Kind niet met anderen mee laten rijden, maar hoe zeg je dat netjes

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Spikkeltje, 1 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Maar je begint er wel over omdat ....?
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.888
    4.387
    113
    zie mijn aangepaste post.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Joh, je bent spijkers op laag water aan het zoeken. Het komt op mij over alsof je alleen nog maar in dit topic zit om TS te sarren. Logisch dat je dan op een gegeven moment geen vriendelijke reactie meer krijgt.
     
    ellessinia, Neuzeke en Spikkeltje vinden dit leuk.
  4. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Zie je mij ergens een verwijt maken naar die mensen dan? "Verwijten" en "mijn kinderen niet laten meerijden" zijn twee verschillende dingen. Maar dat zie je pas als je mijn beslissingen over mijn kinderen niet persoonlijk opvat. Ik doe het zo, en dat mag. Jij doet het anders, en dat mag ook.
     
  5. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    @Spikkeltje, ik heb mijn bericht van gister even gequote, omdat ik geen antwoord heb gekregen op mijn vraag en ik ben er toch benieuwd naar. Het is zeker geen aanval op jou en hoe je er nu mee omgaat, maar ik probeer je beweegredenen te begrijpen.
     
  6. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    #166 Spikkeltje, 5 jul 2020
    Laatst bewerkt: 5 jul 2020
    Je vraag over als mijn kind ouder is en van mij wel mag meerijden bedoel je? Tegen die tijd ken ik die ouders dan toch ook al een paar jaar, heb ik ze al tig keer zien wegrijden bij school dus weet ik intussen wat voor auto ze hebben en hoe ze over verkeersveiligheid denken. En de voorwaarts gerichte stoel die mijn kind dan heeft omdat ie niet meer in z'n Minikid past zou ik dan kunnen meegeven. In een stoel van een ander zetten ben ik geen voorstander van, omdat je niet weet hoe oud de stoel is wat er mee gebeurd is.

    Voor de rest weet ik dat je niet altijd alles onder controle kan hebben, maar ik kan en zal wel mijn best doen om in ieder geval de risico's zo laag mogelijk te houden. Ik kan geen kanker voorkomen maar wel broccoli, tomaat en fruit eten en ons goed insmeren. Ik kan geen overslaande brand vanaf de buren voorkomen, maar wel een rookmelder en een brandblusser in huis hebben. Ik kan geen wiegendood voorkomen, maar wel Aerosleep en een bedalarm gebruiken, mijn kind op de rug laten slapen en niet toestaan dat mijn baby wordt blootgesteld aan sigarettenrook. Waarmee ik absoluut niet -hou me alsjeblieft ten goede- wil suggeren dat jij iets had kunnen doen om de wiegendood van je dochter te voorkomen! Soms heb je afschuwelijk pech, soms weet het noodlot je te vinden en dan kan een ander alleen maar diens medeleven uitspreken. Bij deze. Ik vind het vreselijk dat je zo'n verlies hebt moeten meemaken op jouw levenspad, en ik wens je veel sterkte.
     
  7. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.801
    351
    83
    Ik zou gewoon zeggen dat je je kind zelf vervoerd, omdat je ze in hun eigen veilige stoeltje wilt. Vrij simpel maar duidelijk.

    Ik ben ook altijd van de stoeltjes en veilig vervoeren maar Ik kan het wel wat loslaten. Bijvoorbeeld met een kinderfeestje. Dat ze dan even 1 a 2 korte ritjes zonder stoeltje zit dat laat ik dan maar. De mensen die rijden hebben zelf ook kinderen denk ik dan.

    Maar gewoon je gevoel volgend daarin, ik merk dat ik gedurende de jaren wel makkelijker ben geworden (oudste is 8).
     
  8. Sammie85

    Sammie85 Bekend lid

    22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Ik snap het ergens wel. Ik vond het in het begin om spannend om mij dochter mee te laten rijden met andere. Mijn vader heeft namelijk al een paar keer een ongeluk gehad maar dat heb ik nooit gezegd want ik moest daar zelf overheen stappen en hun het vertrouwen geven. Mijn vader drinkt graag en biertje en ook in het weekend overdag. Gelukkig doet hij dat niet meer sinds onze dochters er zijn en hij weet dat hij ze nog moet vervoeren in de auto.

    Ook de eerste keren op school met een ander meerijden vond ik ook maar niks maar daar toch snel overheen gestapt. Wel in eigen stoel omdat onze dochter met 4 jaar nog geen 14 kilo woog en net 1 meter was. Ik was altijd als enigste met die stoel aan het sjouwen maar daar had ik schijt aan. Wel gewoon een 123 stoel hoor.

    Het is niet altijd mogelijk om zelf te rijden en heb daar ook niet altijd zijn in haha.

    Ik kijk niet naar de auto's van andere ouders maar ik wil wel dat ze veilig vervoerd worden.
    Ik rijd een station diesel en eigenlijk is die veel te duur maar mijn man wil niet dat ik met mijn dochters in een kleine auto rijd ivm de kreukelzone dus ook die snap ik goed.
     
  9. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Misschien oefenen op je man haha
     
  10. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.829
    3.602
    113
    Ik snap het ook prima. Ts haar kinderen zijn 1 en 3, dus school en teamsporten zijn allemaal niet van toepassing.

    Wij zijn ook zulke idioten blijkbaar, kinderen van dezelfde leeftijd, met veilige zitjes, veilige auto's, rook en CO2 melders op alle kamers, ze mogen inderdaad niet alleen in een zwembad(je) enz.

    Maar ts, zou bij jezelf houden en aangeven dat je liever zelf rijd. Loslaten komt vast wel met de tijd, het heeft helemaal geen zin om nu na te denken hoe je iets over 2/3 jaar doet. Dat zie je dan wel weer.
     
  11. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik geef met school dingen ook een autostoel mee
    En verbaas me erover hoe weinig dat doen
    Daarmee breng ik m'n kind wel in een uitzondering positie ja
    Keer aangeboden om te rijden zodat daar geen sprake meer van was
    Maar toen moest ik dus kleine kinderen in enkel gordel vervoeren en voelde me daar heel niet prettig bij
    Ik ben dan verantwoordelijk als het mis gaat
    Het blijft een lastige situatie

    Overigens meegemaakt dat ik een keer eerder thuis was en achter de schoolbus (gymles) reed en moest toe zien hoe die met de achterband los van de weg boven de sloot hing met m'n kind erin
    Zoon vond het gelukkig vooral vet cool
    Uiteraard aangekaart en ze reden voortaan een andere route
    Maar toch moet je dan loslaten en je kind mee laten gaan
     
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Mijn man heeft in z’n carrière genoeg ongevallen gezien waarbij kinderen niet correct vervoerd werden. Over de gevolgen zullen we het niet hebben.

    Wij hebben daarom bewust voor Volvo gekozen met de meest veilige ( en helaas ook duurste) autostoelen.

    Maar onze dochter gaat ook mee in de auto van mijn ouders. Die hebben een nieuwe maar kleine auto. Maar wel met een veilige autostoel die mijn man erin gezet heeft. Schoonouders hadden een stoel waar ze echt te klein voor was en no wat dat ze daarin vervoerd werd.

    Onze eisen zijn hoog en daar zal aan voldaan moeten worden. Als ze er niet begrijpen jammer voor hun. Denk dat je dit ook gerust zo kunt zeggen

    Maar misschien ben je wel erg controlerend over bepaalde dingen en is het makkelijker om daar nu aan te gaan werken. Loslaten is heeel moeilijk maar wel nodig om je kindje evenwichtig op te laten groeien.
    Dus ja ik zou wel gaan oefenen met het bijv meegeven aan je ouders of schoonouders. Tenzij het alcoholisten zijn oid.
    Probeer het voor jezelf ook niet te moeilijk te maken
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.695
    14.045
    113
    Hier rijdt dochter nooit alleen mee met een ander als een van ons er niet bij is. Er is geloof ik 1x een noodgeval geweest, toen kon t niet anders. KDV ging dicht, man stond al 1.5 uur muurvast 5km verderop en ik kon geen kant op, bus reed niet, geen taxi te krijgen. Ben geen fan van rijstijl van schoonouders, sta zelf ook doodsangsten uit. Dus zij hun auto, wij de onze en dan rijden we samen die kant uit, uit met opa en oma.

    Ze is dermate gniepig en draakje dat je dr zo kwijt bent, dat flikt ze bij ons ook alleen wij kunnen een sprintje trekken, zij niet meer.
     

Deel Deze Pagina