Hoi allemaal, Ik hoop hier advies te krijgen. Vorige week is de electriciteit uitgevallen. Daardoor was het op 1 moment ontzettend donker . Mijn zoontje schrok ontzettend (hij is 20 mnd). Nadat de electrisiteit uitviel hoorde hij onze buren paniekerig hard praten (we wonen in een flat). Sinds die tijd durft hij savonds niet meer alleen te slapen en is hij ontzettend bang . Hij bibbert van de angst en wijst naar de deur waar hij dus de buren hoorde praten die avond. Iedere keer kijkt hij naar de deur en zegt hij de deur tegen mij. Ik kan hem niet in een andere kamer doen , omdat we maar 1 kamer hebben en hij dus in de woonkamer slaapt. We hebben ook zijn kleine broertje bij ons. Ik vind het echt erg omdat ik ook zijn hart sneller voel kloppen en hij bibbert en echt de schrik in zijn ogen heeft. Mijn man blijft in de woonkamer bij hem tot dat hij slaapt , maar ik weet niet of dit verstandig is. Iemand het zelfde meegemaakt?
Misschien is het een idee, om hem te laten zien wat er achter die deur is? Zodat hij begrijpt dat de buren daar wonen en je die kunt horen? Mijn dochter is ook ontzettend bang in het donker, maar die denkt dat er overal monsters zitten.
Dat was ook mijn eerste ingeving. Heb je hem verteld dat het de buren waren achter de deur? Misschien is dat het probleem wel. wie weet helpt het hem om een klein nachtlampje voor hem op zijn kamer te zetten. Dan is het niet helemaal donker op zijn kamertje. Andere ideeen heb ik helaas niet voor je. succes ermee!
Hier een tijd terug ook problemen gehad dat mijn oudste snachts wakker werd en bang was in het donker, nu de hele nacht nachtlampje aan, en de rust is terug
Idd een nachtlampje doet ook wonderen hier! Ik heb er 1 gekocht met een blauw lichtje die is iets minder fel dan de witte lichtjes en sindsdien gaat het hier weer prima ´s nachts.