'Kind niet laten inenten, dan ook geen kinderbijslag' (Australie)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.468
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    I rest my case ;)

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    WHO | Measles
    145.700 doden door de mazelen in 2013. Maw, alleen al het afgelopen uur hebben ergens op deze wereld 16 moeders hun kind verloren aan de mazelen

Mijn jongste is deze maand ingeënt tegen de mazelen, geen haar op mijn hoofd die eraan dacht hem deze inenting te onthouden.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#63 Niekepiek, 12 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2015
    Hoezo, jij begon toch zelf met vergelijken en ontwikkelingslanden;).
    Als wij stoppen met vaccineren, denk je dat de hygiëne hier allemaal wel zo geweldig blijft?;)
    Het is een samenloop van alles, het één kan niet zonder het ander.
    Als jij het in je macht zou hebben, zou jij dan willen dat vaccinaties compleet verdwijnen?

En het is niet te vergelijken met fikse griep, hoe kun je dat nou zeggen!

4. Logan

Logan Niet meer actief

Ik hoop maar dat jij ver bij mij vandaan woont voor het geval dat ik ooit wel kinderen heb.
    Ik hou ermee op, deze domme berichten zijn slecht voor mijn humeur.

5. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Niet alles gelezen, maar dit valt een beetje in het straatje van vet-tax e.d.. Dan zou je dus mensen die ongezond leven en roken ook meer ziektenkostenpremie moeten laten betalen.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik ben nergens over ontwikkelingslanden begonnen.

Hygiëne is hier veel beter, voedsel is beter dus voor mij geen vergelijking met een ontwikkelingsland. Dus je zinnetje ' als wij stoppen met vaccineren' slaat nergens op.

Als ik hier macht in heb hoeven vaccinaties niet te verdwijnen, je hebt mij nergens negatief horen praten over vaccinaties. Iedere ouder moet dit zelf weten. Ik ga er vanuit dat iedere ouder er goed over na heeft gedacht, dus als je niet vaccineert, deels vaccineert of volledig vaccineert. Wij vaccineren niet, ik heb daar heel goed over nagedacht en ook mijn twijfel over gehad. Ik ben persoonlijk ben van mening dat een kind beter de ziekte door kan maken op leeftijd. De complicaties op latere leeftijd geeft vaak veel meer problemen. En vaccinaties werken niet een leven lang.

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik wou dat mensen zich eens wat meer gingen verdiepen in de middenweg. je kan je kind prima wat later vaccineren en dan heb je een enting minder nodig. Staat gewoon in de bijsluiter voor professionals (die het CB by the way niet kent en het RIVM om advies moest vragen toen ik mijn vaccinatieschema wilde aanpassen). Sluit je als moeder niet de ogen voor praktische redenen van het CB voor het huidige programma (dan past het namelijk mooi in het afsprakenschema) ipv wanneer is de enting daadwerkelijk het mest zinvol en levert het optimale bescherming. Het beleid in Nl is werkelijk bagger als je het vergelijkt met landen om ons heen oa Duitsland en scandinavie. Ik vind het pas naïef om je niet te willen verdiepen in hoe je je kind het beste kan beschermen met zo min mogelijk schade voor het lijf want ik geloof echt dat er kinderen zijn die last krijgen van de entingen terwijl dan niet nodig is.

8. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland

dat is ook zoiets he, geen CB die je verteld dat de vaccinaties maar kort werkzaam zijn. dat Heb B al niet meer werkzaam is voordat je kind (hopelijk) seksueel actief wordt bijvoorbeeld. Niemand die zich realiseert dat we een zeer kwetsbare groep volwassenen krijgen die bijvoorbeeld in hun vruchtbare jaren erg gevoelig worden voor bijvoorbeeld de Bof

9. Niekepiek

Sorry dan heb ik je verward met een ander.
    Als er wereldwijd gestopt wordt met vaccineren dan verslechterd de hygiëne wel degelijk, beetje naïef om te zeggen dat dit niet zo is, het is namelijk een wisselwerking, hygiëne hangt samen met bacteriën.

Ik snap wel dat jij niet wilt dat vaccinaties verdwijnen want dan heb je binnen de kortste keer epidemieën die uitbreken.
    Het geluk wat we nu hebben is dat deze ziektens grotendeels verdwijnen d.m.v. vaccinaties, de kans dat een kind besmet raakt is vele malen kleiner en minder gevaarlijk dan dat er niet meer wordt gevaccineerd.
    Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen, en niet zo zeer bij de wat oudere kindjes, maar wat denk je van ongeboren en pasgeboren baby's, levensgevaarlijk!
    Wat je nu doet is meeliften op het succes van vaccineren.
    Vaccinaties zijn er niet voor niets.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat een onzin met je jij wilt dat ze niet verdwijnen omdat ik mee lift...
    Praat asjeblieft niet voor mij, en al helemaal geen onzin.
    Wat jij weet totaal niet hoe ik denk!!

11. Niekepiek

Ik hoef helemaal niet te weten wat jij denkt, interesseert mij helemaal niets.
    Ik vind dat jij onzin vertolkt en dat je inderdaad meelift op anderen, want zo is het gewoon.
    Als jouw kind 100 jaar geleden de mazzelen had gehad, dan had je gesmeekt om een vaccinatie!
    Zonder vaccinaties waren we nooit gekomen waar we nu zijn.
    Hoe je het ook wendt of keert jij brengt met jouw keuzes anderen in gevaar, dus dan moet je ook accepteren dat mensen tegen jouw keuze zijn.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik was al bang dat dit topic weer zou verzanden in een oeverloze discussie over wel of niet vaccineren.
    Ik ga me daar niet weer toe laten verleiden.
    OT: ik denk dat deze maatregel niet gaat leiden tot het gewenste effect.
    Als ik voor mezelf spreek: het wel of niet krijgen van toeslagen zou mijn mening nog niet veranderen en het zou voor mij zeker geen reden zijn om alsnog een vaccinatie aan kijn kind te laten geven.
    Ik denk dat de meeste mensen die niet (of gedeeltelijk) vaccineren daar een goede reden voor hebben en niet zwichten voor wel/geen toeslag.

Al eerder genoemd: dan zou je op veel meer vlakken mensen financieel moeten raken die de gezondheidszorg veel geld kosten door een " verkeerde" levensstijl.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Denk jij maar lekker wat je denken wilt, want jou mening interesseert me ook niet. Ik kan me er niet druk overmaken dat anderen tegen mijn keuzes zijn. Ik heb hier goed over nagedacht, en ik sta volledig achter mijn beslissing

14. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ja hoor, prima idee. Ik hoor ook bij de anti anti-vaccinatie groep :)

15. Niekepiek

Dat blijkt inderdaad, dat jij je over zoiets niet druk maakt.

16. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Ik denk dat mensen die van plan zijn hun kinderen niet in te laten enten door deze maatregel wel beter gaan nadenken over het wel of niet vaccineren.

In woon in de 'bible belt' waar veel mensen vanwege hun geloof niet vaccineren. Dat is een harde kern die maar moeilijk te veranderen is, omdat de druk van de gelovige omgeving zwaar weegt. Deze mensen zouden het vaccineren dus maar 'stiekem' moeten doen, net als een tv op zolder in een kastje, want als de omgeving erachter komt worden ze uitgestoten. Of deze mensen zich door het wel of niet krijgen van kbs zouden laten overhalen tot het wel vaccineren betwijfel ik.

Lastig om de spookverhalen over welke gevolgen inenten zouden hebben te ontkrachten.

Ik ben wel voor het korten als je niet vaccineert, net als dat ik voor hogere premie betalen als je rookt ben

17. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben niet tegen vaccineren. Braaf al mijn kindjes gevaccineerd maar hou niet van overheidsbemoeienis met dit soort zaken. Geeft mij een heel naar gevoel als ik denk aan de belangen van de pharmaceutische industrie . Bovendien komen er steeds meer vaccinaties waar ik mijn vraagtekens bij heb. Waterpokken, baarmoederkanker.

18. arwe

arwe Actief lid

19 jan 2010
    127
    0
    0
    NULL
    brabant
    Tja als vaccineren zo opgehemeld blijft worden en mensen als een kudde de overheid wil volgen prima, maar recht van zelfbeschikking moet blijven.
    Hier eerste braaf volgens het rivm schema in laten enten...toevallig steeds na elke enting een doodziek kind met spoed naar t zkh kunnen brengen. Nooit wat gevonden en uiteindelijk me verdiept in de vaccinaties en hun oorsprong. Besloten samen ket een kinderarts uit een academisch ziekenhuis te stoppen met vaccineren en te laten ontstoren (ben totaal niet van de natuurgeneeskunde en zelf kinderfysiotherapeut)en sindsdien een prima gezond kind.
    Dus deze tweede krijgt t eerste jaar zoiezo geen prik in zijn lijf!!!

Mensen zouden in plaats van te wijzen zich eens moeten verdiepen in de materie

19. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En dat is nog veel erger vind ik, die mensen hebben blijkbaar ook geen keuze , want anders worden ze verstoten!! Maar goed dat is off topic.

On topic, dat australie dit verzint verbaasd me echt niks. Zij hebben al hele strenge regels op gezondheidsgebied. Idd ze willen zo min mogelijk ziektekiemen binnen krijgen..
    Je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om uberhaupt het land binnen te komen, dit op allerlei gebieden..

In nl heb je idd bij levenscerzekeringen ook dat je bij een bepaalde voorgeschiedenis meer betaald, roken, ziektes etc.
    Hartinfarct gehad?? Krijg je helemaal geen levensverzekering en kun je dus ook geen huis kopen.
    Dus aan de ene kant is er wat voor te zeggen.

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat ik ook jammer vind is er vanuit gaan dat men die wel laat vaccineren zich niet zou verdiepen in 'de materie'. Wij hebben juist na uitgebreid overwegen en inlezen gekozen voor WEL vaccineren.

Recht van zelfbeschikking komt ook helemaal niet in het geding, want er wordt niet gedwongen. Het wordt alleen minder aantrekkelijk om af te zien van vaccineren (uitzonderingen daargelaten).

Deel Deze Pagina