kind onderbrengen tijdens zomervakantie

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Natja, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik werk onregelmatig 20uur per week en man werkt 5 dagen van 6.00-17.00 ongeveer. Kinderen gaan als ik moet werken gewoon naar oma of gastouder net als anders.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb het superluxe, mijn man is leraar basisonderwijs, dus die heeft zelf bijna 6 weken vrij.

Eventueel kunnen onze kinderen naar de BSO, we betalen namelijk standaard voor de vakantie-opvang, hoewel we die dus eigenlijk niet gebruiken. Maar dat kan hier niet anders.
    Ik betaal standaard voor 2 dagen in de week opvang voor 48,45 uur per maand per kind. Terwijl ze eigenlijk maar 2 x 4 x 4,33 = 34,64 uur per maand gaan. Die extra uren zijn voor de vakantie-opvang en studiedagen enzo. Als je niet voor de vakantie-opvang wilt betalen, krijg je een dusdanig hoger uurtarief voor je werkelijke uren, dat het uiteindelijk net zoveel kost per jaar.

Zelf werk ik juist in de vakantie extra veel, omdat ik dan vroeger kan beginnen en later kan stoppen, zonder rekening te hoeven houden met school of BSO tijden.

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hier hetzelfde

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    In België is het zelfs negen weken zomervakantie. Dat is een stevige puzzel om op te lossen als je beiden voltijds werkt... Dochter doet verschillende kampen in de vakantie, dat is al vier weken. Dan nemen mijn man en ik aansluitend vakantie, waarvan een deel overlapt. Dan zitten we al aan 7 weken. De overige 2 weken zijn een combinatie van grootouders en vriendjes en mijn man die nog wat extra overuren opneemt.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Papa is docent op t mbo dus wij hebben de luxe dat we geen opvang hoeven tenzij ze echt uitgekeken is thuis of wij even een paar uurtjes willen bijtanken. Had hij niet in t onderwijs gewerkt had t inderdaad een enorme puzzel geworden.

6. Triangel

Triangel Niet meer actief

Ik werk zelf in het onderwijs, maar kdv loopt gewoon door in de vakanties. Straks als mijn eigen kinderen naar de basisschool gaan, hebben we vier ochtenden bso nodig. Twee ochtenden zijn op basis van 40 weken en twee ochtenden op basis van 52 weken. Oftewel, in de vakanties gaan ze dan twee dagen naar de bso. Heeft twee redenen: ze doen daar hele leuke dingen en mijn kids de opvang geweldig en dit maakt het voor mij mogelijk om nog naar school te gaan om te werken.

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Mijn schoonouders hebben altijd de eerste drie weken van de vakantie vrij, zij zijn dan op de camping. De oudste is hier dan ook op de dagen dat ik werk (en op de zaterdagen de jongste ook). De jongste gaat op mijn werkdagen naar de opvang, over 2 jaar zal hij ook naar de camping gaan. De laatste drie weken van de vakantie heb ik zelf vrij en zijn de jongens dus gewoon thuis (en we gaan hierin nog een weekje op vakantie).
    Oudste is ook weleens naar vakantiekamp geweest. Dat is een kamp van +-9 tot +-16.00 uur van ma t&m vrij twee weken lang, speciaal voor ouders die werken in de vakantie. Dit jaar mocht hij kiezen maar hij wou liever naar de camping.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik werk thuis als go. Dus buiten de 3 weken dat we al als gezin vrij zijn zijn ze vnl thuis. Op sommige dagen heb ik een kindje teveel omdat in de vakantie ook mijn bso kinderen er de hele dag zijn en dan is het vechten wie er naar oma mag;)

9. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    De jongste twee naar het kdv en naar opa & oma.
    De oudste naar de vakantiebso, keer naar een nichtje of andere opa & oma, ik neem een dag geen werk aan (werk als zzp’er) etc. We kijken per week hoe we het doen. Tot nu toe gaat het altijd wel goed.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    2 dagen naar de BSO, 1 dag oma en de andere dagen ben ik thuis. Vakantieweken en schoolweken zien er dus hier hetzelfde uit.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Nog geen ervaring mee, dochter gaat wel naar school maar ben nog tot januari thuis owv mijn bevalling.

Maar ik werk maar 28u/week (Vanaf januari mss maar 19u/week meer), ook 2 weekends per maand, dus ben door de week altijd 1-2 dagen vrij. Alle grootouders werken niet meer, daar kunnen we ook op rekenen. En buitenschoolse opvang is er ook nog.

Heb in de zomer altijd 3 weken verlof, mijn man 3 tot 4 (Dezelfde periode).

Hier hebben ze 8 weken zomervakantie.

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Wij gaan straks kiezen voor beide 3 weken vakantie opnemen waarvan 2 weken overlap. Heb je er toch al 4 gedekt. En dan de andere twee vakantiebso en jongste opvang (we betalen een pakket) Eventueel hebben wij opa en oma nog standby of neemt mijn man een extra dag op (heeft heel veel vakantiedagen)

Zo ook door de overige vakanties heen. Meestal extra opa en oma of BSO. Doen ze allemaal leuke dingen!

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Wat wij wel eens hebben gedaan is verspreid vakantie opnemen. Dus ik 1 week alleen, dan 2 weken allebei, dan gingen we weg, daarna mijn man nog alleen. Dus heb je 4 weken ondervangen.
    Dit jaar gaan ze de eerste 2 weken naar de opvang (vakantie BSO en GO), daarna 3 weken allemaal vakantie, de laatste week moet ik nog oplossingen voor zoeken. Vanaf die week ga ik namelijk op 1 dag alleen onder schooltijden werken. Jongste kan dan wel naar de GO, maar voor de andere 2 probeer ik dan een opa en oma, of anders een oppas aan huis ofzo, die anders ook wel eens oppassen.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wordt dat gewoon BSO. Wij gaan dan voor een totaalpakket.

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Dochter gaat 4 ochtenden naar mijn moeder.
    Ik werk tot max 12:00uur.
    Waarschijnlijk begint ze in de zomervakantie op het kdv.

Zoon gaat 2 dagen naar mijn moeder en 2 naar het kdv zoals altijd.

16. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.442
    372
    83
    in een huis
    Bso en gastouder voor de jongste

17. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    we hebben een BSO contract voor 48 weken. De overige 4 weken zijn we zelf op vakantie (zomer en wintersport), dus dat past prima.

BSO 2 dagen, 2 dagen papa en mama en 1 dag gaan ze naar mijn schoonouders of nemen we zelf een dagje vrij

18. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn dochter zit net op school. Ze gaat in de schoolweken 1x naar de bso en in de vakanties 2x. 1 dag werk ik van 9 tot 3 vanuit huis.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    1 dag oppas, 2 dagen vakantie BSO. Mijn zoon gaat dan naar speciale vakantieopvang (vanuit PGB)

In een normale werkweek heb ik geen BSO, omdat ik werk onder schooltijd.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.245
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Trouwens 2 dagen in de week. 1 dag oma. Ik 1 thuis, vriend 1 thuis. Net zoals nu met kdv.

Deel Deze Pagina