kledingblind

Discussion in 'De lounge' started by zwangerregnawz, Aug 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Nou dames, ik ben er totaal niet trots op.. en bij deze
    *slikt even....

Ik kan mezelf totaal niet aan kleden!! Ik heb gewoon geen stijl! Ik loop gerust de straat op met roze en rood wat vloekt en bruine laarzen bij een geheel zwart tafreel.. Voorheen kon ik het nog wel verbloemen lekker makkelijk een spijkerbroek en een t-shirtje erop en het was klaar. Maar nu wil ik me toch wat "volwassener" kleden. Ik hou heel erg van het vrouwelijke, jurkjes en rokken. Maar ik heb totaal geen kaas gegeten van het combineren. En ik schaam me steeds meer...
    Niet dat ik me schaam voor mezelf, maar ik wil er gewoon leuk bijlopen zodat mijn zelf vertrouwen ook goed zit.

Hebben jullie tips voor mij? Mode tips, must haves, goede websites???

HELP!!! ;):)

2. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb geen tip maar wel een troost, er loopt hier nog zo iemand rond :D:(

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

goed om je heen kijken......kledingwebsites bezoeken...probeer je eigen smaak hierin te vinden

4. zwangerregnawz

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    haha nou lees lekker mee zou ik zeggen :p
    (als iemand ons kan/wil helpen :p )

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Geef jezelf anders eens op voor een 'mama-make-over' in een mama-tijdschrift :D
    Dan krijg je ook veel advies over kleding, wat je wel en niet staat, kleuren, etc. etc.

Lijkt mij iig hartstikke leuk... zelf kom ik ook niet verder dan een spijkerbroek met een shirtje en mismatched gympen, hihi :)

6. tulip

tulip Niet meer actief

haha, wat knap dat je dat hier zo wegzet.

Een eerste stap, eerst bedenken wat voor soort kleding je houdt??? Broeken of rokjes?? En shirts of bloesjes??

Dan ga je in een aantal winkels even ideeen opdoen aan de hand van de paspoppen. Ook kun je daar advies vragen.

Voor jou is het ook wel handig denk ik om in setjes te denken. Dan heb je nooit het probleem met combineren. Je kunt bij een broek of rok bv wel 2 bovenstukjes combineren om af te wisselen, maar niet zomaar los iets kopen.

En anders zet je hier een aantal afbeeldingen neer en dan laat je ons meekijken met combineren.

7. zwangerregnawz

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    haha nou zal ik dan maar helemaal met de billen bloot..
    Nou ja bij wijze van spreken dan.. Ik zal morgen eens wat opzoeken en op foto zetten...

tot morgen!

8. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Ik houd ook van jurkjes en rokjes..

Ik combineer vaak een wat drukkere bedrukte rok met een zwart hempje en daarbij een jasje (zwart colbertje of een spijkerjasje/bolero)..

Een bedrukt shirtje/blousje o.i.d. combineer ik dan juist met wit/zwart/spijker rokje..

Dus het een wat rustiger, het andere meer uitbundig..

Ook zijn armbanden, riempjes, sjaaltjes altijd handig..

9. tulip

tulip Niet meer actief

ik ben heel benieuwd!!!!

10. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    In een aantal winkels (H&M, Bijenkorf) kun je tegenwoordig met een personal shopper winkelen. Je hoeft dan niets te kopen, kan me voorstellen dat je dat dan wel doet, maar het hoeft niet meteen heel duur te zijn. Misschien is dat een tip?

11. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik lees even mee..

12. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    abbo om tips op te doen. kan ik best gebruiken :)

13. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Of heb je geen vriendin die met je mee wil shoppen? Haha ik zie het al helemaal voor me, hoe je met je kindjes over straat loopt, zo'n bonte kermis:)

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik heb het probleem na de zwangerschap ook. Andere maat, ander lijf en ongeveer 1,5 jaar aan mode gemist met mijn mama-spijkerbroeken en losse t-shirts.

Ik ben vorig weekend naar R'dam geweest ben daar wat winkeltjes op de Meent ingelopen en onzettend lief geholpen door wat winkeldames. Ze hielpen me met de maat, de vorm, hoe je het moest dragen (zoals die leuke broeken van nu, die horen wat laag. Ff handen in de zakken en omlaag trekken), welke accessoires erbij horen, enz. Ik heb een paar setjes gekocht waar ik goed mee kan combineren. Heerlijk!

Dus ik zou zeggen, zoek een wat kleinere winkel (in de Zara lukt niet bijv. mss niet zo goed) waar ze ff tijd voor je hebben (bijv. een dinsdagochtend) en waar je de paspoppen goed gekleed vindt. Vraag dan wat hulp aan iemand die daar werkt (niet een 16-jarige vakantiehulp ;))

Er zijn ook veel modeprogramma's op tv, daar kan je mss ook wel veel uit halen. Ik doe er meestal wel inspiratie op. En als je bijv. "How to look good naked" of "Trinny and Susanna undress the nation" (goh, dat klinkt veel bloter dan het is) kijkt ipv Hollands Next Top Model is de kans groot dat de mode je ook nog staat :) (Bij mij wel iig, aangezien ik eerder maat 40 dan maat 34 heb).

Bij sites als orangebag.nl hebben ze ook een soort voorbeelden van hoe dingen bij elkaar staan en hoe je ze kan dragen... dan kan je eventueel bij een goedkopere site vergelijkbare dingen kopen (streepjes t-shirts hebben ze van FCUK, maar ook bij de H&M).

Oh ja.... investeer in een goede jas, goede tas, goede schoenen en goed geknipt haar. Die draag je iedere dag en bepalen je look meer dan een t-shirt. En trenchcoats zijn superhandig, flatteren bijna ieder lijf en zijn ook nog eens goed te combineren (in een donkerdere kleur kunnen ze ook in de herfst en loop je minder risico om er verbleekt uit te zien).

15. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

May 8, 2008
    9,079
    313
    83
    Female
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
  16. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

Aug 4, 2010
    1,642
    1
    0
    Hilversum
    Miss een handige tip om wat basicdingetjes in huis te halen kwa kleding die je eindeloos kunt combineren.

17. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,857
    5,118
    113
    Home
    begin met goede basickleding zoals:
    goedzittende spijkerbroek
    shirts
    nette broek
    mooie zwarte rok
    goede bh's
    laarzen
    pumps
    zwarte blazer

en combineren met een leuke riem of sjaal etc

18. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Wow wat een leuk topic! Ik ben dus ook echt kledingblind, ik kan wel kleuren combineren maar weet totaal niet wat er in de mode is. Ik hou van jurkjes met leggings ofzo, alleen ik heb best grote voeten (maat 44) dus weet nooit wat ik daaronder moet dragen. Ik heb eindelijk ballerina's gevonden, maar wat moet ik dan in de winter dragen??
    Er staan hier goede tips op! Ga ik ook eens doen!

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Komt bij de club....

En weet je wat het ergste is? Ik draag het over aan de kinderen... :) Ook bij hun kom ik niet veel verder dan een shirt en een broek.

Mijn tip voor nu: Setjes kopen! Dat ben ik ook gaan doen. In eerste instantie voor de kinderen, nu ook voor mezelf. Ook al heb ik er pas 2, het werkt wel... ;) Een hele set in 1x is natuurlijk wat duurder dan een los shirt, dus dat koop ik ook niet heel vaak. En voor de rest van de tijd is een shirt en een broek met leuke laarzen ook goed... ;)

20. zwangerregnawz

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    gehe... nou ik heb basic dingen.... maar dan blijft het bij mij ook basic.. of ik gooi er een sjaal tegen aan en een leuke zonnebril en ik lijk op een vliegenier... ik heb setjes maar die raken door de war.. en schoenen.. pfff nou ik heb 2 fotos van wat ik nu ongeveer aantrek... let niet op de kattekont.. die vond het wel interessant...

View attachment 179103 View attachment 179104

Share This Page