Eczeem

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door leutjj, 24 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

De oudste heeft wat last van eczeem. Ze heeft het op haar handen het meeste (ook wat lastig smeren me zalf van de dokter). De rest van der lichaam valt het mee.

Wat gebruiken jullie voor kindjes met eczeem/ droge huid? Welke schampoo/conditioner wasgel?

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik gebruik voor beide kinderen neutral. Olie en shampoo. Voor de was gebruik ik ook neutral. Daarnaast voor beide vaseline lanette.
    De oudste heeft zo nodig hydrocortisol erbij.
    De jongste heeft triamcinolon crème erbij.

Bij beide is het stabiel. Hormoonzalf hoef ik zelden nog te smeren bij de oudste.

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb zelf helaas ook last van eczeem aan mijn handen.
    Hormoonzal smeerde ik s avonds voor het naar bed gaan en dan van die stoffen handschoentjes aan doen.
    Verder zorgen dat ze haar huid goed vet houdt met een (hand)creme zonder parfum enz.
    Ik gebruik graag de creme van La Roche Posay Lipikar bauma AP+.

Maar let ook zoveel mogelijk op andere producten die je gebruikt. Zonnebrandcreme / handzeep ook zonder parfum.
    Ik heb er zelf voornamelijk last van in de zomermaanden doordat je dan veel meer contact hebt met water en bijvoorbeeld zonnebrandcreme.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heb je verschil gemerkt tussen wel insmeren voor de zwemles en niet insmeren? Of heb je altijd al gesmeerd sinds zwemles 1?

Onze zoon zit onder het eczeem en ik krijg het niet onder controle door de zwemles die hij nu 1x per week volgt. Ben benieuwd of insmeren met olie de oplossing zou kunnen zijn.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Haar huid reageerde op het zwemwater; ze kreeg telkens eczeem na zwemles, op plekken waar het normaliter nooit zat. Toen die olie gaan gebruiken en bleef het weg. Het zou wel kunnen dat ze er sowieso overheen is gegroeid inmiddels (de huid is extra gevoelig tot 4 jaar) maar ik vind het wel fijn spul. Het ruikt lekker kruidig naar citrus, en het smeren lijkt ook wel een gewaardeerde voorbereiding op de les ;)

fairy2011 vindt dit leuk.
  7. leutjj

leutjj Niet meer actief

Bedankt voor de tip. Ze gaat strak op zwemles, haal dit dan eerst op!

We hebben het nu veel met olie gesmeerd, en het word weer rustig/het is bijna weg. Nu goed vettig houden.
    Heb al een schampoo en wasgel, kijken wat die doen.
    Nu nog even kijken voor een goede zonnebrand.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik smeer mijn dochter in met lannette FNA I en hormoonzalf triamcinolon. Daarnaast wassen wij met neutral en heeft ze zeep en parfum vrije douchegel.

9. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik gebruik weleda wasgel/shampoo, en smeer haar in met bephanten eczeem crème.

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Onze zoon heeft winter eczeem. Dan was ik hem alleen als het nodig is. Daarvoor gebruiken we Hipp. Na vanalles geprobeerd te hebben aan zalf zijn we uitgekomen op uierzalf.

Deel Deze Pagina