Zoiets is ook de regel op ons KDV:3x een ongelukje mag per dag, daarna gaat de luier aan. Ik vond 3 zelf overigens best veel, 2 had ik ook genoeg gevonden (is hier nooit voorgekomen overigens). Verder hebben ze standaard een aantal plasrondes per dag, waar alle kindjes die (bijna) zindelijk zijn mee gaan naar de wc. Zo worden in het begin ongelukjes makkelijker voorkomen. Maar als een kindje echt niet zindelijk is op het KDV, gaat gewoon de luier weer aan.
Pittige moeders ben ik niet zo van onder de indruk Verder zou ik zoals de situatie bij jou nu is een keiharde regel maken: 1 vieze broek is een luier om, dit is nl niet meer te doen. En als het moeder het daar niet mee eens is, heeft ze pech hoor. Sowieso vind ik dat snoep meebrengen niet goed. Als ze zindelijk is zoals moeder zegt heeft ze geen bergen snoep nodig daarvoor.
Het is duidelijk dat ze gewoon niet zindelijk is. Op ons KDV doen ze bij 2 ongelukjes ook dr luier aan. Dat is niet meer dan normaal en ik zou het ook zo doen. Die moeder kan op haar kop gaan staan, maar zo werkt het toch niet.
Ik krijg de indruk dat ze bij jou zoveel afleiding heeft, dat ze het of niet aan voelt komen, of geen zin heeft om naar de wc te gaan. Dit is namelijk heel vaak het geval. Thuis gaat het dan wel goed, want daar is minder afleiding (geen andere kinderen (tenminste, die niet bij het gezin horen) etc. Wat betreft het probleem. Laat de ouders letterlijk de schijt krijgen. Plastic zak eromheen en meegeven. Na 2 of 3x een luier aan. Wel natuurlijk regelmatig vragen of ze even moet plassen, zodat ze de kans krijgt om te laten zien dat ze het wel kan. Boze ouder? Jammer dan. Zij zitten er niet mee, jij wel. Succes!
Jeetje wat een ouders zeg... Is toch te zot voor woorden. Hier een meisje thuis dat op zich wel zindelijk is. Alleen sinds een tijd dat ze een heel klein beetje een natte onderbroek heeft omdat ze net te laat aangeeft dat ze moet. Echt in de broek poepen en plassen doet ze niet meer en toch doe ik voor de zekerheid een luierbroekje om naar de psz omdat ik het heel vervelend zou vinden voor de leidsters om een flink natte en vieze broek te verschonen. Ga haast denken dat moeders jou gebruikt om haar zindelijk te krijgen. Bij jou lekker geen luier aan, zit mama er ook niet mee. Zolang ze weigeren luiers mee te geven geen broeken meer uitspoelen. Zoeken ze het maar uit.
Even een kleine update. Kindje heeft haar potje meegenomen van thuis en is sinds dien (nu 2 hele opvangdagen) compleet zindelijk. Ze vond onze toilet schijnbaar niet prettig. Nu ben ik een potje aan het omspoelen met zo'n rubbere zitting waar de pis aan blijft hangen haha maargoed het is een upgrade van onderbroeken en de grond dweilen. Eerste dag een drol op t potje gedaan, en vandaag al naar onze grote wc gegaan voor de grote boodschap. Plassen doet ze nog het liefst op het potje.
Goed om te lezen. Want die natte grond en vieze broeken konden echt niet. Blij dat het voor jou op deze manier te doen is.