grindvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door Alita, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Wat zijn volgens jullie de voor en nadelen?

2. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Vrienden van ons hebben zo'n vloer. Vriendin geeft aan dat het in 't onderhoud super prettig is. Stofzuigen, dweilen etc etc. Alleen nu met 2 kinderen merkt ze dat hun kleding wel heel erg snel slijt. De oudste heeft al tig nieuwe broeken moeten krijgen, vanwege spelen met zijn auto's op de grond. De jongste is nu volop aan het kruipen, en het dragen van maillots bij dochterlief heeft vriendin al opgegeven. Die zijn binnen een dag stuk vanwege het kruipen op de vloer.
    Spijt hebben ze er niet van, maar vriendin baalt wel van het slijten van de kleding......

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nadelen: gaat allemaal miniscuul vuil tussen zitten wat je niet krijgt weggedweild. bah!
    tis gewoon niet mooi

voordelen: niets dus wat mij betreft!

4. tulip

tulip Niet meer actief

zou het niet koud zijn en hard voor de kinderen

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Tegenwoordig zijn vloerverwarmingen niet echt duur meer en aan te raden bij een vloer die hard / koud is... ik zou het zeker ook niet zonder doen, ik hoor meerdere mensen erover klagen (stukjes af gaan, vies e.d.)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja is echt hoor.schijnt qua hygiene echt heel goor te zijn

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben een grindvloer die geseald is (dan gaat er nog een laag overheen). Dat is prima schoon te maken met stofzuigen en dweilen. Soms even een stukje schrobben, maar verder prima te doen. Ik vind het een fijne vloer, wij hebben er ook vloerverwarming onder liggen dus dat is ook erg prettig. Verder trekt er niets in en het loopt mooi door onder de deuren enzo. Stukjes eraf heb ik ook geen last van. Maar misschien komt dat omdat die van ons geseald is?

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Helemaal met je eens

Mijn ouders hebben een aantal jaar grind vloer gehad
    En 2 honden waar 1 incontinent van werd

Bah wat goor zeg dat pis krijg je er gewoon niet uit

En als je verwarming aanging .... Begon het alleen kaar harder te stinken

Ook haartjes er ging er gewoon tussen zitten van de honden of zan wat onder je schoenen zat het gaat er gewoon tussen zitten en daar valt echt niet tegenop te dweilen

Hier dus een no go

9. Triskele

dat zal zeker schelen ja of ie geseald is, dat klinkt logisch... ik vind het altijd wel erg mooi eruit zien moet ik zeggen..

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

vind het wel aardig bij bedrijven of winkels ofzo. maar niet voor in huis

11. Triskele

Wij zoeken ook nog steeds een mooie (tegel) vloer maar ben ook nog niets tegengekomen waarvan ik wow zei, grindvloer zou ik zelf ook niet snel uitkiezen vanwege dingen die ik gehoord heb maar in een mooie kleur en accessoires kan het denk ik wel mooi ogen.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hadden in ons vorige huis een grindvloer in de gang... ik kreeg altijd het gevoel alsof ik een kantoorpand betrad... zo kil en gevoellloos...
    Die vloer was trouwens niet gesealed en zag er dus niet uit!

13. Alita

Alita Niet meer actief

een grindvloer moet je wel sealen! Dan slijt de kleding niet en gaat er ook geen zooi tussen zitten.

Ik heb juist weer gehoord dat de vloer helemaal niet koud moet zijn?

14. Alita

Alita Niet meer actief

dus je kunt ook vloerverwarming doen als de vloer geseald is? Dacht dat dit niet kon namelijk?

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarom zou dat niet kunnen? Wij hebben wel een lage temperatuur vloerverwarming, het water wat daar doorheen gaat is max 30 graden. Het zou trouwens wel kunnen dat de warmte-opbrengst met een ongesealde vloer groter is, maar dat verschil is niet heel groot. Wij krijgen het huis heel snel op temperatuur.
    Je moet idd wel oppassen met bijvoorbeeld stoomapparaten, daar kan een grindvloer niet tegen omdat de lijm dan zacht wordt.

Denk dat de uitstraling van een grindvloer erg afhankelijk is van de kleuren die je kiest. Wij hebben een gemeleerde warme kleur, beetje strandachtig. Ziet er absoluut niet kantoorachtig uit oid. En juist met een vloerverwarming is een grindvloer erg goed. Daarom zijn we daar ook op uit gekomen. We konden geen houten vloer of laminaat omdat dat te veel isoleert, we wilden geen tapijt of vloertegels. Dan kom je dus op een gietvloer of siergrind.

16. Korsou

Korsou Lid

28 dec 2008
    58
    13
    8
    Julianadorp
    Dit kan zeker wel hoor. De vloerverwarming moet wel als bijverwarming en niet als hoofdverwarming. Heb hier afgelopen zomer ook een grindvloer laten plaatsen op 2 verdiepingen. Beneden geseald, ivm hygiene en boven is de vloer open. Boven voel ik wel eens een haakje aan mijn sokken, beneden niet door de seal. Stofzuigen en dweilen is beneden een eitje. Boven eigenlijk alleen stofzuigen. Merk wel dat je af en toe, afhankelijk van je gebruik je denk ik 2 tot 4 keer per jaar toch de vloer moeten schrobben. Zal kijken of ik een foto kan plaatsen

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben de vloer overal geseald en door het hele huis liggen met vloerverwarming als hoofdverwarming. Kan prima :)

18. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    wij hebben in ons vorig huis een grindvloer gehad met een grovere korrel en dat was een ramp, zo smerig!

In dit huis hebben we weer een grindvloer maar dan een hele fijne korrel en geseald. En ik moet zeggen ideaal, geen viezigheid meer want er gaat niks meer tussen zitten, geen kapotte broeken meer door de fijne korrel, en heerlijk warm met de vloerverwarming eronder.

Ik moet zeggen dat ik het een volgende keer zo weer zou doen, maar dan idd wel een fijne korrel, geseald en met vloerverwarming!!
    Succes met je keuze!!!

19. Triskele

waar hebben jullie het laten doen (als jullie er tevreden over zijn moet er ook verschil zijn in merk e.d. neem ik aan)

20. Alita

Alita Niet meer actief

hmmm dus je kunt ook een vloerverwarming doen....meen ergens gelezen te hebben dat het niet kon....kan het nu even niet vinden.

Ook lees ik dat het gaat verkleuren als je de vloer heb geseald? Wij willen een lichte kleur omdat we een te donker huis hebben voor donkeren kleuren....
    Maar lees vaker op internet dat de vloer ging verkleuren naarmate de jaren....

Deel Deze Pagina