederland loopt die discussie ook begreep ik van onze kinderarts. Er schijnen wel degelijk vervelende complicaties te zijn als je die pas als puber/volwassene krijgt.

Voor iedere inenting in het vaccinatieprogramma wordt de afweging gemaakt van de risico's van de vaccinatie tegenover de risico's van de inenting.

Voor hondsdolheid wordt bijvoorbeeld niet ingeënt, terwijl die ziekte bijna altijd fataal verloopt. Maar de risico's van de inenting zijn te groot. (Nu krijgen mensen die met hondsdolheid in aanraking zijn geweest een inenting, door de inenting bouwen ze dan genoeg immuniteit op voordat de hersenen aangetast worden.)

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Juist, ik ben het er helemaal mee eens, van mij zou het zelfs nog rigoreuzer mogen zoals geen kinderbijslag, kinderopvangtoeslag en weigering op psz.
    Ik ben echt anti anti-enters.
    Mensen spreken over eigen keuzes maken maar helaas wordt door niet enten meegelift op de maatschappij die grotendeels wel is ingeënt, daarbij wordt er indirect een keuze gemaakt door het risico te nemen dat andere kindjes erg ziek kunnen worden omdat zij nog te jong zijn voor sommige vaccinaties.
    Van mij mogen daar veel consequenties aan vastzitten.

13. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben ook een fel anti-antiprikker

14. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik ben ook neutraal in het vaccineren. Sommige zijn in mijn ogen niet nodig.
    Mensen moeten het zelf weten of ze die keus wel of niet maken.

Maar wb de kinderen toeslagen. Die vind ik zowieso al idioot. Waar krijgen we zo'n berg geld omdat je enkel een kind krijgt? Daar kies je zelf voor dus moet je ook maar zorgen dat je het kan betalen. Mensen in nood moeten zeker geholpen kunnen worden maar het feit dat iedereen zomaar iedere maand geld op zijn rekening krijgt vind ik gek

15. tuc

tuc Niet meer actief

Nee die ouders kbs weigeren vind ik raar. De kbs heeft toch niks te maken met wel of niet enten?

Ik vind wel dat die kinderen geweigerd mogen/moeten worden op psz, kdv en evt school maar dat laatste wordt onmogelijk vrees ik.

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Mijn antwoord was gericht op de vraag hoe het kan dat iemand die ingeënt is alsnog de ziekte krijgt.
    Ik heb deze vraag specifiek gesteld aan onze cb arts, en die gaf ook toe dat een gevaccineerd kind alsnog kinkhoest en mazelen kan oplopen. En dat net ingeënte kinderen rond de 28 dagen besmettingsgevaar vormen voor nog niet ingeënte kinderen.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Het gaat ook om de grote immuniteit. Ziekten die voor het vaccinatieprogramma voorkwamen zijn nu verdwenen omdat men massaal is gaan enten. Volgens mij loop je bij een aantal kinderziekten nog steeds de kans om het te krijgen ook al ben je geent, maar verloopt de ziekte sowieso milder. En als iedereen ent...dus 100% dan komen de ziekten helemaal niet meer voor omdat er niemand is die kan besmetten.
    Ik ben echt voor de 100% enting maar niet om daardoor de kbs af te pakken. Dat is hetzelfde als een kind wat met stift op de muur gekleurd heeft geen koekje geven.
    Er mag wat mij betreft wel een consequentie aan zijn wat ik eerder zei als dat het leven nogal geisoleerd wordt. Dus psz/scholen e.d. waar dus alleen niet geënte kindjes komen.

18. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    #38 Mamsvan, 12 apr 2015
    Laatst bewerkt: 12 apr 2015
    Tijdelijk uit de ouderlijk macht, sorry moest even kwijt

wow de eerste wat ik dacht toen ik titel las, was wat heeft de kinderbijslag nou met inenten te maken, en eigenlijk blijf dat ik gewoon denken,

ik zelf laat mijn kinderen vaccineren, maar als een ouder dat je of nee niet wilt dan moet je niet zoiets gebeuren om het mensen te gaan dwingen. ;), overigens ben ik er ook mee eens dat niet ingeënt kinderen worden geweigerd op psz of scholen, alhoewel ik dan ook wel weer denk van, het is niet de schuld van de kinderen :(

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben voor!
    ik krijg echt jeuk van die anti-vaccinatie beweging met hun samenzweringstheorieën. Maar dat komt denk ik omdat ik vanuit mijn werk beter weet/denk te weten.

Kinderen die om medische redenen niet geënt kunnen worden kunnen dan een briefje bij de ha/ka halen om zo vrijstelling te krijgen. Lijkt me heel simpel opgelost.

20. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland

Maar leg mij dan uit waarom een baby van 8 weken tegen Heb B gevaccineerd moet worden als niet nooit in de buurt van ene risicogroep komt....want het echte antwoord is het financiële belang, het is goedkoper alle kinderen te vaccineren dan je te richten op de risicogroepen en daarom moet ik mijn kinderen met iets laten inspuiten :(:(:(:(

Ik ben voor vaccineren maar niet zoals het Nederlandse programma is opgesteld, te veel, te jong en te vaak....beetje jammer

Deel Deze Pagina