kinderdagverblijf baby 3 maanden, hoe dagen verdelen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door misscoco, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscoco

misscoco Actief lid

29 sep 2015
    233
    10
    18
    Hoi allemaal,

ik zit heel erg te tobben over wat wijsheid is qua opvangdagen van mijn zoontje, 3 maanden oud. Mijn oudste gaat bijna naar school, die krijgt 2 middagen bso (continurooster op school) en de andere 3 middagen haal ik haar op.
    Mijn zoontje gaat 3 dagen naar het kinderdagverblijf, maar verdeeld over 4 dagen. Dus 2 hele dagen en 2 ochtenden. Ik moet namelijk 4 dagen op het werk zijn, daar zitten dan wel 2 halve dagen bij, maar fysiek ben ik er dan dus wel 4x per week. Op het kinderdagverblijf kan ik alleen op woensdag en vrijdag een ochtend afnemen.
    Ik moet straks de keus maken tussen een van onderstaande schema's. Ik neig zelf naar schema 1, dan gaat baby 2,5 dag achter elkaar...1,5 dag rust dan nog een ochtend en daarna weekend. Die 2,5 dag achter elkaar lijken me straks een vast ritme te worden en daarmee ook rustiger.
    In schema 2 ben ik dinsdags vrij, dat heeft zelf niet mijn voorkeur want dan ben ik voor mn gevoel na het weekend net begonnen en dan alweer vrij. Anderzijds oogt schema 2 voor baby ok, want dan hoeft hij dus niet 2,5 dag achter elkaar.
    Ik denk vooral in het 'moment nu' hij is nog zo klein en ik ben bang dat 4x teveel voor hem is. Hij gaat nu sinds 2 weken 2,5 dag want vanaf april komt die 4e werkdag er voor mij bij. Hij vindt het heel leuk, voor zover een baby het leuk kan vinden, maar hij lacht veel, slaapt en eet daar goed. Dus volgens mij komt dat wel goed. Het is vooral mijn eigen gevoel erbij, ik vind 3 dagen kinderdagverblijf de max zolang hij nog zo klein is. verdeeld over 4 dagen vind ik op zich ook geen probleem (en kan niet anders met werk momenteel) maar die halve dagen plus straks schooltijden van de oudste geeft natuurlijk ook wel een hoop gesleep. Maar goed, dat is niet anders. Wellicht dat ik op termijn met werk 3 hele dagen kan afstemmen en een paar uur thuis werken, maar dat lukt nu niet. Gastouder is overigens geen optie, hebben we bij dochter gehad en beviel niet. Ben zeer tevreden over ons kinderdagverblijf.

Het gaat mij erom dat ik een goede keus maak voor mn baby, willen jullie eens met me meedenken en naar onderstaande 2 schema's kijken? Wat zou voor hem beter/het minst belastend zijn? Het is mijn 2e, maar ik voel me op dit punt toch onzeker. Hij wordt natuurlijk wel groter en ouder en dan zal het allemaal wel loslopen, maar nu hij nog zo klein is ben ik bang dat ik hem iets verkeerds aan doe ofzo, dat het teveel is.

Ma: hele dag
    di: hele dag
    woe: ochtend
    Don: vrij/ thuis
    vrij: ochtend

ma: hele dag
    di: vrij/thuis
    woe: ochtend
    don: hele dag
    vrij: ochtend

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou schema een doen, twee hele dagen achter elkaar lijkt mij een lekkerder ritme dan ochtend -hele dag-ochtend. En dan zit het 'zwaarste' deel aan het begin, dat kan nog van pas komen als hij groter is, dat je hem kan zeggen het Is maar een ochtendje als hij moe Is na twee hele dagen.

3. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.403
    113
    Ik denk dat beide schema's prima zijn en ik zou dan gaan voor het schema wat jouw voorkeur heeft nummer 1 dus!

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Ik zou voor schema 1 gaan

5. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Beide kinderen hadden schema 1 niet getrokken. Hier is het altijd ma, woe, vrij geweest. Ik zou dus absoluut voor 2 gaan.

Deel Deze Pagina