'Kind niet laten inenten, dan ook geen kinderbijslag' (Australie)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je gelooft niet in de beschermende werking van vaccins? Zo'n beetje het enige dat wel 100% bewezen is.
    Er is niet genoeg werk voor iedereen??? Je moet idd wel willen werken. Je hand ophouden is zoooo makkelijk. (Behalve als je niet kunt werken. Die mensen vinden het vaak erg zat).

wij komen duidelijk uit een andere generatie (hoop ik).
    Daar troost ik me maar mee.

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Eens. Als je een andere mening hebt kun je dat toch op een volwassen nette manier over brengen?

Ik zou zo mijn kind borstvoeding van een ander geven, geen probleem. In plaats van ranzig juist heel erg "goud" spul.

Hier maar max 4 maanden borstvoeding gegeven bij beide kinderen hoor dus ben geen borstvoedingsfraek maar ik vind het erg goed dat de mogelijkheid er is om van donormelk gebruik te kunnen maken!

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik had bij mijn dochter extreem veel melk. Wilde het graag doneren, maar helaas ging de vriezer kapot. Vond het zo erg...

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Naar zo'n basis-inkomen is trouwens wel onderzoek gedaan. Was best succesvol. Er was een tijd terug een documentaire over.
    Ik vraag me alleen af of het ook op lange termijn zou werken. Denk dat uiteindelijk de motivatie om harder te lopen een beetje weg-ebt

5. Moli

Moli Niet meer actief

#165 Moli, 16 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2015
    verwijderd, kwam anders over dan bedoeld.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik kan me wel voorstellen dat je het een vies idee vindt. Toen mijn oudste dochter laatst de fles van m'n zoon met een restje melk opdronk, moest ik zelfs ook even denken wat ik daarvan vond. En dan is het nig m'n eigen kind dat als baby diezelfde melk heeft gedronken.
    Maar zeker bv prematuurtjes hebben hebben hier heel veel baat bij.

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Waar zeg ik dat je die mening niet mag hebben dan?
    Ik vraag me af waarom je zo enorm fel reageert?

8. Moli

Moli Niet meer actief

en daar zeg je het ook al, prematuur, als onze zoon vandaag geboren zou worden en hij zou het moeten hebben van een andere moeder omdat het op dit moment beter voor hem is zodat hij meer overleving kansen heeft tuurlijk ben ik de eerste die zegt geef het maar.
    Maar als onze zoon op tijd geboren wordt en het is medisch niet nooit zakelijk dan vind ik het euhm laat ik het zo zeggen niet fijn.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja, mijn volgroeide kinderen krijgen ook geen donormelk. Als ik om één of andere reden geen bv kan geven gaan we over op fles, maar daarom vind ik donor melk wel goud spul wat voor veel prematuurtjes erg belangrijk is.

10. Moli

Moli Niet meer actief

Is het echt zo fel dan? dat is namelijk niet ze bedoeling.

Eens. Als je een andere mening hebt kun je dat toch op een volwassen nette manier over brengen?

Ik zou zo mijn kind borstvoeding van een ander geven, geen probleem. In plaats van ranzig juist heel erg "goud" spul.

Dit schreef jij, daaruit maak ik op ik niet op een volwassen manier reageer en dat jij het goud spul vind.

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jammer dat mijn borsten hun oorspronkelijke functie niet kennen ;) kom zeg, wat een onzin. Dat bv beter is; absoluut. Een gegeven feit, bewezen bla bla bla. Maar risico's aan fv? ;)

Ik woon in de Bible belt. Mijn overbuurvrouw heeft 2 van haar 13 kinderen verloren aan kinderziektes. Maar God had het zo gewild. Amehoela dat kinderziektes vaak verlopen als een flinke griep.

hier zijn heel veel mensen die niet enten. Toen ik met de jongste weeën kreeg hebben ze dat meegenomen in het onderzoek. Een eventuele besmetting met kinderziektes. bedankt he👍

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Jou neefje en nichtje hebben het nu gehad, niks aan over gehouden dus beschermd voor de rest van hun leven. Jij daarin tegen bent 'beschermd' tot misschien je 20e of 30e ( zal per vaccin verschillen), of eigenlijk niet beschermd want jij kunt en alsnog krijgen en overbrengen.

Ik weet niet wie maar iemand gaf hier de opmerking dat kleine kinderen en baby's niet beschermd zijn door niet gevaccineerde kinderen, en vroeg zich af hoe het dan met ouderen zit. Dit vraag ik me ook af. Een vaccin werkt niet een leven lang, dus vanaf een bepaalde leeftijd kan het toch ook via ouderen door worden gegeven.

Ik ben van mening dat een ziekte doormaken beter is dan een vaccinatie.
    En als je ouderen vraagt naar vroeger, dan vinden de meeste opa's en oma's het belachelijk dat een kind zoveel prikken krijgt.

En Merah jammer dat je geen cijfers kunt geven over die bijt incidenten, ik heb echt nog nooit iemand gehoord die hier iets aan heeft overgehouden. En ik ken echt enorm veel mensen met kinderen

13. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nou ik weet niet welke ouderen jij spreekt, maar eigenlijk alle 'ouderen' die ik spreek en in mijn familie heb zeggen alleen maar over hoe gezegend wij wel niet zijn dat wijzelf en onze kinderen sommige vreselijke ziektes niet hoeven door te maken. Die mening is natuurlijk gebaseerd op hun eigen ervaringen en vrijwel iedereen van die opa's en oma's kent wel iemand die blijvende schade heeft overgehouden aan een van de ziektes waar nu gewoon tegen ingeënt kan worden.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het idee van een basisinkomen gaat meestal samen met het afschaffen van andere uitkeringen. Dus bijstand, participatiewet, toeslagen etc worden afgeschaft en vervangen door een regelarm basisinkomen. Al het geld dat gaat naar controle van mensen in de bijstand, controle van recht op toeslagen etc gaat dan naar het basisinkomen.

En stiekem hebben we al een soort basisinkomen, namelijk voor ouderen... de AOW

Ik heb wel eens wat dingen gelezen over experimenten met een basisinkomen en die zijn helemaal zo gek nog niet :) Het lijkt in eerste instantie onrealistisch, maar dat valt best mee.

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat kan, ik heb het niet in mijn familie of omgeving zo gehoord.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat schijnt wel mee te vallen geloof ik. Mensen gaan wat minder uren werken om bijvoorbeeld kinderen op te vangen of mantelzorg te verlenen. Of ze starten een eigen bedrijf op oid. Maar al met al blijven mensen actief.

17. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eens. Een ziekte doormaken, als je het overleeft zonder restschade, is altijd beter dan een vaccin. Maar de incidentie (en dus ook sterfte en restschade) zal, zonder vaccins ook enorm toenemen.
    Wil je dat risico lopen? Dat is de hamvraag.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Een basisinkomen...ik kan me er niks bij voorstellen

Iedereen geld...zelfs ik dus.

Bijvoorbeeld iedereen krijgt 1500 euro...dan hebben we al 3000 en dan nog eens ons inkomen....

Dat is toch veel te veel?

Maar dan zijn er geen subsidies meer...geen extra geld...geen toeslagen...et cetera...??

19. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Ja dat risico willen wij lopen. Zal raar klinken, maar ik ben van mening dat een gezond kind dit prima kan doorlopen en er zoveel sterker uit komt dan een vaccin.

De laatste uitbraak waren er veel meer mensen ziek dan daadwerkelijk werd vermeld, omdat veel niet eens naar een huisarts gaan. Dus al die bangmakerij valt best wel mee

Zoals in het nieuws artikel in de link staat, gaan mensen in landen zoals nederland niet dood aan 1 van deze ziektes, wel in 3e wereld landen. Maar dat is te wijten aan hygiëne, voedsel etc.

De mensen die overlijden, hebben al andere onderliggende gezondheids problemen
    Mazelenuitbraak gestegen naar 107 gevallen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38

En weet je dat er ook 250 gevallen van hersenvliesontsteking per jaar ontstaan na vaccinatie? Staat in de bijsluiter van de BMR.

Deel Deze Pagina