'Kind niet laten inenten, dan ook geen kinderbijslag' (Australie)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Maar het kan toch allebei wel...?

Ik lees onze dochter nu voor uit een biologieboek.. we zijn begonnen bij de cel. Ik leer haar nu al hoe ons lichaam werkt.
    Als we daarmee klaar zijn ga ik over op aardrijkskunde. Ten eerste omdat ze dit zelf wil weten en ten tweede omdat ik denk dat ze dan een goede basis krijgt voor als ze weer verder gaan leren.
    Ik begin straks ook met Engels. Eerst lezen en schrijven en dan ook spreken.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik ben 40+. Heeft even niks met mijn leeftijd te maken.

In de jaren 90 was er veel ophef over dat er veel kinderen hersenvliesontsteking kregen. Nu woorden de kinderen standaard daar mee tegen ingeënt! En zijn de gevallen van hersenvliesontsteking gelukkig aanzienlijk terug gelopen.

Ik ben dankbaar dat ik nu in een wereld leeft waar bij mijn kinderen vele maler veiliger opgroeien dan pak weg 100 jaar geleden. 100 jaar geleden gingen van de tien kinderen zeker de helft voor hun volwassen leeftijd dood.

Door het verbeteren van de ( hygienen) kan het woord niet spellen ik ben een dom vrouwtje met wat dyslexie :D en de opkomst van betere medicijnen waar onder antibiotica worden we vele maler ouder. En groeien we vele maler gezonder op. Het prikken van de kinderen is daar ook een voorbeeld van.

Dat geld voor vele dingen. 100 jaar geleden had ik misschien mijn bevalling niet overleefd of mijn kind. Mijn oudste lag in stuit. Met mijn jongste zwangerschapssuiker. Gelukkig bestaat er nu insuline! Gelukkig bestaat er nu een veiliger manier van bevallen. Ks. 100 jaar gelden stief je als vrouw of als kind of beide.

Door dat alles nu ( beter is) kun jij je kunt nu veiliger opvoeden door dat andere hun kinderen wel inenten lopen ook jou kinderen minder risico. Mijn advies ga naar een bejaarden te huis naar de mensen die de mazzelen bof rode hond tetanus en polio bewust hebben mee gemaakt en ook daad werkelijk vele gevallen kennen die ( dood gegaan zijn of gehandicapt er uit gekomen zijn.) Laat hen de verhalen vertellen en gebruik je gezond verstand.

Je kunt ook te veel lezen en vooral het negatieve.

3. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Ja, absoluut, omdat ik ook niet in de beschermende werking van het vaccin geloof en niet geloof dat gevaccineerden niet besmettelijk zijn voor hun omgeving.

De meeste vaccins "beschermen" zoizo maar een aantal jaar (als ze dat beschermen dan al doen wat ik niet geloof) dus ouders en grootouders, etc. etc. zouden dan ook een risico moeten zijn voor de jonge baby.

Ik geloof juist dat een jonge baby het meeste gevaar loopt door te vaccineren en meestal kunstvoeding krijgt ipv borstvoeding.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik verdiep me er serieus in om wel of niet te vaccineren maar ik weet er gewoon niet voldoende vanaf om een juiste keus te maken.
    Dochter heeft tot nu toe de BMR en M&C nog niet gehad. Ik twijfel of ik het nu moet doen of over een aantal jaar.
    En de baby.... Zowieso wil ik -als ik ga vaccineren- een verlaat programma gaan volgen.

5. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Er is niet genoeg werk voor iedereen. Steeds meer wordt geautomatiseerd, veel mensen hebben geen werk. Daarom ben ik naast het afschaffen van de leerplicht voor invoering van een volwaardig basisinkomen voor iedereen, alle mensen op deze wereld.

Klopt, de een zou het wel kunnen, de ander niet. Ieder heeft zijn eigen plus en min punten. Samen met o.a. hulp van andere unschoolers/thuis onderwijzers kom je een heel eind. De een is goed in dit, de ander goed in dat. Ik zou unschooling/thuisonderwijs niet in mijn eentje willen doen.

Er is veel meer mogelijk dan alleen maar leren op school. School is voor het ene kind wel goed, voor het andere kind niet. De een ontplooit zichzelf prima op school, de ander is veel beter af met thuis scholing of unscholing.
    Nee, we moeten niet terug nar de tijd van voor de leerplicht, toen was kinderarbeid heel normaal. Maar met een volwaardig basis- inkomen voor iedereen hoef je ook geen kinderarbeid meer te doen.

6. penseel

penseel Niet meer actief

Jouw laatste zin. Het is omdat ik op mijn handen moet gaan zitten maar. Besef dat je nu heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel moeders beledigd. Met je laatste zin..

7. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Maar zijn de (opeenstapeling van) vaccins op korte en lange veilig volgens jou? Waaruit blijkt dat de (opeenstapeling) van vaccins veilig zijn op korte en lange termijn?

Hoe weet je nou of een kind telkens terug kerende *oorontstekingen heeft door doordat het tig keer gevaccineerd is of dat het die terug kerende oorontstekingen ook had gehad zonder vaccin?

In plaats van oorontsteking had er ook astma, buisjes in de oren, allergie, kanker, reuma, wiegendood, etc. etc. kunnen staan.

Er is nog nooit een onderzoek geweest waarbij grote groepen (volledig) gevaccineerden zijn vergeleken met vaccinvrije mensen op de korte en lange termijn.

Welke baby is er gezonder? Een 11 maanden oude vaccinvrije baby of een 11 maanden oude 4X gevaccineerde baby?

Ik weet het niet en vind het bizar dat ik/wij dit niet weten. We blijven onze baby's (en onszelf) meer en meer vaccins geven ZONDER dat er ooit onderzocht is wat de gevolgen zijn voor die (opeenstapeling van) vaccins.

8. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Het is niet dat ik een moeder wil beledigen met deze zin:

"Ik geloof juist dat een jonge baby het meeste gevaar loopt door te vaccineren en meestal kunstvoeding krijgt ipv borstvoeding".

Ik geloof echter wel dat er risico's zitten aan flesvoeding ipv borstvoeding geven.

9. Moli

Moli Niet meer actief

Whahaha en wie gaat dat betalen dan???

10. penseel

penseel Niet meer actief

pfff...

11. Moli

Moli Niet meer actief

andersom natuurlijk net zo, al is het alleen al voor het welzijn van mijn eigen kind(eren) dat het beter voor hun en voor mij is om flesvoeding te gaan geven.

12. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
  13. Moli

Moli Niet meer actief

14. Moli

Moli Niet meer actief

Maar goed ik zal mij er niet langer mee bemoeien/druk om maken, blijkbaar kan ik me beter druk maken om mijn gevaccineerde, flesvoeding drinkende kind(eren) ;)

15. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0
    Er is ook nog de melk donor bank voor moeders die om wat voor reden dan ook geen melk kunnen of willen geven.
    In derde wereld landen gebeurd het soms ook dat baby's bij een andere moeder drinken dan hun eigen moeder (om welke reden dan ook) geen melk kan geven.

Maar als jij je er als moeder beter bij voelt om kunst voeding te geven dan is dat natuurlijk ook prima. Fijn dat die mogelijkheid van kunstvoeding er is.
    Ik denk alleen dat borstvoeding van betere kwaliteit is dan kunstvoeding en dat een baby die gevoed wordt op borstvoeding procentueel gezien een betere weerstand heeft dan een baby wat leeft op flesvoeding.

16. SandraBe

SandraBe Bekend lid

9 mrt 2015
    629
    0
    0

Ik heb geen linkjes aangezien er geen onderzoeken gedaan zijn naar de veiligheid van de opeenstapeling van vaccins op korte en langere termijn.

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#157 Niekepiek, 16 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2015
    SandraBe jij bent nu echt typisch zo'n geitenwollensok die altijd bezig is om de negatieve keerzijdens van een hele positieve maatschappij te belichten.
    Als het jou allemaal zo tegen staat, waarom emigreer je dan niet naar Afrika?
    Daar heb je niet te maken met vaccinaties, kun je fijn thuisscholing geven, en draait het absoluut niet over wie wat en hoeveel verdient, verder zal er weinig flesvoeding in de rondte gaan en kun je lekker lichaamssappen uitwisselen met medelandbewoners, dus hoe ideaal is dat wel niet voor jou?
    Scheelt je ontzettend veel verzet en werk om je te verzetten tegen de Nederlandse maatschappij, alleen maar win-winsituatie dacht ik zo.

18. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Hoe kun je dit nou niet geloven?? Ik snap niet dat je zo naïef kunt zijn. De onderzoeken ga ik nu niet opzoeken, maar zelfs in mijn directe omgeving is dit meer dan duidelijk! Ik ben als kind ingeënt, veel van mijn neefjes en nichtjes niet. Deze nichtjes en neefjes hebben allemaal meerdere ziektes gehad (bof, mazelen, noem maar op), ik daarentegen geen enkele. Gelukkig hebben ze er niks aan over gehouden, maar zo'n prikje is vele malen minder ingrijpend dan deze ziektes. Voor de mensen die engels lezen: dit is maar 1 van de verhalen verteld door iemand die eerst anti-vaccinatie was Learning the Hard Way: My Journey from #AntiVaxx to Science | The Scientific Parent. Zelf ben ik meerdere malen in landen geweest waar er geen vaccinatie programma bestaat en daar zijn de gevolgen van massaal niet vaccineren meer dan duidelijk. Na mij er zeker wel in verdiept te hebben heb ik heel geïnformeerd de keuze gemaakt om mijn kind WEL te vaccineren.

19. Moli

Moli Niet meer actief

ff serieus, hoe ranzig is dat... Dat ze dat in ontwikkelingslanden doen kan ik goed begrijpen aangezien daar een voedsel te kort is en je baby anders dood gaat.

Maar ik ga hier in het "rijke" westen toch niet de lichaamssappen van iemand anders aan mijn kind geven??

Dat iemand anders dat doet en daar volledig achter staat is zijn/haar keuze maar en voor sommige misschien noodzakelijk.

20. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Gezellig weer hier zeg..
    Altijd t zelfde gezeur. Als er een topic is over borstvoeding versus kunstvoeding of vaccinatie gaat het altijd zo..
    Ik geloof dat het tijd wordt dat er een aantal mensen eens volwassen worden....

Deel Deze Pagina